Miksi naisen pitäisi kokata?
Miksi siis oletetaan, että nainen kokkaa miehelleen ja olisi varsinainen keittiöiden kuningatar? Okei, ymmärrän jos nainen on kotona ja mies töissä, mutta jos molemmat tekee kokopäivätöitä, miksi nimenomaan naisen tulisi valmistaa ruoka?
Kommentit (32)
Meillä mies tekee yleensä ruuan koska inhoan sitä hommaa. Mieluummin siivoan vaikka vessan.
Niin, miksi pitäisi?
Poikaystävä tekee parempaa ruokaa ja jos molemmat ovat lomalla, hän tekee mielellään ruokaa ja minä taas tiskaan. Kun hän on töissä ja itse vapaalla, teen minä ruoan. Haluan myös oppia paremmaksi ruoanlaittajaksi ihan vain lisätäkseni homman mielekkyyttä, ennen kun en voinut ollenkaan sietää ruoanlaittoa vaikka se on tarpeellinen taito.
Mun mielestä on "rikkaus" tehdä suomalaista ruokaa yleensä helppoa ja nopeaa. Meillä päin taas joka päivä on lihaa tai kanaa (jota haudutetaan muutama tunti) + riisi joka ei tehdä niin yksinkertaisesti kun suomalaisten tekemä ja joku papukastike/peruna/munakoiso jne... punaisella kastikkeella ja tässä menee kyllä monta tuntia. Aamupalatkaan eivät ole mitään leipää vain. :D no mutta, kaikki tavallaan.
Sen verran olen antanut miehelle periksi, että minä kokkaan. Mies sitten puolestaan siivoaa, pesee pyykit, hoitaa puutarhan, lumityöt ja saunan lämmityksen.
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäh? Minä taas aina oletan että poikaystäväni tekevät hyvät ruoat minulle :D. Ei ole ikinä käynyt mielessäkään mennä itse sotkemaan.
Ja mikä sinun antisi suhteeseen on; jalkoväli?
Eli tämän mukaan kaikki miehet luulee,että kun heille kokataan, he maksavat sen jalkovälillään. Miehet on outoja. Kuvittelevat maksavansa kaiken sillä kolmannella jalallaan?(vai mistä tälle "miehelle" on tullut mieleen,että nainen maksaa "jalkovälillään" miehelle kokkauksen. ) No jopas tuli meidän miehelle maksamista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee yleensä ruuan koska inhoan sitä hommaa. Mieluummin siivoan vaikka vessan.
Teillä menee hyvin. Minäkin inhoan kokkaamista, mutta mulle se jää, ja niin jää se vessanpesukin.. Mies ei edes tajua,että sen pitäisi maksaa se sillä kolmannella jalalla, niin kuin tuossa joku kirjoitti.(siis se kokkaaminen ja miksei vessanpesukin)
En ole kuullutkaan tuollaisesta, paitsi ehkä jossain todella vanhoissa jenkkielokuvissa. Meillä mies kokkaa aina (kirjaimellisesti joka ainoan aterian, näin on ollut aina), vaikka lorvinkin kotona kaikki päivät. Ruoanlaitto ei yksinkertaisesti ole minun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäh? Minä taas aina oletan että poikaystäväni tekevät hyvät ruoat minulle :D. Ei ole ikinä käynyt mielessäkään mennä itse sotkemaan.
Ja mikä sinun antisi suhteeseen on; jalkoväli?
Mikset osaa keskustella asiallisesti?
Osaan minä ja heitin vain haastavan kysymyksen ilmoille. Minun mielestäni on jotenkin kieroutunutta jos nainen ei osaa tehdä tavallisia naisten juttuja, vaan odottaa miehen tekevän ne. Mutta miesten vikahan se tavallaan on, koska ovat valmiita tyytymään mihin tahansa saadakseen edes tasotonta seuraa.
Pitäen mielessä että nainen ei kuitenkaan tule tekemään miesjuttuja eli esim.kantamaan kasseja tai laukkuja.
Ei naisen tarvitse tehdä ruokaa, maailman parhaat kokithan on miehiä. Minä voin tehdä hyvää ja terveellistä ruokaa joka päivä, mutta naisen on tällöin siivottava vähintään 2 viikon välein koko kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies todennäköisesti ansaitsee enemmän, joten kokkaaminen jää naisen hommiksi tuloeron kuromiseksi. Koska eihän kukaan nainen lompakkoloinen halua olla?
Miten teillä on kotityöt hinnoiteltu?
Mun ex näki niin että hänen n 350 e isompia kuluja vastasi se, että hoidin kaikki ruokaostokset (n 500e) ja kotityöt ja hän makasi sohvalla. Laskin kerran että viikossa siivosin n 20h. Tunti per ilta ja 4h molempina vapaapäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies todennäköisesti ansaitsee enemmän, joten kokkaaminen jää naisen hommiksi tuloeron kuromiseksi. Koska eihän kukaan nainen lompakkoloinen halua olla?
Miten teillä on kotityöt hinnoiteltu?
Mun ex näki niin että hänen n 350 e isompia kuluja vastasi se, että hoidin kaikki ruokaostokset (n 500e) ja kotityöt ja hän makasi sohvalla. Laskin kerran että viikossa siivosin n 20h. Tunti per ilta ja 4h molempina vapaapäivinä.
Mitä logiikkaa se nyt on, että se joka tienaa vähemmän maksaa kaikki ruoat? Herrajeesus miten typerää. Enemmän järkeä olisi jos se parempipalkkainen maksaisi safkat ja toinen laittaisi ruoan ja siivoaisi.
Niinhän ne ovat. Meillä systeemit menevät näin, koska itse en millään ehdi enkä jaksa enää töiden jälkeen. Tietty on ihan ok, jos nainen jaksaa ja haluaa tehdä kotityöt miehenkin puolesta, mutta ei kai se mikään edellytys ole. Olisipa joku noista alapeukuttajista täällä vastaamassa. :)