Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jonkun metelöivä kerrostalonaapuri vain riehaantunut valituksesta?

Vierailija
09.01.2016 |

Menee hermot metelöivään naapuriin, mutta jotenkin on sellainen tunne, että valitus saisi tuon vain lisäämään metelöintiä entisestään. En todellakaan jaksaisi mitään kiusantekoa tai kostoilmoituksia, joten mietin vielä, kannattaako isännöitsijälle ilmoittaa meluhaitoista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla itse se metelöijä.

Vierailija
2/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla itse se metelöijä.

No enpä ole, mutta täällähän ketjun aloittaja lytätään aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eräs naapurini soittaa stereoitaan todella lujaa ihan mihin aikaan sattuu. Poliisit on soitettu pariinkin otteeseen, mutta en tiedä miten onnistuukin siinä, mutta musiikki loppuu kuin seinään siinä vaiheessa kun poliisit ovat kaartamassa pihaan. Molemmilla kerroilla olen minä saanut valitukset asiattomasta poliisihälytyksestä.

Vierailija
4/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitus isännöitsijälle, mutta muista tehdä se kirjallisesti ja omalla nimelläsi allekirjoitettuna. Muuten asiaan ei voi puuttua. Meillä pari kerrosta alempana joku kuunteli naapurin jokaviikonloppuista yömetelöintiä vuosien ajan ennenkuin valitti. Ongelma korjaantui, mutta vaati pari soittoa poliisille melusta. 

Vierailija
5/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihannoi väkivaltaa, mutta se on ainoa toimiva keino. Mummiäs nosti häirikön hissin seinälle, ja siitä tuli ihan nöyrä.

Vierailija
6/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Entinen naapuri terrorisoi koko taloa. Aina kun hänestä tehtiin valitus, niin hän laittoi liimaa lukkoihin ja muuta kiusaa. Oikein elämän tehtävä kostaa valitusvääryys. Poliisit ei kyllä koskaan tulleet. Esim. soitin poliisit noin klo 4.00 niin he soittivat takaisin n. 7.00 ja kysyi vieläkö on tilanne päällä. Ei ollut. Kaikki oli varmaan juuri sammuneet tai hakanneet toisensa tajuttomaksi.

7/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eräs naapurini soittaa stereoitaan todella lujaa ihan mihin aikaan sattuu. Poliisit on soitettu pariinkin otteeseen, mutta en tiedä miten onnistuukin siinä, mutta musiikki loppuu kuin seinään siinä vaiheessa kun poliisit ovat kaartamassa pihaan. Molemmilla kerroilla olen minä saanut valitukset asiattomasta poliisihälytyksestä.

Jaa, missä päin Suomea tuollaista tapahtuu? Itse olen viimeisen 20 vuoden aikana soittanut poliiseja melutapauksia hoitamaan varmaan toistakymmentä kertaa. Ei koskaan, siis ikinä ole tullut sanomista niistä kerroista, jolloin naapuri on lopettanut meluamisen ennenkuin poliisi tulee paikalle. Niitäkin on ollut useampia.

Homma toimii nykyään näin:

Soitat poliisille 112 ja kerrot että naapuri meluaa. Jos kello on tarpeeksi niin sanovat että laittavat partion ehtiessään tarkistamaan tilannetta.

Jos huomaat että melu loppuu ja möykkääjä lähtee pois asunnostaan niin soitat uudelleen 112 ja kerrot että tilanne ohi.

Kun poliisit ovat tulossa ne soittavat takaisin puhelimeesi ja kysyvät onko melu vielä käynnissä ja voitko tulla päästämään heidät sisälle porraskäytävään. Soitto tulee tuntemattomasta numerosta. Tässäkin vaiheessa voi kertoa ettei tarvetta enää ole.

8/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Entinen naapuri terrorisoi koko taloa. Aina kun hänestä tehtiin valitus, niin hän laittoi liimaa lukkoihin ja muuta kiusaa. Oikein elämän tehtävä kostaa valitusvääryys. Poliisit ei kyllä koskaan tulleet. Esim. soitin poliisit noin klo 4.00 niin he soittivat takaisin n. 7.00 ja kysyi vieläkö on tilanne päällä. Ei ollut. Kaikki oli varmaan juuri sammuneet tai hakanneet toisensa tajuttomaksi.

Kirjallinen valitus isännöitsijälle, melupäiväkirja johon merkitty meluajankohdat. Kun saat toisen naapurin tekemään saman niin ei ole enää sinun uskottavuudestasi kysymys. Poliisin kutsumisella oli ennen merkitystä meluvalitusta tehtäessä mutta nykyään taloyhtiö ei enää saa poliisikeikoista varmistustietoa poliisilta. 

Vierailija
9/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin uuden naapurini oven taakse pyytämään kohteliaasti metelin pienentämistä. Hän hymyili leveästi ja hiljensi muutamaksi minuutiksi. Sitten alkoi kahden vuoden silmitön häiriköiminen. Helppoahan se oli, kun hän asui yläpuolellani. Isännöitsijä ei tehnyt asialle mitään, koska häirikkö oli todella pahasuinen ja istui taloyhtiön hallituksessa.

Lopulta pyysin paikalle poliisin. Kosto eli vielä hirveämpi meteli alkoi aamuyöstä ja päättyi muutaman kuukauden kuluttua siihen, että naapuri muutti pois. Nyt on talossa rauha. Seuraavan kerran muutan pieneen omakotitaloon, jos vain rahani riittävät. Täällä pääkaupunkiseudulla eivät todennäköisesti riitä, mutta unelma elää.

Vierailija
10/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten heräsin aamuyöllä siihen, kun naapurissa riideltiin. Huutoa, kiroilua, itkua, tavaroiden paiskomista. En viitsinyt soittaa poliisille, kun ei kuulunut mitään väkivallan ääniä kuitenkaan.

Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun herään naapurin meteliin. En edes ole erityisen herkkäuninen enkä muutenkaan kärsi mistään aistiyliherkkyyksistä, joten valituksen ei pitäisi olla ylireagointia. Vai onko normaalia, että kuulee, mitä kirosanoja naapuri milloinkin käyttää?

Stressitasot on jatkuvasti korkealla, kun seinän takaa kuuluu huutoa ja paiskomista. ap

Vierailija
11/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä69 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, missä päin Suomea tuollaista tapahtuu? Itse olen viimeisen 20 vuoden aikana soittanut poliiseja melutapauksia hoitamaan varmaan toistakymmentä kertaa. Ei koskaan, siis ikinä ole tullut sanomista niistä kerroista, jolloin naapuri on lopettanut meluamisen ennenkuin poliisi tulee paikalle. Niitäkin on ollut useampia.

Soitat poliisille 112 ja kerrot että naapuri meluaa. Jos kello on tarpeeksi niin sanovat että laittavat partion ehtiessään tarkistamaan tilannetta.

Jos huomaat että melu loppuu ja möykkääjä lähtee pois asunnostaan niin soitat uudelleen 112 ja kerrot että tilanne ohi.

Kun poliisit ovat tulossa ne soittavat takaisin puhelimeesi ja kysyvät onko melu vielä käynnissä ja voitko tulla päästämään heidät sisälle porraskäytävään. Soitto tulee tuntemattomasta numerosta. Tässäkin vaiheessa voi kertoa ettei tarvetta enää ole.

Turku on paikkakunta ja tuota melun loppumista ei ole kerinnyt ilmoittaa, kun se loppuu samalla sekunnilla kun poliisi tulee pihaan. Talo on lisäksi sen verran matala, että kaikki möykkä kuuluisi myös pihalle. Kyseisestä asunnosta ei ole kuulunut mitään ääntä siinä kohtaa kun poliisit tulivat ja toisella kertaa oli vielä valot sammutettuna ja ukko oli kuulemma tullut kalsareissaan avaamaan ovea ja kertonut olleensa poliisin mukaan nukkumassa ja ihmetellyt, kun hänen naapurinsa terrorisoi häntä poliisille ilmoittelemalla. Tässä kohtaa poliisit sitten totesivat, että tällaisten takia ei tarvis jatkossa soitella, vähän sellaiseen sävyyn niinkuin olisin päästäni sekaisin tai jotain.

Vierailija
12/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä69 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Sinä käyttäjä69 mahdat itse olla todella raskas naapuri jos toistakymmentä kertaa olet soittanut poliisit ja tiedät tuon kaavankin noin hyvin. Toivottavasti ei tavata missään ikinä.

Vierailija
13/15 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihannoi väkivaltaa, mutta se on ainoa toimiva keino. Mummiäs nosti häirikön hissin seinälle, ja siitä tuli ihan nöyrä.

Tekikö myös muutaman ukemin takapihalla ja potki koivuja?

Vierailija
14/15 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alakertalainen naputtaa jotain kovaa neuroottisesti päivästä toiseen kotonaan. Liikuttelee edes takas huonekalujaan(jotain painavaa) useita kymmeniä kertoja tarkoituksenaan aiheuttaa ääntä joka resonoi mahdollisimman hyvin. Sitten hän odottaa josko jollain menisi hermot tänään. Häiritseminen on mielenvikaista toimintaa. Kaveritkin ihmettelee mikä ihmeen ääni tuo on. Joku uusisuomalainen traumatisoitunut patologinen häirikkö sinne on muuttanut.

Eikä avaa ovea jos menee rimpauttamaan ovikelloa sanoakseen että voisitko lopettaa tuon häiritsevän käyttäytymisen. Ei uskalla avata ovea ja kaksinkertaistaa naputtelun ja häirköimisen jos siitä yrittää huomauttaa. On nykyään meininki aivan kusipäistä.

Sato kämppä mutta tuntuu siltä että tänne on kotoutettu jotain häirikkötapauksia koska viimeiset kaksi vuotta on ollut sietämätöntä roskaamista sotkemista häiriköintiä. Iso osa vanhoista asukkaista on muuttanut pois, ilmeisesti ajettu tarkoituksellisesti pois ennen rauhallisesta kodistaan.

Vierailija
15/15 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

khröm, hississä ei kannata alkaa hankkimaan liää perheelle ongelmia, kuten ei vasta suunsoitolla kun  puututaan käytöshäiriöihin.

Silloin se jonka käytöshäiriöihin on puututtu, on nöyrää.