Vaimosta on tullut läski - miten saa laihduttamaan?
Eli ennen lapsia vaimo oli varsin simpsakka paketti. Nyt kahden muksun jälkeen on päästänyt itsensä läskistymään melko pahasti, ei meikkaa eikä enää pukeudu nätisti. Toteaa vain ettei kotona tarvitse laittautua ja ei jaksa lähteä lenkille/salille/jumppaan koska valvoi yön lasten kanssa. Nyt hänen on kuitenkin aika alkaa tekemään jotain asioille, paino-ongelma vaikuttaa jo seksiinkin eikä ole mikään hyvä esimerkki lapsille. Itse herään arkisin aiemmin ja käyn salilla ennen töitä, pelaan työporukan kanssa sählyä ja lenkkeilen. Ei ole mukavaa kun toinen lösii sohvalla sipsipussi kourassa vaikka olen kieltänyt ostamasta niitä. Kai se itsekin tajuaa olevansa läski, miksi nainen on noin saamaton ja laiska?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Plus tee terveelliset päivälliset, vaikka edellisenä iltana valmiiksi. Kevennä vaimosi ruutiineja lasten kanssa, hoida itse tosiaan joka toinen yö plus iltatoimet + nukutus. Jos lapset hyväksyvät vaan vaimon tähän hommaan niin katse peiliin.
Kuukausi kaksi tätä. Sitten voitte miettiä Vaimolle uusia ympyröitä, vaikka takaisin töihin
Muuten hyvä, mutta yöheräilyjen hoitaminen onnistuu vain viikonloppuisin töiden takia. Pidän ruuanlaitosta ja hoidan lasten iltatoimia jo nyt. Vaimo nukkuu päiväunet sillä välillä kun valmistan päivällistä ja leikin lasten kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen teidän kuopus on ap?
5kk. Ap
Heräiletkö itse yöllä hoitamaan lapsia, vai onko vaimosi ainoa jonka yöunet kärsivät? Osallistutko muuten tarpeeksi lastenhoitoon ja kodinhoitoon yleensäkin, ettei kaikki tämä kaadu vaimosi vastuulle?
Koita kannustaa vaimoasi liikkumaan kanssasi, tai kokeilemaan omien ystäviensä kanssa jotain mukavaa ryhmäliikuntaa (esimerkiksi zumbaa tai vastaavaa).
Toisaalta kai ihan normaalia, että synnytyksen jälkeen muuttuu jotenkin isommaksi? Itselläni ei vielä ole lapsia ja olen hyvin siro, mutta olen huomannut että ennen niin sirot lapsia saaneet kaverini ovat tavallaan "leventyneet", vaikkeivat olisikaan ollenkaan lihavia :) Raskaus on varmaan keholle kuitenkin aika raskas kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hoida lasten heräilyt joka toinen yö
Käyn töissä. Hoidan yöheräilyt viikonloppuisin ja pystyn silti käymään lenkillä, uimassa, salilla tai vaikka läiskimässä sulkkista. Ap
Ei kai tämä nyt ole joku kilpailu kuka jaksaa mitä? Jos vaimo on nimennyt yöheräilyt ongelmaksi niin eikö tasapainoisessa parisuhteessa mietittäisi miten saataisiin olosuhteet huomioon ottaen paras rytmi arkeen? Valvo viikolla vaikka ti ja to ja nuku aamulla urheiluvuoron ajan niin jaksat töissä. Viikonloppuna sitten vaimo valvoo toisen yön. Selkeästi teidän rytmistys nyt ei toimi. Töissä voi hyvin käydä ja aivot toimia vaikka lyhyen ajanjakson valvookin. Lapset kasvaa
Ymmärrän huolen, sekä syvällisesti, että pinnallisesti. Paras neuvo on minusta alkaa kannustaa vaimoa auttamalla häntä positiivisella asenteella.
Hoida sinä pöytään terveellinen, maistuva aamupala ja illallinen ja kaappiin paljon herkullisia hedelmiä ja marjoja. Ylipäätään syökää yhdessä niin usein kuin mahdollista. Vaimon ei ole pakko käydä kaupassa lainkaan.
Käykää yhdessä kävelylenkeillä. Ylipainoiselta ja rapakuntoisesta julkiselle salille meno voi ola kynnys, mutta ruokavalio laihduttaa ja raitis ilma tuo tehoa elämään antaen pehmeän alun kovempiin liikuntaharrastuksiin myöhemmin. Eihän salilla ole ylipäätään pakko käydä. Tärkeintä, että liikkuu, vaikka koko perheen kanssa pulkkamäessä.
Ylipainon määrästä riippuen, tehkää kotikuntoilua yhdessä. Vaikka 50 punnerrusta, vatsalihaksia, kyykkyjä, hyppyjä päivässä.
Käykää treffeillä kerran kuussa jossain ihmisten ilmoilla. Vaimo alkaa automaattisesti miettiä miltä näyttää ja miten pukeutuu kodin ulkopuolella.
Jos lapsille on hankala löytää vahtia, kutsuja ystäviä illalliselle ja tehkää yhdessä terveellisiä tarjottavia.
Ehdota vaate/loma/kampaaja/kosmetologipalkintoa, kun kiloja on tippunut X määrä.
Kerro vaimolle päivittäin kuinka paljon rakastat ja kuinka kaunis hän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen teidän kuopus on ap?
5kk. Ap
Jos kuopus vasta 5kk vanha, niin kai vaimon elimistö saattaa edelleen olla uupunut raskaudesta?
Eikö se vaimo harrasta enää mitään urheilua? Onko kuitenkin urheilutaustaa? Näin talviaikaan kannattaa kokeilla talviurheilulajeja, yllätä vaimo ja osta laadukkaat luisteluhiihtotamineet ja siihen vielä retkiluitimet jotka sopivat monoihin.
Olen itse huomannut, että noilla lenkeillä palaa ihan huomaamatta jopa 1500 kaloria! Ja se on ihan älyttömän hauskaa liikuntaa! Itse laihduin 10 kiloa vähän kuin vahingossa kun innostuin näistä lajeista, nyt siis 55 kg/170 cm eli timmi mimmi ;) mutta tässä mun ehdotus!
Oletko varma, ettei vaimolla ole synnytyksen jälkeistä masennusta, jos mikään ei kiinnosta. Itsellä paino nousee heti, jos on muuten elämässä onneton ja vastaavasti ruokavalio ja liikunta pysyy helposti kuosissa, kun ole iloinen.
Olet varmasti kunnollinen ja hyvä puoliso, joka hoitaa lapsia ihan yhtä paljon kuin vaimokin, herää öisin hoitamaan lapsia vuorotellen vaimon kanssa, antaa vaimolle runsaasti vapaa-aikaa hoitamalla lapsia ja tekemällä vähintään puolet kotitöistä.
Harmi, ettei vaimo laihdu, vaikka hänellä on kaltaisesi sankari rinnallaan. :(
Taas tämä sali-provoaja. Vaikka kyseessä on pelkkä provo niin vastaanpa kuten vastaisin, jos joku oikeasti tuollaisesta aiheesta valittaisi:
Jää sinä lasten kanssa kotiin ja päästä vaimo töihin.
Kun saa olla päivittäin tekemisissä aikuisten ihmisten kanssa, esiintyä/edustaa/kokoustaa, niin on paljon suurempi motivaatio huolehtia ulkonäöstään.
Otat lapset hoitoosi arkena ja potkaiset (hyväntahtoisesti) rouvan ulos ovesta viettämään omaa aikaansa 1-2 tunniksi.
Laita kalenteriin 2-3 arki-iltaan rouvalle "omaa aikaa" talon ulkopuolella ja sinä huolehdit lapsista.
Tuskin haluaa olla itsekään lihava ja tietää varmasti että sinä pidät hänen ulkomuotoaan oksettavana.
Kuopus on vasta 5kk:n ikäinen. Anna nyt hyvä mies vaimon toipua rauhassa synnytyksestä ja nauttia vauva-ajasta miten tahtoo ilman että olet siinä vieressä vaatimassa vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se vaimo harrasta enää mitään urheilua? Onko kuitenkin urheilutaustaa? Näin talviaikaan kannattaa kokeilla talviurheilulajeja, yllätä vaimo ja osta laadukkaat luisteluhiihtotamineet ja siihen vielä retkiluitimet jotka sopivat monoihin.
Olen itse huomannut, että noilla lenkeillä palaa ihan huomaamatta jopa 1500 kaloria! Ja se on ihan älyttömän hauskaa liikuntaa! Itse laihduin 10 kiloa vähän kuin vahingossa kun innostuin näistä lajeista, nyt siis 55 kg/170 cm eli timmi mimmi ;) mutta tässä mun ehdotus!
Olen urheilullinen, mutta vihaan talviurheilulajeja. Ei kannata pakottaa ketään saati käyttää rahaa tamineisiin yllätyksenä. Vaikka kaunis idea onkin.
Lyö sitä sulkkista vaimon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oksettava! Anna vaimollesi lahjaksi ero jotta saa etsiä miehen, eikä pinnallista valittajaa!
Ulkonäköön liittyvien ongelmien lisäksi mies on ilmiselvästi huolissaan vaimonsa terveydentilasta. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa..
No, selkeesti aloituksen perusteella on vain kiinnostunut ulkonäöstä.
Jos terveys olisi juttu olisi jättänyt nuo laittautumiset kirjottamatta..
Toisaalta se ja sama. Naisen kirjottama provohan tää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hoida lasten heräilyt joka toinen yö
Käyn töissä. Hoidan yöheräilyt viikonloppuisin ja pystyn silti käymään lenkillä, uimassa, salilla tai vaikka läiskimässä sulkkista. Ap
Ei kai tämä nyt ole joku kilpailu kuka jaksaa mitä? Jos vaimo on nimennyt yöheräilyt ongelmaksi niin eikö tasapainoisessa parisuhteessa mietittäisi miten saataisiin olosuhteet huomioon ottaen paras rytmi arkeen? Valvo viikolla vaikka ti ja to ja nuku aamulla urheiluvuoron ajan niin jaksat töissä. Viikonloppuna sitten vaimo valvoo toisen yön. Selkeästi teidän rytmistys nyt ei toimi. Töissä voi hyvin käydä ja aivot toimia vaikka lyhyen ajanjakson valvookin. Lapset kasvaa
En voi valvoa viikolla, valitettavasti. Työni on erittäin vastuullinen ja on oltava skarppina koko ajan eikä virheisiin ole varaa. Teen kotitöitä ja osallistun kyllä lastenhoitoon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Otat lapset hoitoosi arkena ja potkaiset (hyväntahtoisesti) rouvan ulos ovesta viettämään omaa aikaansa 1-2 tunniksi.
Laita kalenteriin 2-3 arki-iltaan rouvalle "omaa aikaa" talon ulkopuolella ja sinä huolehdit lapsista.
Tuskin haluaa olla itsekään lihava ja tietää varmasti että sinä pidät hänen ulkomuotoaan oksettavana.
Tämä on hyvä ajatus. Ap
Hei ihan oikeasti tämä keskustelu on aivan järjetön! Tässä meillä on mies, jonka vaimo on synnyttänyt 5 kuukautta sitten vauvan. Ja mitä miehen päässä liikkuu? Vaimon paino. Kirjoittaisin muutamankin painavan kirosanan, mutta tyydyn nyt vain toteamaan, että vedä v***u päähäsi ap!!!
Mun mielestä on tyhmää vaatia miestä heräämään öisin, kun käy päivisin töissä. Se on kotona olevan vaimon tehtävä. Valitettavasti.
Itselle tuossa tilanteessa olisi tärkeintä, että mies hoitaisi ruuat ja kaupassa käynnit, antaisi omaa aikaa ja veisi välillä pois kotiympyröistä.
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan oikeasti tämä keskustelu on aivan järjetön! Tässä meillä on mies, jonka vaimo on synnyttänyt 5 kuukautta sitten vauvan. Ja mitä miehen päässä liikkuu? Vaimon paino. Kirjoittaisin muutamankin painavan kirosanan, mutta tyydyn nyt vain toteamaan, että vedä v***u päähäsi ap!!!
Eikö terveydestä ja painosta ole kahta tärkeämpää huolehtia perheellisenä? Lapset tarvitsevat terveen äidin. Ei ne kilot itsestään häviä.
Ei kai kenellekään mikään rasvaton ruoka maistu. Eikä sellaisella elä eikä painoa hallita.