Onko teillä ollut tunnetta, ettei raskaaksi tuleminen onnistu?
Onko pitänyt paikkaansa vai ei? Jos tulit raskaaksi, miten kauan yritystä kesti? Meillä oltu ilman ehkäisyä neljä kuukautta. Yhdessä vaiheessa menkat oli viisi päivää myöhässä ja todellakin luulin, että olisin raskaana. Luulen, että ikä alkaa tekemään tehtävänsä kun olen 34v. Mietin välillä olemmeko miehen kanssa tässä mielessä toisillemme epäsopivia. Mulla on yksi lapsi, joten siinä mielessä pitäisi onnistua. Ja tosiaan tulin heti raskaaksi. Mies on lapseton.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 kuukautta on tosiaan lyhyt aika. Emmekä ole päässeet yrittämään juuri ovulaation hetkellä. Aina ollut 2-5 päivää ennen ovulaatiota. Olen nämä ovulaatiolaskurilla jälkeenpäin katsonut. Luulen, että jos mies ei olisi työmatkoilla niin usein niin raskaaksi tuleminen voisi tapahtua aiemmin. Mutta ei tästäkään voi olla varma. Tästä kierrosta emme pääse yrittämään. Nyt tuntuu jopa siltä, etten tahtoisi olla vielä kesällä raskaana. Ihan tyhmää ajatella näin, mutta luultavasti ehdotan miehelle, että kesällä vasta uusi yritys. Varmaan ilahtuu kun joutuu käyttämään kondomia :D ! Ap
Pakko kysyä, mikä keäraskaudessa olisi niin paha?
*kesäraskaudessa
Anteeksi mutta ihminen joka luulee raskaaksi tulemisen olevan vaikeaa jos se kestää 4kk on hieman... miten sen kauniisti sanoisi.... hidas? Lapsellinen? Tietämätön?
Toki voi olla mahdollista että tuosta kehittyy vaikeus mutta se ei ole vielä lähelläkään.
Oli tunne siitä etten tule raskaaksi enkä ikinä tullutkaan. Onneksi sain lapset adoption kautta😀
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käytin e-pillereitä monia vuosia. Nyt ollut kyllä ilman kaksi vuotta. Kondomi ollut ainoa mitä käytetty, mutta ei tosiaan mitään neljään kuukauteen. Kuukautiset ovat olleet säännölliset ja olen tuntenut ovulaationkin joka kuukausi. Mutta en ole testannut, enkä kyllä käytä esim. foolihappoa tai greippimehua. Ap
Foolihappo ei edesauta raskautumisessa, mutta sen käyttö ehdottomasti kannattaisi jo ennen raskauden yrittämistä. Hyvissä ajoin käytetty foolihappo voi ehkäistä varhaista keskenmenoa nimittäin. Kyllä tuo tunne on varmasti kaikille tuttu, itsellenikin, vaikka minun kohdalla se ennakoikin lapsettomuutta. Mutta siis sama tunne on vaivannut kyllä monia kavereita, jotka on ihan normaalisti saaneet lapsia. Ei näihin kikkakolmosia ole, kunhan katsot suurin piirtein kalenterista milloin pitää harrastaa (tai sitten harrastatte tasaisesti 2-3päivän välein jolloin ei tarvi). Kaikki muu oikeastaan vain luo paineita, pitäähän seksistä nauttiakin. Tietysti sinun iässä voi olla ihan fiksua käydä ihan perustarkistuksessa gynekologilla suurin piirtein ovulaation aikaan, jolloin gyne näkee paremmin ultralla onko kaikki ok kierron aikaan nähden. Spermanäytteenkin voi vallan mainiosti käydä antamassa yksityisellä, jos se mieltä kovin vaivaa. Suosittelen kyllä odottelemaan vielä rauhassa, me menimme lääkäriin joskus 9-10kk yrityksestä ja se oli ihan sopiva aika. Lääkäri kerkesi tehdä muutamia kokeita, ja laittoi sitten lähetteen lapsettomuuspuolelle. Kaksi kuukautta meni niin oltiin jo siellä suunnittelemassa hoitoja, joista lievin tehosikin meille heti. Näin kaikella todennäköisyydellä ei teille käy, mutta ihan nyt mielesi rauhoittaaksesi tämän sanon että joskus asiat sitten hoituvatkin hyvin nopeaa jos ikävästi käy. Neljä kuukauttahan on vielä kaikin puolin normaali yritysaika vaikkapa 18-vuotiaallekin. En sitä ikää nyt hirveästi stressasi, se on niin yksilöllistä hedelmällisyys. Tilastollisesti ikä alkaa vaikuttamaan vasta lähempänä neljääkymppiä! Toki on sitten aina niitä joille vaihdevuodetkin tulee aiemmin jne.
Osasin epäillä itselläni pcos:sää ja varauduin henkisesti siihen, että raskaaksi tuleminen voi kestää. Ja sehän sieltä löytyikin kun tutkimuksiin lähdettiin vuoden yrittämisen jälkeen.
Hoitojen alettua tulin raskaaksi kyllä suht nopeaan, stimuloiduilla kierroilla meni puolisen vuotta ja sitten testi näyttikin jo plussaa. :) eli sikäli kauaa ei kestänyt enää sitten kun ovulaatiot saatiin tapahtumaan.
Mulla nuorena, kun oli järkyttäviä alavatsakipuja toisinaan. Esikoista yritettiinkin suht kauan, mutta jälkikäteen tajusin, että johtui miehestä.
Monesti tällainen tunne on, vaikka muutama kilo on lisää tullutkin.
Mies
On välillä. Olemme yrittäneet lasta vasta 8 kk, mutta tunne on ollut ennen yrityksen aloittamistakin. Se varmaan juontaa juurensa siitä, että mulle kaikki on aina ollut vaikeampaa kun ystäville tai siskolle. Niin tästäkin tuli alitajuinen ajatus että en varmaan onnistu tässäkään. Ja juuri ennen yrityksen aloittamista sisko, joka on kaikessa parempi ja mua ylempänä, tuli iloisena kertomaan että heille tulee esikoinen! Ja tietenkin ilman minkäänlaista yritystä.
Mä siis nuori, terve, ovuloin joka kuukausi, menkat säännölliset ym "kaikki" kunnossa, toivotaan että tärppää ennen kuin vuosi on kulunut.
Ei ollut vaikeuksia tulla raskaaksi yli 40v. En ottanut paineita. Ajattelin jos on tullakseen niin aivan loistavaa ja ellei niin ikä teki tepposet. Sain ylimääräisen onnen. Lasta ei ollut ennestään.
Lääkärini sanoi, että on ihan normaalia yrittää raskautua vuoden päivät. Sitten jos ei ole tärpännyt hakeutuu tutkimuksiin.
Yleisin aika mikä menee, että ensimmäinen lapsi saa alkunsa, oli hänen mukaansa 9 kk - 12 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 kuukautta on tosiaan lyhyt aika. Emmekä ole päässeet yrittämään juuri ovulaation hetkellä. Aina ollut 2-5 päivää ennen ovulaatiota. Olen nämä ovulaatiolaskurilla jälkeenpäin katsonut. Luulen, että jos mies ei olisi työmatkoilla niin usein niin raskaaksi tuleminen voisi tapahtua aiemmin. Mutta ei tästäkään voi olla varma. Tästä kierrosta emme pääse yrittämään. Nyt tuntuu jopa siltä, etten tahtoisi olla vielä kesällä raskaana. Ihan tyhmää ajatella näin, mutta luultavasti ehdotan miehelle, että kesällä vasta uusi yritys. Varmaan ilahtuu kun joutuu käyttämään kondomia :D ! Ap
En halua olla helteillä raskaana (turvotus, tukala olo) Liittyy myös työhön, ettei juuri silloin ole hyvä kärsiä pahoinvoinnista tai olla mahan kanssa. Haluaisin lapsen syntyvän mielummin alku- kuin loppuvuodesta. Haluan myös kevään ja kesän aikana urheilla paljon ja tarkoitus olisi myös laittaa kroppa hyvään kuntoon ( ja olen kyllä normaalipainoinen, mutta bmi 24 ja nyt liikunta jäänyt tavallista vähemmälle) Mietimme myös pieniä häitä kesäksi. Niin monia syitä, ehkä pinnallisia, mutta kerroinpa kuitenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla helteillä raskaana (turvotus, tukala olo) Liittyy myös työhön, ettei juuri silloin ole hyvä kärsiä pahoinvoinnista tai olla mahan kanssa. Haluaisin lapsen syntyvän mielummin alku- kuin loppuvuodesta. Haluan myös kevään ja kesän aikana urheilla paljon ja tarkoitus olisi myös laittaa kroppa hyvään kuntoon ( ja olen kyllä normaalipainoinen, mutta bmi 24 ja nyt liikunta jäänyt tavallista vähemmälle) Mietimme myös pieniä häitä kesäksi. Niin monia syitä, ehkä pinnallisia, mutta kerroinpa kuitenkin. Ap
Siinä kohtaa kun esittää vielä listauksia siitä milloin lapsi saisi syntyä ja milloin olisi kivointa olla raskaana, ei ole kyllä mikään hirvittävän suuri lapettomuustunne kyseessä...
Vierailija kirjoitti:
Onko pitänyt paikkaansa vai ei? Jos tulit raskaaksi, miten kauan yritystä kesti? Meillä oltu ilman ehkäisyä neljä kuukautta. Yhdessä vaiheessa menkat oli viisi päivää myöhässä ja todellakin luulin, että olisin raskaana. Luulen, että ikä alkaa tekemään tehtävänsä kun olen 34v. Mietin välillä olemmeko miehen kanssa tässä mielessä toisillemme epäsopivia. Mulla on yksi lapsi, joten siinä mielessä pitäisi onnistua. Ja tosiaan tulin heti raskaaksi. Mies on lapseton.
Olen 36 vuotias, kohta 1kk vauvan äiti. Rskauduin 3 kk aloitta isesta. En ole perusterve, mutta voin hyvin enkä sairasta (ihosairaus) vauvani on esikoiseni ja täysin terve ja iloinen 😍
Joten en lähtisi yleistämään..
Minulla oli alunalkaen tunne, ettei raskaaksi tulo onnistu. Kun aloimme yrittää, olin 31v. Eli ei nyt ikäloppu. Kun puoli vuotta oli mennyt, epäilyksen tunne vain kasvoi entisestään. Tuolloin tajusin, että tuskin ikinä onnistun raskautumaan ilman lääketiedettä. Harmitti, kun kaikki läheiset vähätteli tunnettani hokemalla, että lakatkaa yrittämästä niin onnistuu. Valitettavasti ajankulku osoitti olleeni oikeassa. Sittemmin minulta leikattiin endometrioosi ja polyyppeja kohdusta. Eipä sellaisella anatomialla oltaisi ilman toimenpiteitä raskauduttu.. Sen jälkeen tehtiin ivf-hoito, josta raskaus vihdoinkin alkoi!! Eli minulla ainakin epämiellyttävä intuitio raskaaksitulon vaikeuksista osoittautui oikeaksi.
Niin, se täytyy todeta että minulla ei kyllä ollut yhtään mitään väliä mihin aikaan vuodesta vauva syntyisi, kunhan ylipäätään tuon ihmeen saisin kokea, niin aivan sama koska.
Mulla tietysti on jo yksi lapsi, joten täytyy olla tyytyväinen. Toisaalta vähän pelkään, että jos saankin sairaan lapsen. Minusta nämä pelot on normaaleja. Haluan vielä toisen lapsen, mutta onko se kuitenkaan oikea ratkaisu. Meidän tilanne on vielä hieman haasteellinen. Siksi kai mietin jos pitäisi taukoa raskauden yrittämisessä. Ei kai muutaman kuukauden tauko ole niin paha juttu? Ei se mielestäni tarkoita, etten oikeasti haluaisi tulla raskaaksi ja saada lasta. Hieman vaan pelottaa ja mietityttää. Ap