Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut tunnetta, ettei raskaaksi tuleminen onnistu?

Vierailija
09.01.2016 |

Onko pitänyt paikkaansa vai ei? Jos tulit raskaaksi, miten kauan yritystä kesti? Meillä oltu ilman ehkäisyä neljä kuukautta. Yhdessä vaiheessa menkat oli viisi päivää myöhässä ja todellakin luulin, että olisin raskaana. Luulen, että ikä alkaa tekemään tehtävänsä kun olen 34v. Mietin välillä olemmeko miehen kanssa tässä mielessä toisillemme epäsopivia. Mulla on yksi lapsi, joten siinä mielessä pitäisi onnistua. Ja tosiaan tulin heti raskaaksi. Mies on lapseton.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.olen mies hähähää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mietitytti, koska olin myös 34 ja alipainoinen. Ei kuitenkaan ollut sitten mitään vaikeuksia tulla raskaaksi, ei myöskään 36-vuotiaana, kun aloin odottaa toista.

Vierailija
4/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää, kestää ja välillä on itku kurkussa.

Yritetty 10 kk, ikää 31

En ilmeisesti ovuloi spontaanisti, nyt on clomit ja ilmeisesti saadaan ovistikkuun tässä kierrossa vihdoin kunnon plussa.

Munasarjat näyttivät jo ihan lupaavilta, puoli vuotta sitten olivat täydessä horroksessa.

Vahvojen e-pillereiden syöntiä takana 14 vuotta.

Vierailija
5/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jostain syystä ollut jo pitkään sellainen tunne, vaikka raskauden yrittäminen ei ole vielä ollut edes ajankohtaista.

Vierailija
6/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokainen epäilee joskus hedelmällisyyttään oli yrittänyt tai ei. Minäkin. Kohdallani se vaan oli myös totta. 10-vuotta yritystä. Alkionsiirroissakaan ei onnea. Kukaan ei tiedä miksi. Ei ollut varmasti mikään intuitio vaan ihan sattumaa, että epäilin hedelmällisyyttäni ja olinkin maho.

Vierailija
7/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tuleminen on hyvin yksilöllistä. Toiset eivät saa lasta vaikka olisi mitä hoitoja ja toiset sikiää jo lähes esileikin aikana. Ja loput sitten siltä väliltä.

Vierailija
8/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jostain syystä ollut jo pitkään sellainen tunne, vaikka raskauden yrittäminen ei ole vielä ollut edes ajankohtaista.

Jokaisella naisella on jossain vaiheessa. Jotkut kuulemma pamauttaa ittensä paksuksi vaan testatakseen onko se lasten saanti joskus mahdollista. Monesti teinit.

Vierailija
9/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytin e-pillereitä monia vuosia. Nyt ollut kyllä ilman kaksi vuotta. Kondomi ollut ainoa mitä käytetty, mutta ei tosiaan mitään neljään kuukauteen. Kuukautiset ovat olleet säännölliset ja olen tuntenut ovulaationkin joka kuukausi. Mutta en ole testannut, enkä kyllä käytä esim. foolihappoa tai greippimehua. Ap

Vierailija
10/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella naisella on jossain vaiheessa. Jotkut kuulemma pamauttaa ittensä paksuksi vaan testatakseen onko se lasten saanti joskus mahdollista. Monesti teinit.

Tämä http://mobile.ghanaweb.com/GhanaHomePage/health/Girls-test-fertility-by…

Vierailija
11/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Piinaava vauvakuume, mutta pitäisi malttaa odottaa siihen, että opinnot ovat gradua vaille valmiit. Silti jossain alitajunnassa nakertaa koko ajan ajatus siitä, että mitä jos en tulekaan raskaaksi. Tarkkailen omaa kehoani välillä aika hysteerisesti, ei kai tuo pieni vihlaisu tullut munasarjoista, ei kai ole kuukautiskierron aikana epämääräistä kipuilua, johtuihan tuo vihlaisu seksin aikana huonosta asennosta eikä osumisesta endometrioomaan ja niin edelleen... 

Vierailija
12/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli sellainen tunne ja paikkansa piti. Menkat olivat aina olleet epäsäännölliset. Ensin yritettiin pari vuotta luomusti, ei tärpin tärppiä. Sitten lapsettomuusklinikalle, syyksi paljastui monirakkulaiset munasarjat eli pcos. Sitten ensin clomit, ei vaikutusta, kolme inseminaatiota, ei tulosta. Sitten ihme tapahtui ja ekasta ivf-hoidon tuoresiirrosta tärppäsi. Olin silloin 36-vuotias. Toista emme saaneet, ehkäisyä ei ollut käytössä ja kokeilimme myös kaksi pakkasalkion siirtoa, jotka olivat jääneet ekasta hoidosta pakkaseen. Ei tärpännyt, emmekä halunneet enää lähteä hoitoihin uudestaan , vaan nautimme sitten tästä ainokaisesta pojasta, joka on nyt

Reipas ekaluokkalainen.

Aina kannattaa muistaa, että lapsia ei välttämättä saa juuri silloin kun itse haluaisi. Jos meillä olisi mennyt niinkuin suunnittelimme, lapsia olisi 2-3 ja he olisivat jo (ainakin esikoinen) yläasteella. Mutta hyvä näin, onneksi saimme edes yhden.

Vierailija
13/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pitänyt paikkaansa vai ei? Jos tulit raskaaksi, miten kauan yritystä kesti? Meillä oltu ilman ehkäisyä neljä kuukautta. Yhdessä vaiheessa menkat oli viisi päivää myöhässä ja todellakin luulin, että olisin raskaana. Luulen, että ikä alkaa tekemään tehtävänsä kun olen 34v. Mietin välillä olemmeko miehen kanssa tässä mielessä toisillemme epäsopivia. Mulla on yksi lapsi, joten siinä mielessä pitäisi onnistua. Ja tosiaan tulin heti raskaaksi. Mies on lapseton.

Tuossa sitä viimeistään oppii kärsivällisyyttä... Meillä meni 2,5 vuotta, ennenkuin raskaus sai lopulta sai luomusti alkunsa ja meille syntyi täydellinen poikavauva.

Korostaisin, että te olette yrittäneet VASTA 4kk, joka on loppujenlopuksi todella lyhyt aika. Ekana kannattaa luopua siitä kilpailuasenteesta, että pakko tulla heti ekasta yrityksestä raskaaksi...

Vierailija
14/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLi mulla sellainen tunne, kun esikoista yritettiin. Mutta kuitenkin lapsi sai viimein alkunsa. Toisaalta sain kakkosen saman ikäisenä kuin sinä ja hän sai alkunsa yhdestä kerrasta ilman ehkäisyä. Erilaisia tuntemuksia voi olla, mutta eivät ne välttämättä pidä paikkaansa. Teillä on vasta 4 kiertoa takana ja kuten itsekin tiedät, se on vähän :)

Vierailija
15/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestää, kestää ja välillä on itku kurkussa.

Yritetty 10 kk, ikää 31

En ilmeisesti ovuloi spontaanisti, nyt on clomit ja ilmeisesti saadaan ovistikkuun tässä kierrossa vihdoin kunnon plussa.

Munasarjat näyttivät jo ihan lupaavilta, puoli vuotta sitten olivat täydessä horroksessa.

Vahvojen e-pillereiden syöntiä takana 14 vuotta.

Miksi alapeukku?

Vierailija
16/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aina sellainen tunne, että ei tule olemaan helppoa. Kuukautiskierto oli kuitenkin säännöllinen, eikä mitään häikkää ollut muutenkaan kummassakaan. Ja paikkansahan se piti; esikoista tahkottiin 5,5 vuotta, joka lopulta sai alkunsa hedelmöityshoidoilla. Kakkonen saikin sitten alkunsa luomusti :)

Vierailija
17/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut väitteen, että ensimmäisen raskauden alkaminen olisi vaikeinta. Seuraavat onnistuvat jostain syystä helpommin. Ainakin omalla kohdalla piti paikkansa.

Vierailija
18/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut väitteen, että ensimmäisen raskauden alkaminen olisi vaikeinta. Seuraavat onnistuvat jostain syystä helpommin. Ainakin omalla kohdalla piti paikkansa.

Omalla kohdalla päinvastoin.

Vierailija
19/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kuukautta on tosiaan lyhyt aika. Emmekä ole päässeet yrittämään juuri ovulaation hetkellä. Aina ollut 2-5 päivää ennen ovulaatiota. Olen nämä ovulaatiolaskurilla jälkeenpäin katsonut. Luulen, että jos mies ei olisi työmatkoilla niin usein niin raskaaksi tuleminen voisi tapahtua aiemmin. Mutta ei tästäkään voi olla varma. Tästä kierrosta emme pääse yrittämään. Nyt tuntuu jopa siltä, etten tahtoisi olla vielä kesällä raskaana. Ihan tyhmää ajatella näin, mutta luultavasti ehdotan miehelle, että kesällä vasta uusi yritys. Varmaan ilahtuu kun joutuu käyttämään kondomia :D ! Ap

Vierailija
20/37 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kuukautta on tosiaan lyhyt aika. Emmekä ole päässeet yrittämään juuri ovulaation hetkellä. Aina ollut 2-5 päivää ennen ovulaatiota. Olen nämä ovulaatiolaskurilla jälkeenpäin katsonut. Luulen, että jos mies ei olisi työmatkoilla niin usein niin raskaaksi tuleminen voisi tapahtua aiemmin. Mutta ei tästäkään voi olla varma. Tästä kierrosta emme pääse yrittämään. Nyt tuntuu jopa siltä, etten tahtoisi olla vielä kesällä raskaana. Ihan tyhmää ajatella näin, mutta luultavasti ehdotan miehelle, että kesällä vasta uusi yritys. Varmaan ilahtuu kun joutuu käyttämään kondomia :D ! Ap

Miksi sen raskaaksi tulemisen täytyy olla tuollaista suorittamista? Miksi pitäisi ottaa ehkäisy uudestaan käyttöön, tai harrastaa seksiä vain tiettyinä päivinä? Ettekö voi vain elää normaalisti ja harrastaa seksiä (ilman ehkäisyä) silloin, kun siltä tuntuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän