Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaisuuden käsittely

Vierailija
08.01.2016 |

Myönnän, olen mustasukkainen. Kun alan epäillä, että jokin on vinossa, löydän epäilylleni helposti tukevia todisteita. En puhu mustasukkaisista ajatuksistani, koska ne hävettävät minua. En halua näyttää epäluottamustani, pelkään, että se työntää miehen kauemmas.
Olen lukenut netistä ohjeita mustasukkaisuuden hillitsemiseksi. Jutuissa puhutaan, miten mustasukkaisen pitäisi tunnistaa tunteensa sen sijaan, että antaa mielikuvitukselleen vallan. Minua kuitenkin kalvaa ajatus siitä, etteivät epäilyni olekaan vain "hulluja kuvitelmia". Mitä, jos niissä onkin perää?!
Muut mustasukkaiset, miten selviätte?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni mustasukkaisuus on myös välittämistä, mutta mihin raja vedetään?

Puhelimen soittojen, viestien lukeminen tai katsominen ilman toisen lupaa on stalkkausta.

Vierailija
2/11 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen soittojen, viestien lukeminen tai katsominen ilman toisen lupaa on stalkkausta.

Mikään mustasukkaisuus ei ole välittämistä, ainoastaan omistamisenhalua ja epävarmuutta. Jos olet varma, että puolisosi haluaa olla kanssasi, ei ole tarvetta olla mustasukkainen. Jos et ole varma, miksi yleensä olet sen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kyllä niin mene että "jos puolisosi haluaa olla kanssasi niin aihetta mustasukkaisuuteen ei ole".Kautta aikojenhan miehet ovat halunneet panna kaikkia naisia mutta ei ne vaimostakaan halua erota.Ne haluu saada kaiken.Tiedän miehiä jotka sanovat rakastavansa vaimojaan mutta silti seksiä tekee mieli muidenkin kanssa jne.

Vierailija
4/11 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tutkimuksesta riippuen 20 - 50 %:ssa suhteita petetään, ei mustasukkaisuus täysin turhaa ole. Jos tietää, ettei itse petä, kasvaa todennäköisyys, että kumppani pettää.

Vierailija
5/11 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se kyllä niin mene että "jos puolisosi haluaa olla kanssasi niin aihetta mustasukkaisuuteen ei ole".Kautta aikojenhan miehet ovat halunneet panna kaikkia naisia mutta ei ne vaimostakaan halua erota.Ne haluu saada kaiken.Tiedän miehiä jotka sanovat rakastavansa vaimojaan mutta silti seksiä tekee mieli muidenkin kanssa jne.

Pitää tuntea ja valita sellainen puoliso, joka ei halua panna muita, jos se kerran on se kriteeri. Kyllä sellaisia on.

Vierailija
6/11 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä usko et sellasta miestä on joka EI HALUAIS panna muita mutta yritän uskoa siihen et löytyis semmonen mies joka ei halustaan huolimatta tekis sitä.....Jolla olis jonkunlainen moraali ja omatunto asian suhteen mut se mitä mä oon nähny on aika pieni mahdollisuus et sellasta miestä olis olemassa.

Vierailija
7/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse selvisin siitä kysymällä sen satatuhatta kertaa itseltäni, eli aina kun tunteet tulivat pintaan, haluaisinko että itseäni epältäisiin näin, haluaisinko itse tällaista kohtelua. Aikaa siihen meni lähes vuosi, mutta sitten ne mustasukkaisuusajatukset jäivät pois. Se että mustasukkaisuudelle on aihetta, on eri asia, mutta silti, ihan itsesi takia, kannattaa pyrkiä siitä eroon. Vaikka se puoliso pettäisikin, niin ainakin voit kohdata hänet mieleltäsi terveenä, suoraan sanoen, minusta tuntui että olen joku skitsofreniaan sairastunut kun "kuulin" ääniä päässäni jotka yrittivät saada minut tekemään kaikkea rikollista ja väittivät salaliittoteorioita. Koin itseni sairaaksi ja halusin parantua siitä. Pitkään se kesti mutta paranin ja tunnen olevani taas terve, oma itseni enkä sairauden nimeltä mustasukkaisuus orja.

Vierailija
9/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla heräsi mustasukkaisuuden tunne exän kanssa ihan yhtäkkiä noin puolen vuoden seurustelun jälkeen. Ihmettelin puhelimen/tabletin salailua, kaverin sohvalla nukuttuja öitä "koska sammuin", välinpitämättömyyttä, ristiriitaisia juttuja... Vakuutti kuinka rakastaa, kuinka olen hänen ainoansa, kuinka ei tarvitse ketään muuta... Jossain vaiheessa mulla napsahti ja luin viestit! Sieltä se koko komeus paljastui :) en ollut turhaan mustis ja suhde päättyi minun taholtani. Luotan kyllä vaistooni!

Vierailija
10/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi paljon todella pahaan ja jo vainoharhaisuuteen asti menevään mustasukkaisuuteen (=törmätään miehen työkaverin kanssa kaupassa ollessa, mies ja tämä nainen siis sopineet salaisesti että tavataan jotta voivat jutella muina miehinä minun ollessa vieressä ja nauraa minulle tietämättömälle sisimmässään) kun opin seuraavan asian aivoista:

Kun ajattelee jotain mahdollisuutta usein, vaikka se kuinka epätodennäköinen olisikin niin aivoihin muodostuu automaattinen yhteys triggerille ja selitykselle siitä. Jos miettii usein pettämistä aivot rupeavat automaattisesti näkemään pettämiseen liittyviä vinkkejä kaikkialla. Ihan kaikkialla. Aivot ehdollistuvat tuolle ajatukselle. Ja ne aivot pitää opettaa ajan kanssa siitä pois. Opettamisessa menee helposti vähintään 2kk aikaa. Eli joka kerta kun epäilys iskee ties minkä takia niin aktiivisesti pitää miettiä: ei, minulla ei ole rationaalista syytä pelkoon ja miettiä niitä normaaleita selityksiä esim sille miksi se työkaveri nähtiin kaupassa. No sehän asuu siinä ostarin kupeessa...onko nyt ihme että joskus osuu samaan aikaan kauppaan.

Ei tuo helppoa ole. Se vie aikaa. Se on alussa tuskallista eikä auta paskaakaan jos suoraan sanon. Mutta ajan myötä aivot uudelleen ohjautuvat. Kun mies soittaa olevansa myöhässä ei ajattelekaan automaattisesti että se pettää 100% varmuudella. Ei tarvitse stalkata. Ei ahdistua jos mies ei heti vastaakaan puheluun. Jne.

Kyllä minä vieläkin mustasukkainen olen. Kyllä minua vieläkin pelottaa että mies pettää. Eniten pelkään oikeastaan sellaista naurunalaiseksi joutumista, että mies ja kuka lieneekään nauraisivat selkäni takana kuinka idiootti olen kun luulen miehen tekevän xyz:aa mutta onkin panemassa jotain naista. Mutta osaan ja pystyn elämään tämän kanssa. En itke asiaa päivittäin. En ajattele asiaa jatkuvasti. Pystyn olemaan niin etten ole täysin vainoharhainen. Kuuntelen vaistoani mutten anna vainoharhalle enää ylivaltaa.

Vierailija
11/11 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään mustasukkaisuus ei ole välittämistä, ainoastaan omistamisenhalua ja epävarmuutta. Jos olet varma, että puolisosi haluaa olla kanssasi, ei ole tarvetta olla mustasukkainen. Jos et ole varma, miksi yleensä olet sen kanssa?

Oletko mies vai nainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän