Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on ollut iso ikäero kumppaniin, minkälaista palautetta olette saaneet asiasta?

Vierailija
10.01.2016 |

Täällä näkee jatkuvasti keskustelua miten paheksutaan jo 7-10 vuodenkin ikäroa päätähuimaavana, vaikka paljon on pareja 15-20v ikäerollakin. Mun sedällä ja hänen vaimollaan on ikäeroa noin 17v enkä ole oikeastaan ikinä tullut ajatelleeksi että heillä edes on ikäeroa. Pitkälti aikuisia ihmisiä molemmat, joten ei ole mitään syytä ajatella ja paheksua asiaa.

Sitten vielä maamme keulakuvat Sauli ja Jenni joilla on ikäeroa n. 30 vuotta. Mun mielestä he ovat tyylikäs ja asiallinen pari. Molemmat ovat aikuisia, fiksuja itsenäisiä ihmisiä ja järki päässä. En näe mitään syytä paheksua heidän suhdettaan.

Minkälaista palautetta olet itse saanut huomattavasti vanhemmasta tai nuoremmasta kumppanista? Jos et itse ole ollut ikäerosuhteessa mutta joku tuttusi on, niin minkälaisia ajatuksia se on herättänyt?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa 22v miehen kanssa. Ainoa negatiivinen kommentti ex-mieheltä, joka ei oikein suhtautunut asiaan hyvin vaikka erosta oli jo vuosia (ei lasta exän kanssa eli mitään syytä hänen olla edes kiinnostunut mitä teen).

Mutta mikä tuntui itselle täysin ok:lle ei olekaan sitä enää. Ikäero on omasta mielestäni liian iso. Liian myöhäistä kuitenkin katua tässä vaiheessa. :(

Vierailija
2/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pareja ,joissa ikäeroa 10-15v ja vanhempi osapuoli on mies tai nainen. Pitkät liitot on ollut ja ilmeisesti ongelmaa on muilla kuin heillä itsellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi ikäeroja paheksutaan on usein se perinteinen eli jonkinasteinen kateus. Jos Pentti 50v ottaa nätin ja aktiivisen 30v vaimon, niin ymmärrän hyvin että Pentin työkaveri Jarmo 50v on asiasta jollaintasolla  vähintään alitajuisesti kateellinen, vaikka Jarmo rakastaisikin täydestä sydämestään omaa samanikäistä vaimoaan jossa alkaa jo ikä näkymään.

Vierailija
4/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikin on jo reippaasti aikuisia, paheksunnan syy on kateus. Jos toinen on selkeästi teini tai vasta aikuisuuden kynnyksellä ja toinen kunnolla aikuinen, paheksunnan syy on se, että epäillään, että eivät ole henkisesti tai seksuaalisesti samalla tasolla.

Samantasoisen pariskunnan tunnistaa siitä, ettei kukaan sano heidän mahdollisesta ikäerostaan mitään, sitä ei juuri huomaa eikä se vaikuta arkeen mitenkään.

Vierailija
5/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitystä voi olla tai tulla vasta silloin kun vanhempi osapuoli on - /+ 80.

Vierailija
6/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nuori vaimo on jotenkin hyväksytympi juttu silloin jos mies on rikas ja/tai kuuluisa.

Jos naapurin tavisduunari ukko ottaa itselleen parikymppisen vaimon niin herranjestas mikä juoruilu siitä syntyy, koko kylä kauhistelee ja juoruaa asiaa monta kuukautta. Mutta jos se naapurin ukko onkin kansanedustaja tai muusikko niin asia on kaikille täysin ok.

Vierailija
7/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut olleet vähän ihmeissään. Muiden mielestä on ok. Mies on 15v. vanhempi.

Vierailija
8/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin joku 10-15v ikäero edes näkyy häiritsevän silmiinpistävästi. Sellaisia pareja kävelee varmasti päivittäin kaupungilla vastaan mutta ei niihin kiinnitä edes mitään huomiota, muutenkin toisten ikää on vaikeaa arvioida. Joku 30v ikäero alkaa jo olemaan sellainen johon selvästi kiinnittää huomiota.

Vierailija
9/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen eksä on joka kerta tavatessamme häikäistynyt kuinka nuori oikein olenkaan.

Olen 13 vuotta nuorempi kuin mieheni ja 12 vuotta nuorempi kuin miehen eksä. Ja 13 vuotta vanhempi kuin miehen vanhin lapsi.

Muut maailman ihmiset taitavat pitää meitä ihan sopusuhtaisena ikäeroltamme.

Vierailija
10/14 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/14 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että nuori vaimo on jotenkin hyväksytympi juttu silloin jos mies on rikas ja/tai kuuluisa.

Jos naapurin tavisduunari ukko ottaa itselleen parikymppisen vaimon niin herranjestas mikä juoruilu siitä syntyy, koko kylä kauhistelee ja juoruaa asiaa monta kuukautta. Mutta jos se naapurin ukko onkin kansanedustaja tai muusikko niin asia on kaikille täysin ok.

Niinhän valtaapitäviä ihmisiä nöyristellään muuallakin. Menestyvä yrittäjä on "aina oikeassa" vaikkei olisikaan, koska toivotaan että päästäisiin osaksi sen menestyksestä kun mielistellään.

Vierailija
12/14 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä ei kauhean iso ikäero ole, mies on 4 vuotta mua nuorempi. Siltikin sitä aina luullaan mua vanhemmaksi.

Vierailija
13/14 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni ikäeroa 20v. Mies vanhempi. Mies ikäisekseen urheilullinen, nuorekas, ja itseäni lapsellisempi tapaus😃 muut ajatelkoot mitä haluavat. Meillä hyvä olla yhdessä. Ja yhteistä taivalta takana 10.v. 8.v ja 7.v yhteiset lapset.

Vierailija
14/14 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eronnut 45 vuotias akateemisesti koulutettu nainen , uusi mieheni on 18vuotias upea uros , eromme johtui hänestä , suhdettamme on takana 5 vuotta , elämä on upeaa hänen kanssaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi