Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tärkeintä mitoittaa menot tulojen mukaan niin voi elää aikasta kivaa elämää:)

Sivut

Kommentit (76)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos asuminen lainakuluineen on 400 € kk niin yksi ihminen pärjää joten kuten. Etelään ei sitten kyllä matkustella ja joskus väkisin eteen tuleva auton vaihtokin vaikka tyytyisit 3000€ käytettyyn autoon on iso taloudellinen haaste. Niin ja perheestä on turha sitten haaveilla näillä tuloilla kun hädin tuskin tulet toimeen itsekään. Jos jäät työttömäksi niin ansiosidonnainen on niin pieni että olet vaikeuksissa ja tiput suoraan virallisen köyhyysrajan alle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos asuminen lainakuluineen on 400 € kk niin yksi ihminen pärjää joten kuten. Etelään ei sitten kyllä matkustella

Mielenkiintoinen näkökulma. Mulla nettopalkka 1600e, asumiskulut 650€ kuussa. Asun yksin ja mielestäni en pärjää joten kuten, vaan ihan hyvin. En ole rikas, mutta en koe, että joutuisin hirveästi tinkimiään asioista rahan puutteen takia. Autoa minulla ei ole, enkä sitä tarvitsisikaan. Rahat riittää ihan hyvin pariinkin etelänmatkaan vuodessa ja parhaillaan säästän vähän kalliimpaa etelä-amerikan reissua varten.

Vierailija

Joo pärjää, jos ei koskaan ole mitään lainaa ottanut esim. autoon, hankkinut paria lasta ja eronnut, yks kaks maksatkin kaiken yksin entisen kahden sijaan. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.

Vierailija

Minulla nettotulot 1500e, ja yksi lapsi, ja ihan hyvin pärjätään. Ulkomaanmatkoja ei tehdä, vaikka säästöön saankin rahaa, mutta käytetään säästöjä mieluummin muihin kohteisiin. Mm. remonttiin ja autoon.

Vierailija

Pärjää kyllä, mutta eri asia onkin sitten se, onko tuo summa henkisesti riittävä. Minulle ei ole, siksi etsin muita paikkoja. Ja pärjäätkö eläkkeellä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuminen lainakuluineen on 400 € kk niin yksi ihminen pärjää joten kuten. Etelään ei sitten kyllä matkustella

Mielenkiintoinen näkökulma. Mulla nettopalkka 1600e, asumiskulut 650€ kuussa. Asun yksin ja mielestäni en pärjää joten kuten, vaan ihan hyvin. En ole rikas, mutta en koe, että joutuisin hirveästi tinkimiään asioista rahan puutteen takia. Autoa minulla ei ole, enkä sitä tarvitsisikaan. Rahat riittää ihan hyvin pariinkin etelänmatkaan vuodessa ja parhaillaan säästän vähän kalliimpaa etelä-amerikan reissua varten.

Maksaako miehesi koti/autovakuutukset, puhelimen, netin, sähkön, veden tasauslaskun, vaatteet,ruuan yhdelle noin 200€ kk ja etkö säästä ollenkaan kuin jotain matkaa varten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maksaako miehesi koti/autovakuutukset, puhelimen, netin, sähkön, veden tasauslaskun, vaatteet,ruuan yhdelle noin 200€ kk ja etkö säästä ollenkaan kuin jotain matkaa varten.

Niin kuin kirjoitin aikaisempaan viestiini, asun yksin. Maksan itse kotivakuutukseni, autoa ei ole. Puhelimen, netin, sähkön, veden (myös tasauslaskun) ja vaatteet maksan luonnollisesti itse. Ruokaan menee varmasti enemmän kuin 200e kuussa. Matkojen lisäksi säästän asp-tilille omaa asuntoa varten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pärjää kyllä, mutta eri asia onkin sitten se, onko tuo summa henkisesti riittävä. Minulle ei ole, siksi etsin muita paikkoja. Ja pärjäätkö eläkkeellä?

Ei noilla tuloilla ole varaa jäädä eläkkeelle jos ei ole mutta omaisuutta kuin joku 40 000 e asunto. Hyvinvointivaltio on mennyttä jae läkete turva on 1,5 m köyden pätkä kun menetät työkykysi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin kuin kirjoitin aikaisempaan viestiini, asun yksin. Maksan itse kotivakuutukseni, autoa ei ole. Puhelimen, netin, sähkön, veden (myös tasauslaskun) ja vaatteet maksan luonnollisesti itse. Ruokaan menee varmasti enemmän kuin 200e kuussa. Matkojen lisäksi säästän asp-tilille omaa asuntoa varten.

Jos säästät asuntoa varten noillakaan tuloilla ei ole todellakaan varaa matkustella. Vaikka autoa ei ole niin julkistenkaan käyttö ei ole ilmaista.

Vierailija

Ja ennen kuin kukaan ehtii kysymään, niin lisätään nyt vielä, että käyttötilillä on aina vähintään parin tonnin puskuri yllättäviä menoja varten.

-6

Vierailija

Mulla on tuon verran nettopalkka. Lisäksi on lapsen eläke ja lapsilisä. Eli vajaa 1800. Sillä eletään niukasti ja lomarahoilla sitten matkustetaan.

Lapsi lopetti nyt jääkiekon loppusyksystä ja se säästää 300 e/kk.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos säästät asuntoa varten noillakaan tuloilla ei ole todellakaan varaa matkustella. Vaikka autoa ei ole niin julkistenkaan käyttö ei ole ilmaista.

Sinähän sen tiedät. Mulla todellakin on varaa matkustella ja säästää asuntoa varten. Viikon matkan saa halvimmillaan 300-400 eurolla.

Julkisten käyttö ei ole ilmaista, mutta käytän niitä todella harvoin. Asun keskustassa, joten kaikki palvelut on kävelymatkan päässä ja työmatkakin on vain puolisen kilometriä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat