Voiko vastasyntyneelle (1vko) vauvalle antaa jääkaappikylmää korviketta?
Jos tämä sen juo tyytyväisenä ja paino nousee normaalisti?
Kommentit (61)
Tota minäkin olin kysymässä mitä edellinen!
No, ainakin neuvolan terkka oli oikein tyytyväinen painonnousuun ja tyytyväiseltä vauva vaikuttaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Juo siis myös huoneenlämpöistä ihan hyvällä halulla, jos sellaista on tarjolla. Pointti ole enemmänkin se, että miksi pitäisi lämmittää, jos kelpaa ja kasvaa normaalisti?
Edellinen vastasikin, lämmönsäätely ei vielä toimi! Imeehän vauva mitä vaan, kun pullo pannaan suuhun, mutta ruumiinlämpö voi laskea. Et ole kelvollinen hoitajaksi, jos et jaksa lämmittää pulloa!!
Koiratkin sitten tottuvat siihen että lapsi on talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten viikon ikäisestä tietää että paino nousee normaalisti kun antaa kylmää korviketta?
Punnituksista!
En tajunnut nyt yhtään kysymystä.
Provo! Ei kukaan voi olla noin tyhmä!
Joo, laita vielä pilli ja pieni paperivarjo siihen, niin saa maistuvan lauantai-illan cocktailin.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin neuvolan terkka oli oikein tyytyväinen painonnousuun ja tyytyväiseltä vauva vaikuttaa muutenkin.
Kerroitko th:lle, että annat kylmää korviketta?
Kauheaa. Lapsi parka. Kyllähän nyt lämmin maito on vauvalle henkisesti aivan eri asia, kuin kylmä. Mieti tosiaan ap, jos sulle tarkottaisiin jääkaappikylmää makaronilaatikkoa? Tuntisitko olosi huolehdituksi?
Mikä sulla on, kun ei voi itsestäänselvästi hoitaa lapsen edes perustarpeita kunnolla? Ei nyt luulis olevan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a meillä vauvalle annettiin aika pienestä pitäen silloin tällöin pumpattua maitoa, joka oli jääkaappikylmää... Silloin siis, kun minä en ollut kotona. Hän ei suostunut jostain ihmeen syystä juomaan lämmitettyä.
Joo, mutta ap puhuu 1 viikon vanhasta vauvasta=vastasyntynyt.
Miksi viikon ikäiselle pitäisi antaa jääkaappikylmää korviketta? Kai ap:llä joku syy siihen on?
Syötkö oman ruokasi jääkaappikylmänä?
Sen enempää ottamatta kantaa niin minä tiedän montakin, jotka antavat vauvalleen maitoa lämmittämättä, se on kai täällä aika yleistäkin (itse olen imettänyt)? Joku vielä väitti, että kätilö oli sanonut, ettei ollut omalle vauvalleen koskaan lämmittänyt maitoa. En tosin asu Suomessa, ehkä se selittää.
Et voi MiSSÄÄN NiMESSÄ antaa herkälle vastasyntyneelle jääkaappikylmää maitoa. Pienen vauvan elimistö ei toimi samoilla lainalaisuuksilla kuin isompien lasten tai aikuisten. Huonoa hoitoa ja vaaraksi lapselle, syitä on jo usea vastaaja kertonut. -neuvolan täti
Vierailija kirjoitti:
Sen enempää ottamatta kantaa niin minä tiedän montakin, jotka antavat vauvalleen maitoa lämmittämättä, se on kai täällä aika yleistäkin (itse olen imettänyt)? Joku vielä väitti, että kätilö oli sanonut, ettei ollut omalle vauvalleen koskaan lämmittänyt maitoa. En tosin asu Suomessa, ehkä se selittää.
Niin mutta huoneenlämpöinen maito saattaa olla parikymmentä astetta ja menettelee siksi. Mutta tässä ketjussa kyse on 1vk ikäisestä vauvasta, joka kyllä tarvitsee ruumiinlämpöistä +37 asteista maitoa.-neuvolan täti
Vierailija kirjoitti:
no huoneenlämpöisen korvikkeen ymmärrän jotenkuten mutta että jääkaappikylmää, vastasyntyneelle. ei todellakaan saa antaa.
Jos et jaksa pitää puoltaminuuttia pulloa (jossa korvike) mikrossa mites sitten kun lapsi syö viisi kertaa päivässä (aamupuurot ne pitää keittää tai tehdä mikrossa ja vielä jäähdyttää ettei suu pala), aamupäiväruoka pitää lämmittää, välipala on helppo, sitte iltäpäiväruoka ja vielä iltapuuro... ja se siivoaminen.. aika sotkuista puuhaa..
Vierailija kirjoitti:
On aivan eri asia antaa kylmää maitoa isommalle vauvalle, mutta nyt keskustellaan viikon ikäisestä vastasyntyneestä.
Pahoinpitely. Pahaa tekee lukea kun itsellä pieni vauva. Toivon että on provo!
Voi miten kurja olo tuli vauvan puolesta! Vaikka provohan tämä on, eikö niin.
Sydämetön vanhempi saisi todellakin olla, jos kylmää maitoa vastasyntyneelle antaa. Yhden kerran, jos on pakko. Sen voisi vielä ymmärtää. Mutta että alituiseen kylmää maitoa?!