Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen pitäisi kokata?

Vierailija
08.01.2016 |

Miksi siis oletetaan, että nainen kokkaa miehelleen ja olisi varsinainen keittiöiden kuningatar? Okei, ymmärrän jos nainen on kotona ja mies töissä, mutta jos molemmat tekee kokopäivätöitä, miksi nimenomaan naisen tulisi valmistaa ruoka?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin yhdessä ketjussa mieheni kokkaavan ja siivoavan meillä pääasiassa, koska teen itse yli 10-tuntisia työpäiviä. Mies opiskelee, päivät kestävät välillä tyyliin kaksi tuntia ja ihan korkeintaan seitsemän.

Hirveä määrä alapeukutuksia! Tuskin kaikki tulivat miehiltä. Naiset itsekin ylläpitävät näitä käsityksiä "kunnon" naisista ja siitä, millaista on "oikea" naiseus.

Mieheni on kotona, minä töissä. Hän hoitaa siivoamisen ja talon kunnossapidon. Keittiössä haluan olla itse, koska olen siinä parempi ja tykkään laittaa ruokaa. So simple. Eiköhän nämä ole perhekohtaisia asioita.

On muuten kylmä.

Niinhän ne ovat. Meillä systeemit menevät näin, koska itse en millään ehdi enkä jaksa enää töiden jälkeen. Tietty on ihan ok, jos nainen jaksaa ja haluaa tehdä kotityöt miehenkin puolesta, mutta ei kai se mikään edellytys ole. Olisipa joku noista alapeukuttajista täällä vastaamassa. :)

Vierailija
22/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee yleensä ruuan koska inhoan sitä hommaa. Mieluummin siivoan vaikka vessan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi pitäisi?

Poikaystävä tekee parempaa ruokaa ja jos molemmat ovat lomalla, hän tekee mielellään ruokaa ja minä taas tiskaan. Kun hän on töissä ja itse vapaalla, teen minä ruoan. Haluan myös oppia paremmaksi ruoanlaittajaksi ihan vain lisätäkseni homman mielekkyyttä, ennen kun en voinut ollenkaan sietää ruoanlaittoa vaikka se on tarpeellinen taito.

Vierailija
24/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on "rikkaus" tehdä suomalaista ruokaa yleensä helppoa ja nopeaa. Meillä päin taas joka päivä on lihaa tai kanaa (jota haudutetaan muutama tunti) + riisi joka ei tehdä niin yksinkertaisesti kun suomalaisten tekemä ja joku papukastike/peruna/munakoiso jne... punaisella kastikkeella ja tässä menee kyllä monta tuntia. Aamupalatkaan eivät ole mitään leipää vain. :D no mutta, kaikki tavallaan.

Vierailija
25/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen antanut miehelle periksi, että minä kokkaan. Mies sitten puolestaan siivoaa, pesee pyykit, hoitaa puutarhan, lumityöt ja saunan lämmityksen.

Vierailija
26/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäh? Minä taas aina oletan että poikaystäväni tekevät hyvät ruoat minulle :D. Ei ole ikinä käynyt mielessäkään mennä itse sotkemaan.

Ja mikä sinun antisi suhteeseen on; jalkoväli?

Eli tämän mukaan kaikki miehet luulee,että kun heille kokataan, he maksavat sen jalkovälillään. Miehet on outoja. Kuvittelevat maksavansa kaiken sillä kolmannella jalallaan?(vai mistä tälle "miehelle"  on tullut mieleen,että nainen maksaa "jalkovälillään" miehelle kokkauksen. ) No jopas tuli meidän miehelle maksamista.

Vierailija
27/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tekee yleensä ruuan koska inhoan sitä hommaa. Mieluummin siivoan vaikka vessan.

Teillä menee hyvin. Minäkin inhoan kokkaamista, mutta mulle se jää, ja niin jää se vessanpesukin.. Mies ei edes tajua,että sen pitäisi maksaa se sillä kolmannella jalalla, niin kuin tuossa joku kirjoitti.(siis se kokkaaminen ja miksei vessanpesukin)

Vierailija
28/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan tuollaisesta, paitsi ehkä jossain todella vanhoissa jenkkielokuvissa. Meillä mies kokkaa aina (kirjaimellisesti joka ainoan aterian, näin on ollut aina), vaikka lorvinkin kotona kaikki päivät. Ruoanlaitto ei yksinkertaisesti ole minun juttuni.

Vierailija
29/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäh? Minä taas aina oletan että poikaystäväni tekevät hyvät ruoat minulle :D. Ei ole ikinä käynyt mielessäkään mennä itse sotkemaan.

Ja mikä sinun antisi suhteeseen on; jalkoväli?

Mikset osaa keskustella asiallisesti?

Osaan minä ja heitin vain haastavan kysymyksen ilmoille. Minun mielestäni on jotenkin kieroutunutta jos nainen ei osaa tehdä tavallisia naisten juttuja, vaan odottaa miehen tekevän ne. Mutta miesten vikahan se tavallaan on, koska ovat valmiita tyytymään mihin tahansa saadakseen edes tasotonta seuraa.

Pitäen mielessä että nainen ei kuitenkaan tule tekemään miesjuttuja eli esim.kantamaan kasseja tai laukkuja.

Vierailija
30/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisen tarvitse tehdä ruokaa, maailman parhaat kokithan on miehiä. Minä voin tehdä hyvää ja terveellistä ruokaa joka päivä, mutta naisen on tällöin siivottava vähintään 2 viikon välein koko kämppä.

Vierailija
31/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies todennäköisesti ansaitsee enemmän, joten kokkaaminen jää naisen hommiksi tuloeron kuromiseksi. Koska eihän kukaan nainen lompakkoloinen halua olla?

Miten teillä on kotityöt hinnoiteltu? 

Mun ex näki niin että hänen n 350 e isompia kuluja vastasi se, että hoidin kaikki ruokaostokset (n 500e) ja kotityöt ja hän makasi sohvalla. Laskin kerran että viikossa siivosin n 20h. Tunti per ilta ja 4h molempina vapaapäivinä.

Vierailija
32/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies todennäköisesti ansaitsee enemmän, joten kokkaaminen jää naisen hommiksi tuloeron kuromiseksi. Koska eihän kukaan nainen lompakkoloinen halua olla?

Miten teillä on kotityöt hinnoiteltu? 

Mun ex näki niin että hänen n 350 e isompia kuluja vastasi se, että hoidin kaikki ruokaostokset (n 500e) ja kotityöt ja hän makasi sohvalla. Laskin kerran että viikossa siivosin n 20h. Tunti per ilta ja 4h molempina vapaapäivinä.

Mitä logiikkaa se nyt on, että se joka tienaa vähemmän maksaa kaikki ruoat? Herrajeesus miten typerää. Enemmän järkeä olisi jos se parempipalkkainen maksaisi safkat ja toinen laittaisi ruoan ja siivoaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan