Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat uskallatteko hymyillä asiakkaille?

Vierailija
10.01.2016 |

Vai onko heti joku hullu nurkan takana vaanimassa ja luulee että on tsäänssejä? Itsellä tällainen ikävä kokemus ja mietin, että onko se miten yleistä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ainakin hymyilen.

T. Myyjä

Vierailija
2/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä ainakin hymyilen.

T. Myyjä

Eli se kuuluu mielestäsi asiakaspalveluun, eikä ole luettavissa flirtiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai uskallan ja hymyilen. 

Vierailija
4/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen shoppailuun kuuluu myyjien tylyttäminen eri tavoin ja mammojen vittuilu pitää ottaa vastaan hymyillen.

Vierailija
5/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin hymyilen. en voisi tehdä aspaa hymyilemättä. jos joku heittäytyy iholle niin osaan itse pitää puoleni ja ihan vain nappia painamalla saan vartijatkin paikalle. hulluja stalkkereitakin kyllä on, mutta en aio sen minimaalisen riskin takia muuttua hapannaamaksi. hymyily kuuluu asiakaspalveluun ja oikeastaan kaikkeen perusystävälliseen kanssakäymiseen eikä tosiaankaa ole mitään flirttiä. kaikkea sitä saakin kuulla. jos noin pelottaa niin opettele suullista ja fyysistä puolien pitoa, esim. opettele tönäisemään tms.

Vierailija
6/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan työni ja tiedän miten toimin erilaisten ihmisten kanssa. Hymyilen ja olen ystävällinen kaikille, joidenkin kanssa noudatan hieman enemmän asialinjaa, joidenkin kanssa taas jutustelen ja nauran muistakin asioista. Tottakai aina joku saattaa ottaa hymyni flirttinä, mutta jos se heidän elämäänsä tuo iloa, niin ei se minultakaan ole pois. Kahville kyselijöitä on, mutta olen varattu ja osaan hoitaa asian toista nolaamatta.

Vierailija
7/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen, jos asiakas on suomalainen ja puhuu kanssani suomea. Heille hymy on osa asiakaspalvelua, ei muuta. Sen sijaan olen viimeisen puolen vuoden aikana oppinut, että ei-suomalaiset asiakkaat ymmärtävät hymyn väärin.

Vierailija
8/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen tottakai. Ei paljoa muutamat stalkkerit vaikuttaneet palveluuni, eikä pitäisikään. Sehän on näiden urpojen oma ongelma jos heti kuvitellaan ties mitä pelkän ystävällisyyden ja hymyn perusteella.

Vierailija
9/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tekopyhiä myyjiä, jotka yrittää muka hymyillä. Ja varsinkin jos vielä vähän yritetään flirtata samalla! Ei sovellu tollanen asiakaspalveluun.

Vierailija
10/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyilen, jos asiakas on suomalainen ja puhuu kanssani suomea. Heille hymy on osa asiakaspalvelua, ei muuta. Sen sijaan olen viimeisen puolen vuoden aikana oppinut, että ei-suomalaiset asiakkaat ymmärtävät hymyn väärin.

Itse taas olen huomannut, että monet ei suomalaisen asiakkaat odottavat asiakaspalvelutilanteissa hymyä ja sitä hymyssä suin turhanpäivästä läpinää suomalaisia enemmän. Varsinkin USA:sta, iso-britansiasta ja venäjältä (jos itse puhuu venäjää) tulleet juttelevat muutakin kuin "kiitos, en tarvitse kuittia". 

Vierailija
11/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen huomannut, että monet ei suomalaisen asiakkaat odottavat asiakaspalvelutilanteissa hymyä ja sitä hymyssä suin turhanpäivästä läpinää suomalaisia enemmän. Varsinkin USA:sta, iso-britansiasta ja venäjältä (jos itse puhuu venäjää) tulleet juttelevat muutakin kuin "kiitos, en tarvitse kuittia". 

Minä huomasin, että jos hymyilin ja toivotin hyvää päivänjatkoa, niin kaupan takaovella odotti töistälähteissä miesjoukko, joka halusi seuraani.

Vierailija
12/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hymyilen, minusta on pääsääntöisesti mukavaa olla töissä ja ainakin vakiasiakkaat hymyilevät myös jo asioimaan tullessaan. Joskus tulee kahville-kutsuja, mutta ei kai niissä mitään negatiivista ole, hyvähän se on jos mykiksi haukutut suomalaiset miehet uskaltavat avata suunsa? Kiitän aina kauniisti ja kieltäydyn yhtä ystävällisesti - ja selkeästi.

Jos asiakkaalla on asioimaan tullessaan "surua ja murhetta" tai agressiivisuutta, en tietenkään ole täyttä hymyä, etten tahattomasti ärsyttäisi tai loukkaisi. Olen sitten muutoin ystävällinen ja korrekti. Ja jos huomaan, että joku asiakas alkaa tehdä ns. tikusta asiaa tämän tästä, alan varmuuden vuoksi kohdella häntä neutraalimmin ja ylimääräisiä sanoja ja turhaa iloisuutta välttäen.

Ymmärrän kyllä ap:n huolen. Miltähän tuntuisi olla vaikka syrjäisen R-kioskin ainoa myyjä, joka illalla kioskia sulkiessaan tajuaisi jonkun odottelevan takaovella?

Vierailija
13/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään hymyile millekään espanjalaisille tai amerikkalaisille. Ymmärtävät sen heti väärin ja alkavat hymyillä takaisin!! Ihme pellejä!  Hymyilen vain suomalaisille, jotka eivät edes tervehdi tai katso silmiin.

Vierailija
14/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisissa on niitä jotka innostuvat pienestäkin ystävällisyydestä, uskoisin ulkomaalaisten jopa suomalaisia paremmin ymmärtävän small talkin ja hymyn liittyvän asiakaspalvelutilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän