Keneen otan yhteyttä kun haluan antaa lapsen pois
Parempaan perheeseen. Lapsen isä kuollut ja itse jatkuvasti yksin ja olen loppu. Monta vuotta jo tätä miettinyt et joku parempi perhe on löydyttävä.
Kommentit (33)
Kysy neuvolasta tai lastensuojelusta. Haluaisin tehdä saman, jos olisin yksin vastuussa lapsista. Hyvä lapsuus on lapsille kaikkein tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Et taida rakastaa lastasi.
Kuinka niin? En ole ap, mutta jos ei rakastaisi, antaisi elää siinä sivussa, kun äiti ei jaksa mitään. Miksei lapselle saa toivoa parempaa kotia? Tai oloja?
Ihan sama kun aina sanotaan, että erotkaa, jos on huono liitto. Huono liitto antaa lapsille väärän kuvan kaikesta palstan mukaan. Aivan saman tekee äiti, joka ei jaksa välittää lapsestaan. Parempi rakastaa edes sen verran, että antaa pois, eikä esim. valehtele itselleen, että on hyvä äiti.
Onko nyt akuutisti sellainen olo? Soita sosiaalipäivystykseen ja kerro tilanne.
Mitä helvettiä mää oikein luin täällä. Teistä on siis oikein luopua OMASTA LAPSESTA, koska on itse väsynyt ja oma puoliso kuollut?! Tuo ei oikeuta mitenkään lupua lapsesta! Hankkiudu hoitoon ja järjestä elämäsi kuntoon. Älä pilaa lapsesi elämää tämän enempää.
Voi perse noita paria ekaa vastausta, haistakaapa paska. Soita ap lastensuojeluun ja selitä tilanne. Sijaisperhe kuulostaisi hyvältä teidän tapauksessanne. Jos et lastasi rakastaisi, et miettisi tällaista vaihtoehtoa. Olet hyvä äiti, kun ymmärrät ettet voi tarjota lapselle hyvää elämää ja haluat etsiä paremman vaihtoehdon. Älä syyllistä itseäsi. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi <3
Parempaan perheeseen? Sehän on SINUN elämäntehtäväsi tehdä parhaasi oman lapsesi eteen. Ei lasta sen takia heivata, että toinen vanhempi on kuollut. Sinulla on myös yksinäsi vastuu hänestä. Olisiko kannattanut sitäkin ajatella ennen sikiämistä... Jos tunnet olet "loppu" niin käy alkajaisiksi lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? En ole ap, mutta jos ei rakastaisi, antaisi elää siinä sivussa, kun äiti ei jaksa mitään. Miksei lapselle saa toivoa parempaa kotia? Tai oloja?
Ihan sama kun aina sanotaan, että erotkaa, jos on huono liitto. Huono liitto antaa lapsille väärän kuvan kaikesta palstan mukaan. Aivan saman tekee äiti, joka ei jaksa välittää lapsestaan. Parempi rakastaa edes sen verran, että antaa pois, eikä esim. valehtele itselleen, että on hyvä äiti.
No minä sain ap:n viestistä sellaisen kuvan, että lapsi on taakka hänelle josta haluaa päästä eroon. Äidinä en voisi ikinä, koskaan antaa lastani pois oli elämäntilanteeni millainen tahansa. Jos ap oikeasti rakastaa lastaan, niin eikö hän lapsensa vuoksi yrittäisi saada elämäänsä kuntoon? Jos oikeasti rakastaa, niin silloin ei luovuta vaan taistelee rakkaansa puolesta että myös itsensä!
Vie lähiVOKKIIN, osaavat varmasti arvostaa.
Eiköhän ap ole tässä muutaman vuoden aikana aika paljon taistellut. Tämä siis vastauksena kympille. Jos on jo monta vuotta miettinyt lapsen antamista pois. Uskon, että tämä on ap:n viimeinen vaihtoehto. Ihan kamalia vastauksia, tuli todella paha mieli ap:n puolesta..
Ota yhteyttä alueesi sosiaalityöntekijään, jonka kanssa yhdessä mietitte mikä se sopiva ratkaisu tilanteessasi on.
Tai sitten jos tilanne on akuutti, niin jätä lapsi yksinään johonkin turvalliseen paikkaan kuten päiväkotiin, äläkä hae pois tai vastaa enää puhelimeen.
"valehtele itselleen, että on hyvä äiti."
Just just.. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kun aina sanotaan, että erotkaa, jos on huono liitto. Huono liitto antaa lapsille väärän kuvan kaikesta palstan mukaan. Aivan saman tekee äiti, joka ei jaksa välittää lapsestaan. Parempi rakastaa edes sen verran, että antaa pois, eikä esim. valehtele itselleen, että on hyvä äiti.No minä sain ap:n viestistä sellaisen kuvan, että lapsi on taakka hänelle josta haluaa päästä eroon. Äidinä en voisi ikinä, koskaan antaa lastani pois oli elämäntilanteeni millainen tahansa. Jos ap oikeasti rakastaa lastaan, niin eikö hän lapsensa vuoksi yrittäisi saada elämäänsä kuntoon? Jos oikeasti rakastaa, niin silloin ei luovuta vaan taistelee rakkaansa puolesta että myös itsensä!
Ei ole suurempaa rakkautta,kuin se että antaa lapselleen mahdollisuuden hyvään elämään,jos sitä ei pysty antamaan niin silloin suurinta rakkautta on se että antaa lapsen pois ja lapselle mahdollisuuden.
Tuo sinun juttusi ei ole muuta kuin suurta itsekkyyttä.
Suurinta rakkautta on päästää irti..
Vierailija kirjoitti:
Voi perse noita paria ekaa vastausta, haistakaapa paska. Soita ap lastensuojeluun ja selitä tilanne. Sijaisperhe kuulostaisi hyvältä teidän tapauksessanne. Jos et lastasi rakastaisi, et miettisi tällaista vaihtoehtoa. Olet hyvä äiti, kun ymmärrät ettet voi tarjota lapselle hyvää elämää ja haluat etsiä paremman vaihtoehdon. Älä syyllistä itseäsi. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi <3
Voi perse vaan sun vastaukselle. Siitä lähdetään, että lapsi ei ole mikään vitun koira joka annetaan pois, kun elämäntilanne muuttuu hankalaksi tms. Vain täysi vastuuntunnoton psykopaatti voi ajatella niin. Ap ei missään nimessä ole hyvä äiti vaan surkea äiti ja vielä surkeampi ihminen. Ap:n kuuluisi hävetä.
A.p on mielisairas vela. Busted! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kun aina sanotaan, että erotkaa, jos on huono liitto. Huono liitto antaa lapsille väärän kuvan kaikesta palstan mukaan. Aivan saman tekee äiti, joka ei jaksa välittää lapsestaan. Parempi rakastaa edes sen verran, että antaa pois, eikä esim. valehtele itselleen, että on hyvä äiti.No minä sain ap:n viestistä sellaisen kuvan, että lapsi on taakka hänelle josta haluaa päästä eroon. Äidinä en voisi ikinä, koskaan antaa lastani pois oli elämäntilanteeni millainen tahansa. Jos ap oikeasti rakastaa lastaan, niin eikö hän lapsensa vuoksi yrittäisi saada elämäänsä kuntoon? Jos oikeasti rakastaa, niin silloin ei luovuta vaan taistelee rakkaansa puolesta että myös itsensä!
Äitinä olisit sitten äärimmäisen itsekäs tapaus, etkä todellakaan mikään lapsen parasta ajatteleva pyhä äiti-ihminen, mikä ilmeisesti ajattelet olevasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitinä olisit sitten äärimmäisen itsekäs tapaus, etkä todellakaan mikään lapsen parasta ajatteleva pyhä äiti-ihminen, mikä ilmeisesti ajattelet olevasi.
En mä kuvittele olevani pyhä-äiti, ihan tavis mamma vain. :)
Ja muiden mielestä hyvä sellainen. Lapsenkin mielestä. :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä mää oikein luin täällä. Teistä on siis oikein luopua OMASTA LAPSESTA, koska on itse väsynyt ja oma puoliso kuollut?! Tuo ei oikeuta mitenkään lupua lapsesta! Hankkiudu hoitoon ja järjestä elämäsi kuntoon. Älä pilaa lapsesi elämää tämän enempää.
Minä taas sanoisin, että enemmän sen lapsen elämä on pilalla jos elää äidin kanssa, jolle on pelkkä rasite. Kyllä, tietyissä tapauksissa se lapsen sijaisperheeseen päätyminen on parempi vaihtoehto kuin elää sen täysin lopussa olevan äidin kanssa jota ei oikeastaan jaksa kiinnostaa koko lapsi. Tämä oman kokemuksen kautta sanottuna, mun äiti piti mut koska muut arvosteli, lopulta mut otettiin huostaan ja voin sanoa että sain paljon enemmän tukea, huomiota ja välittämistä kuin äidin kanssa joka ei jaksanut äitiyttä. Kyllä, aluksi tuntui pahalta, mutta nyt olen oikeasti kiitollinen siitä, että sain paremmat olot jossain muualla.
-N23
Ei lapsi ole esine, joka "annetaan" pois.
Hanki apua jaksamiseen. Soita lastensuojeluun suoraan tai alueesi sosiaaliohjaajalle, joka hankkii apuja kyllä. Toivon, että tämä oli hullu niksahdus sinulta kirjoittaa tuollaista. Mieti, miltä lapsestasi tuntuu, jos hänet hylätään tuosta vain. On jo menetyksen kokenut isänsä kuoleman kautta, vaikkei sitä sinänsä muistaisikaan.