Kumma kun naapurin kakarat ei voi leikkiä keskenään! äiti sano et saa tulla vaan 1 kaveri...
Kiva kun saa arvailla kuka on se "onnekas". Ja ulkona siis leikitään. Kummaa käytöstä ÄIDILTÄ!
Kommentit (5)
kuin yhden lapsen kerrallaan omansa kaveriksi niin ymmärrän ihan hyvin. Me asutaan omakotitaloalueella ja en mä ainakaan jaksais jos meidän pihalla olis aina paljon lapsia. Usein sovitaan, että molemmat meidän lapset voi pyytää yhden kaverin. Muuten se on sellasta säätämistä eikä itse saa hetken rauhaa. Meillä tytöt 5v ja 9v.
Eikä se kaverin valinta ole mitään sellasta, että seisoisivat rivissä ja meidän tytöt sitten valkkais siitä. Vaan ihan puhelimitse tai ovella käyden kysyvät kaveria meille.
Väkisinkin kyllä on niin, että itse "suosin" joitain kavereita enemmän. Esim. jos itsellä pihatöitä/sisätöitä ja haluan saada hommat tehtyä rauhassa, ehdotan sellasta kaveria, jonka tiedän kykenevän itsenäiseen kivaan leikkiin. Ilman että aikuisen tarvii olla hollilla kokoajan. Sellaset kaverit on kans aika rasittvia, jotka kokoajan vaatii syötävää tms. Toki siis tarjotaan syömistäkin, mut toisilla tapana narista jotain kokoajan, tutkia laatikot ym rasittavaa.
Joo, nyt tulee varmaan monta viestiä, että olen nipo ja ikävä....
meillä ei kyllä vieraat mukulat auo mitään kaappeja tai kerjää ruokaa.itse en voi tajuta tuollaista rajaamista,että vain yksi kaveri,varsinkin jos leikitään ulkona-tytöt ovat muutenkin onnettomia leikkimään isossa sakissa ja ilolla katselen aina,kun se sitten onnistuu!! ei tajua ei. ovatko omatkin lapsesi kovin avuttomia,jos heidän kaverinsa ovat?? minulla samanikäiset ja eivät kyllä häiritse pätkääkään mitään piha-tai kotihommia!
että meidän lapsista vain yksi saa tulla niiden pihaan leikkimään. Kiva siinä sitten toisten olisi katsella aidan toisella puolella kun yksi leikkii kaverin kanssa. Meillä on omien lasten lisäksi ollut pihassa kuusikin kaveria eli lapsia yhteensä kymmenen eikä ole minun hommia mitenkään haitannut. Päin vastoin lapset ovat keskenään keksineet kivaa tekemistä ja minä olen saanut puuhastella rauhassa.
.. että harnmittaisi myös jos itsellä olisi vain se yksi lapsi ja naapurissa ei saisi käydä leikkimässä jos jonkun toisen naapurin lapsi olisi jo siellä. Kilpajuoksuhan siitä syntyisi. itse en koskaan sano että meille ei voi tulla jos kaveri tulee kysymään vaan kaikki saa tulla. kyllä sopu sijaa antaa.
Käsitinkö nyt oikein, että naapurissanne asuva äiti-ihminen ei anna tulla heidän pihalleen leikkimään kuin yhden kaverin kerrallaan....??