Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Haluan tuhkauksen, mitä minun pitää tehdä että tahtoni toteutuu? siis pitääkö ottaa yhteys kirkkoon vai hautaustoimistoon vai mihin?

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Noh tuossa luulisi riittävän että ilmoitat jollekin läheisellesi tahtosi.  Tai sitten teet testamentin ja siitä selviää tahtosi.

Vierailija

Kerro sukulaisillesi tahdostasi tai tee testamentti, jossa ilmaiset toiveesi. Itse olen kertonut siskolleni ja miehelleni, miten heidän pitää menetellä, jos kuolen ennen heitä.

Vierailija

Sukulaisille. 

Ja jos ovat kaukaisia tai muuten paskamaisia, toteuttavat toiveesi tai eivät. Suurimmalla osalla kuitenkin varmasti luotettavat läheiset.

Muistan vuosien takaa erään lapsettoman tädin, joka halusi tulla haudatuksi tietylle hautausmaalle ja ostetun haudanhoidon. Sukulaiset hautasivatkin toisaalle eivätkä ostaneet haudan hoitopalveluita seurakunnalta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmaan sukulaisille kannattaa kertoa tämä toivomus ensisijaisesti!
He tietää jo. Ajattelin vain jotain "virallista" paperia jos suku päättääkin haudata mut arkussa niin eivät voi sitä sit tehdä kun tahtoni on virallisella apperilla. Testamenttia mulla ei ole vielä ja aloin muutoin vaan miettimään tätä asiaa. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sukulaisille. 

Ja jos ovat kaukaisia tai muuten paskamaisia, toteuttavat toiveesi tai eivät. Suurimmalla osalla kuitenkin varmasti luotettavat läheiset.

Muistan vuosien takaa erään lapsettoman tädin, joka halusi tulla haudatuksi tietylle hautausmaalle ja ostetun haudanhoidon. Sukulaiset hautasivatkin toisaalle eivätkä ostaneet haudan hoitopalveluita seurakunnalta. 

Tuota mä pelkäänkin että joudun haudatuksi johonkin ihme paikkaan ja hauta olisi hoitamaton jne. Tuhkaus mieluisampi vaihtoehto mun mielestä niin ei tarvitse hautatilaa viedä ja kenenkään ei tarvitse murehtia siitä haudan hoidosta. Mua myös ahdistaa ajatus että madot syö mun ruumista sitten siellä haudassa. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tee hoitotahto. Jätä yksi kotiin, yksi omaisille ja yksi omalle lääkärillesi, joka jemmaa sen sun papereihin.
Tuohon pitää perehtyä lisää, kiitos! ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat