Elielin lausuminen
Elikkäs Helsingissä Elielin aukio. Miten tuo lausutaan oikeaoppisesti? Eelielin vaiko Eliäälin?
Kommentit (18)
Mä sanon ihan vain "Elielin" mitenkään vokaaleita venyttämättä. Ihan suomalainen kai se jäbä oli, joten Eliääl kuulostaisi hieman urpolta.
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan Eliel
Avaatko tätä hieman?
Luulin, että pohdit vauvalle nimeä, ja mietit lausuuko muut sen sitten "eli-el" vai "eljel".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan Eliel
Avaatko tätä hieman?
No annas kun mä selvennän, sorry, en arvannut että olis vaikee.
Eliel lausutaan Eliel. Ok?
Eliel, Elielin, Elielille jne. Niinkuin kirjoitetaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan Eliel
Avaatko tätä hieman?
Eliel lausutaan Eliel. Ok?
Ei Ok. Kysyppä joltain ulkomaalaiselta ja katso tuleeko sieltä Eliel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan Eliel
Avaatko tätä hieman?
Eliel lausutaan Eliel. Ok?Ei Ok. Kysyppä joltain ulkomaalaiselta ja katso tuleeko sieltä Eliel
Miksi pitäisi kysyä ulkomaalaiselta, kun Eliel oli suomalainen ja tuo paikka on Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan Eliel
Avaatko tätä hieman?
Eliel lausutaan Eliel. Ok?Ei Ok. Kysyppä joltain ulkomaalaiselta ja katso tuleeko sieltä Eliel
Tiedoksesi, että Eliel on suomalainen nimi ja lausutaan Suomessa suomalaisittain.
Mitä tulee jos ulkomaalainen lausuu esim. sanan Jyväskylä? Mikä mahtaisi olla sen fiinimpi kansainvälinen muoto?
Riippuu vähän pitäskö turistille opastaa vai ihan suomeks :D mut elaial(s) turistille ja suomeks elijelin xD tai toi j vähän sillai hassusti siel välissä mut jos joku tajuu mitä meinaan ni hyvä :Z
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan Eliel
Avaatko tätä hieman?
Tiedoksesi, että Eliel on suomalainen nimi ja lausutaan Suomessa suomalaisittain.
Mitä tulee jos ulkomaalainen lausuu esim. sanan Jyväskylä? Mikä mahtaisi olla sen fiinimpi kansainvälinen muoto?
Tsiiveskjiele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan Eliel
Avaatko tätä hieman?
Mitä tulee jos ulkomaalainen lausuu esim. sanan Jyväskylä? Mikä mahtaisi olla sen fiinimpi kansainvälinen muoto?Tsiiveskjiele.
Toi oli hyvä :D
Saataiskohan EU -avustusta, jos vaihdettaisiin kaikkien kaupunkien nimikyltit kansaivälisempään muotoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan Eliel
Avaatko tätä hieman?
No kysyppä joltain ulkomaalaiselta miten lausutaan vaikkapa Jari ja katso mitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ihan Eliel
Avaatko tätä hieman?
No kysyppä joltain ulkomaalaiselta miten lausutaan vaikkapa Jari ja katso mitä tulee.
Pysytäänpä aiheessa, eli back to Eliel
eli-elin. Mikä toi toinen vaihtoehto edes on?