Vierailija

Miksei voi painaa sitä hylkää nappia jos ei pitämänne henkilö pyytää teitä kaveriksi kun taatusti facebookissa käytte??!

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Mulla eräs entinen työkaveri hyväksyi kontaktipyyntöni noin vuoden kuluttua siitä, kun olin pyynnön laittanut. Laitoin pyynnön siis ainoastaan kerran, en spämmännyt useilla pyynnöillä.

Samanaikaisesti tuon vuoden aikana hänellä kuitenkin omien kontaktien määrä nousi noin sadalla kontaktilla, mutta minua piti roikkumassa. En tiedä, että voiko jonkun tietyn pyyntö jäädä "pimentoon", kun kuitenkin selvästi käytti palvelua aktiivisesti. Sen verran valju olo jäi, että poistin hänet kontakteistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No suoraan sanottuna en kehtaa hylätäkään. On niiltä joiltain tullut useampiakin kaveripyyntöjä jos olen mennyt hylkäämään. Ja eksälleni en edes sitä huomiota suo, että poistaisin kaveripyynnön. Täysi ignooraus parempi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla eräs entinen työkaveri hyväksyi kontaktipyyntöni noin vuoden kuluttua siitä, kun olin pyynnön laittanut. Laitoin pyynnön siis ainoastaan kerran, en spämmännyt useilla pyynnöillä.

Samanaikaisesti tuon vuoden aikana hänellä kuitenkin omien kontaktien määrä nousi noin sadalla kontaktilla, mutta minua piti roikkumassa. En tiedä, että voiko jonkun tietyn pyyntö jäädä "pimentoon", kun kuitenkin selvästi käytti palvelua aktiivisesti. Sen verran valju olo jäi, että poistin hänet kontakteistani.

Tarkennus, että tässä kyseessä oli LinkedIn, mutta kun on näitä kontaktien tai kavereiden keruupalveluja, niin kommentoin silti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No suoraan sanottuna en kehtaa hylätäkään. On niiltä joiltain tullut useampiakin kaveripyyntöjä jos olen mennyt hylkäämään. Ja eksälleni en edes sitä huomiota suo, että poistaisin kaveripyynnön. Täysi ignooraus parempi.

Mitä kehtaamista siinä on??! Ei pyynnön lähettäjä saa ilmoitusta että olet hylännyt hänet.

Vierailija

En kehtaa hylätä, se tuntuu jotenkin "julmalta". Nyt tuossa jonossa ois poikaystävän pervo ei-verisukua-setämies, joka joulun jälkeen halus alkaa kaveerata tavattuamme sukupäivällisillä, yyyyh :S

Vierailija

Työskentelen sosiaalialalla ja jotkut entiset asiakkaani ovat pyytäneet fb-kaveriksi. En ole heihin enää missään kontaktissa enkä voi selittää, etten ota asiakkaita kaveriksi. En kuitenkaan halua heitä loukata, joten roikutan pyyntöjä niinkuin en ikinä kävisi facessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voiko kaveripyynnön muka lähettää uudestaan? Minut on muistaakseni 2 tyyppiä hylännyt ja nyt kun katson heidän sivujaan, ei "pyydä kaveriksi" namiskaa ole enää missään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä kehtaamista siinä on??! Ei pyynnön lähettäjä saa ilmoitusta että olet hylännyt hänet.

Tiedän että ovat sellaisia ihmisiä jotka huomaavat asian ja pahastuvat siitä. Nyt voin olla niin kuin en olisi huomannutkaan koko pyyntöä; molempien kasvot säilyvät. Kyseessä esim. lapseni kaverin äiti, joka haluaisi mielellään olla minun kaverini vastaavasti kuin lapsemmekin, minä taas en.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työskentelen sosiaalialalla ja jotkut entiset asiakkaani ovat pyytäneet fb-kaveriksi. En ole heihin enää missään kontaktissa enkä voi selittää, etten ota asiakkaita kaveriksi. En kuitenkaan halua heitä loukata, joten roikutan pyyntöjä niinkuin en ikinä kävisi facessa.

Mikset estä heitä asetuksista?

Vierailija

Itse en käytä facea juuri lainkaan, lähinnä parissa suljetussa ryhmässä helpompi sopia tapaamisia jne. facen kautta. Sitten tulee näitä kaveripyyntöjä entisiltä luokkakavereilta. Aluksi laitoin etten hyväksy ja sain sitten sävyltään hieman ihmettelevän sähköpostin tyyliin "miksi ystävyytemme katkesi aikoinaan?". No, lukion jälkeen eri jatko-opiskelupaikat jne. elämä vei erilleen, ja itse asiassa kun tarkemmin muistelin, niin tämä tyyppihän oli se, jolla ei enää ollut koskaan aikaa tai joka ei vastannut viesteihin jne. Mutta summa summarum, nykyään en siis vastaa kaveripyyntöihin millään tavalla, vaan jäävät roikkumaan. En jaksa "draamaa", enkä kaipaa puolituttuja facekavereiksi. Joo, tiedän että sitä vartenhan se on, kontaktien luomiseen ja oman elämänsä paraativersion esittelemiseen puolitutuille, mutta itse käytän sitä eri tavalla. Mun elämä nyt vain sattuu olemaan muualla.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tarkennus, että tässä kyseessä oli LinkedIn, mutta kun on näitä kontaktien tai kavereiden keruupalveluja, niin kommentoin silti.

Oman kokemuksen perusteella LinkedIn toimii välillä tosi huonosti ja voi hyvinkin hukata jotain. Olen itse saanut joskus pyynnön loman aika huonona wihi-hetkenä ja hyväksyntä on vahingossa pitkittynyt. Se ei kyllä ole mikään kaverien keruupaikka, vaan työhön liittyvän verkoston käyntikorttipakka. Siinä mielessä joku työkaverin poisto tuosta syystä on aika huono veto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kehtaa hylätä, se tuntuu jotenkin "julmalta". Nyt tuossa jonossa ois poikaystävän pervo ei-verisukua-setämies, joka joulun jälkeen halus alkaa kaveerata tavattuamme sukupäivällisillä, yyyyh :S

Et osaa käyttää "Estä" toimintoa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mikset estä heitä asetuksista?

Oon ollut 20 vuotta alalla. En kai voi jokaista asiakaskontaktia etsimään ja blokkaamaan :D Yhden tosi kipeen blokkasin ja siitä tuli aikamoinen soppa. Minua ei toi roikottaminen haittaa ja koen, et se on tässä tilanteessa pienimmän haitan vaihtoehti.

Vierailija

Kyllähän nämä ns roikottajat joihin itsekin lukeudun osaavat asetuksista estää henkilön ja hylätä pyynnön, mutta ainakaan itse en tee sitä sen takia että siitä tulisi pyynnön lähettäjälle mahdollisesti paha mieli. Vaikka siitä ei tulekaan henkilölle "Neiti X esti sinut juuri" -ilmoitusta niin kyllähän sen nyt näkee jos tämä tyyppi käy uudelleen vierailemassa profiilissani. Toinen syy on että eipähän tarvitse sitten vastata jonkun jonninjoutavan henkilön kysymyksiin että miksi estit mitä pahaa olen sinulle tehnyt??? Ja eivät kuitenkaan ymmärrä selitystä siitä että haluan pitää vain oikeita kavereita fb-kavereinani enkä esim. tyyppejä jotka näin kerran enkä tod näk tule ikinä enää tapaamaan, tai vaikkapa lukiotuttuja joiden kanssa en edes lukiossa jutellut. Ottavat sen eston kuitenkin henkilökohtaisesti. Kolmas syy on että ainakin pari kertaa jos olen hylännyt pyynnön, tyyppi on jatkanut pyyntö-pommituksia kunnes olen vaan jättänyt roikkumaan.

Vierailija

Kun itse saan kaveripyynnön joltain ventovieraalta tai aivan randomilta tutuntutulta, en myöskään poista sitä heti, vaan esitän etten huomaa mitään ja roikotan pyyntöä muutaman viikon. Sitten kaikessa hiljaisuudessa poistan sen ja toivon että lähettäjä on siihen mennessä unohtanut koko jutun ja/tai luulee että olen vain hyvin epäaktiivinen :D

Mutta jos taas joku "parempi" kaverin kaveri, jonka kanssa on vaikka samoissa harrastuspiireissä tai tavannut joskus ohimennen, pyytää kaveriksi niin en kehtaa kieltäytyä ja hyväksyn :D Nytkin on tilanne, että hyväksyin joku aika sitten kaksi kerran tavattua tyyppiä kavereikseni, ja olen salaa hyvin hämmentynyt, koska kumpikaan ei ole laittanut mulle missään vaiheessa mitään viestiä, kommentoinut juttujani tai edes tykännyt niistä. Itse olen toiselle saanut laitettua muutaman casuaalin tykkäyksen, mutta toinen ei edes koskaan näy julkaisevan mitään, niin herää kysymys että halusivatko vain kasvattaa kaverimääriään tai jotain? En siis itse tarkoita tässä olla mikään huomiohoro kommenttien ja tykkäysten perässä, mutta jotenkin outoa että pyydetään kaveriksi ja sitten ignorataan...

Outoa oli myös yksi oma kaverini (A), joka pyysi kaveriksi toista kaveriani (B). He eivät ole koskaan tavanneet, eivät ole samoissa harrastuksissa/fb-ryhmissä tai missään muissa kytköksissä, kuin että olen pari kertaa ohimennen maininnut B:stä A:lle. Tyyliin että "tavataan yhdessä tapahtumassa ensi kuussa". Kaverini A ilmeisesti siitä sitten päätteli että B on nasta tyyppi :D Minusta todella outoa, vaikka outoa oli kyllä sekin että B hyväksyi kaveripyynnön.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat