Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lämpötolpassa vai käyttäjässä vika??

Nainen ratissa
09.01.2016 |

Olen nyt tuskaillut näillä pakkasilla "uuden" (muutin kesällä) lämpötolpan kanssa. Tolppa tuntuu toimivan milloin huvittaa. Asetan senhetkisen kellonajan ja ajan jolloin haluan tolpan toimivan, mutta EI! Toissapäivä laitoin tolpan ajastuksen klo 10-12, mutta kun tulin autolle 14.30 sisälämppäri tohotti edelleen! No täksi päiväksi asetin 8-10 ja kun tulin autolle klo 12 ei ollut tohotin päällä, auto ihan jäässä samoin moottori. Yritin sitten laittaa lämmityksen alkamaan heti, että ehtisi edes hetken lämmetä, mutta ei mennyt päälle millään!! Kertokaa nyt automiehet ja naiset mitä ihmettä mä teen väärin??

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tolppa se on. Laita vaikka kuva, jos on vaikea selittää-

Vierailija
2/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössa oma kelloajastin, käy niiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö tolpan kello ajassa?

Vierailija
4/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen tolppa se on. Laita vaikka kuva, jos on vaikea selittää-

 

Kutakuinkin tämmönen http://www.mattikaki.fi/sahkoturvallisuus/hopeahovi8.jpg

 

-AP

Vierailija
5/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tarkistanut, että ajastimen kello on oikeassa ajassa?

Vierailija
6/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen tolppa se on. Laita vaikka kuva, jos on vaikea selittää-

 

Kutakuinkin tämmönen http://www.mattikaki.fi/sahkoturvallisuus/hopeahovi8.jpg

 

-AP

Noissa ajastimissa kello on melkein 16.00 (sisin valkoinen rengas, jossa on kärki, joka osoittaa ajan). Ajastimen kellon täytyy olla oikeassa ajassa, että ajastettu lämmitysaika toimii oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tarkistanut, että ajastimen kello on oikeassa ajassa?

 

Siis se mikä aika itse valitaan (sen hetkinen aika)? Olen yrittänyt laittaa tismalleen oikean ajan, eikä se heitto nyt voi mitenkään olla yli 2h...

Mitenkä kun siinä on yläkulmassa jo "0 1 0 1" juttu joka naksuu kun väännän aikaa, pitääkö siihen kiinnittää jotain huomiota?

 

-AP

Vierailija
8/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lämmität klo 8 - 10, vaikka tarvitset autoa vasta klo 12? Tottakai moottori on jo jäähtynyt parissa tunnissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen tolppa se on. Laita vaikka kuva, jos on vaikea selittää-

 

Kutakuinkin tämmönen http://www.mattikaki.fi/sahkoturvallisuus/hopeahovi8.jpg

 

-AP

Noissa ajastimissa kello on melkein 16.00 (sisin valkoinen rengas, jossa on kärki, joka osoittaa ajan). Ajastimen kellon täytyy olla oikeassa ajassa, että ajastettu lämmitysaika toimii oikein.

 

No just näin olen tehnyt :( En nyt kehtais huoltoyhtiöönkään soitella, nauravat varmaan pystyyn..

 

-AP

Vierailija
10/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin porakoneen kanssa omalla tolpallani poraamassa pienen ruuvin tuohon ajastimeen, joka estää sen pyörimästä, eli sähköä tulee koko ajan. On muuten ollut erikoisen lämpöinen auto aamuisin, kun nyt pakkasillakin on lähtenyt ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lämmität klo 8 - 10, vaikka tarvitset autoa vasta klo 12? Tottakai moottori on jo jäähtynyt parissa tunnissa. 

 

No siksi kun olin edellisenä päivänä asettanut ajastimen klo 10-12 ja lämppäri oli vielä päällä klo 14.30, joten ajattelin, että loogisesti sen pitäisi olla päällä klo 12 jos asetan 8-10, mutta en koske sen hetkiseen kellonaikaan. Ajattelin siis, että jos siinä ajastimessa on jotain häikkää.

 

-AP

Vierailija
12/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tarkistanut, että ajastimen kello on oikeassa ajassa?

 

Siis se mikä aika itse valitaan (sen hetkinen aika)? Olen yrittänyt laittaa tismalleen oikean ajan, eikä se heitto nyt voi mitenkään olla yli 2h...

Mitenkä kun siinä on yläkulmassa jo "0 1 0 1" juttu joka naksuu kun väännän aikaa, pitääkö siihen kiinnittää jotain huomiota?

 

-AP

Toi 0101 on varmaan joku numeropalvelu niinku 020202😅.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin porakoneen kanssa omalla tolpallani poraamassa pienen ruuvin tuohon ajastimeen, joka estää sen pyörimästä, eli sähköä tulee koko ajan. On muuten ollut erikoisen lämpöinen auto aamuisin, kun nyt pakkasillakin on lähtenyt ;)

Tää oli varmaan provo, mutta itse olen käyttänyt hammastikkua oikeaan rakoon työnnettynä kellon pysäyttämiseksi ;-)

Vierailija
14/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tarkistanut, että ajastimen kello on oikeassa ajassa?

 

Siis se mikä aika itse valitaan (sen hetkinen aika)? Olen yrittänyt laittaa tismalleen oikean ajan, eikä se heitto nyt voi mitenkään olla yli 2h...

Mitenkä kun siinä on yläkulmassa jo "0 1 0 1" juttu joka naksuu kun väännän aikaa, pitääkö siihen kiinnittää jotain huomiota?

 

-AP

1 virta päällä

0 virta pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se 01 01 OI ja OI kahdelle eri kytkimelle? Laita molemmat siihen "ykkösen" puolelle.

Vierailija
16/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida tää ongelma nyt ratketa. Osaako kukaan sanoa, pitäisikö lämmitys alkaa heti jos asetan kellon klo 16 ja ajastuksen 15-17? Meinaan kun tuo ei lähtenyt käytiin ei sit millään asetuksella..

 

-AP

Vierailija
17/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus samanlaisessa tolpassa myös sitä ongelmaa, että jonain päivänä toimi, toisena ei. Ongelma ratkesi, kun käytin sulakekytkintä off-asennossa ja takaisin päälle. Harmi vain, ettei kuitenkaan koskaan tiennyt, milloin oli se kerta, ettei lohkolämmitin ollutkaan toiminut, vaan piti taas tehdä tuo toimenpide.

Vierailija
18/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida tää ongelma nyt ratketa. Osaako kukaan sanoa, pitäisikö lämmitys alkaa heti jos asetan kellon klo 16 ja ajastuksen 15-17? Meinaan kun tuo ei lähtenyt käytiin ei sit millään asetuksella..

 

-AP

Pitäisi. Ainakin jos kaikki kytkimet on päällä, joiden kuuluu olla. Jos ei mene päälle, voi parkkialueenne sulake olla kärähtynyt.

Monilla on parin kilowatin sisätilalämmittimiä, eikä niitä tolppien johdotuksia voida mitoittaa, kuin olisi joka autoon rakennettu sauna. Kun on kovia pakkasia ja riittävän monta autosaunaa päällä samanaikaisesti, sulakkeita tuppaa kärähtelemään.

Kaikkein järkevintä aina on soittaa huoltoyhtiöön. Jos eivät ole opastaneet ajastimen käyttöä, se ongelma ratkeaa, mutta jos on sulakkeet menneet, moni muukin hyötyy.

Vierailija
19/35 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus samanlaisessa tolpassa myös sitä ongelmaa, että jonain päivänä toimi, toisena ei. Ongelma ratkesi, kun käytin sulakekytkintä off-asennossa ja takaisin päälle. Harmi vain, ettei kuitenkaan koskaan tiennyt, milloin oli se kerta, ettei lohkolämmitin ollutkaan toiminut, vaan piti taas tehdä tuo toimenpide.

 

Pitääpä kokeilla!

 

-AP

Vierailija
20/35 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta motonetista startjump 39e ja aina käynnistyy, ainakin bensiinikäyttöiset autot.

Kunhan muistat ladata sen säännöllisesti kuin älypuhelimen. Startjump on pieni ja kevyt helppo kuljettaa mukana ja säilyttää + helppo ja nopea käyttää