miehen eksä riehaantui raskaudestani.
Olemme kuulemma naurettavia ja etenemme aivan liian nopeasti. Pitäisi kuulemma taas HÄNEN lastaan miettiä, koska lapsella on jo muutenkin tarpeeksi isoja muutoksia ollut lähiaikoina, kuten vanhempien ero, eskariin meno ja tämän vuoden syksynä kouluun meno. Miehen kanssa olemme kuulemma vastuuttomia ja itsekkäitä ja lapsi maksaa tästä.
Mä en kykene sanomaan tähän yhtään mitään. Aivan käsittämätöntä! Heidän erosta on melkein viisi vuotta, asuivat avoliitossa ja heidän lapsensa sai alkunsa alle 6kk ensitapaamisesta.
Me olemme olleet yhdessä kolme vuotta joista vuoden naimisissa. Ollaan molemmat 30-vuotiaita ja miehen eksä uskokaa tai älkää jo 38.
Mies ja lapsensa ovat ihania, mutta lopettaako tuo eksä koskaan. Nyt se tuntui sekoavan sitten lopullisesti, kun sai tietää, että meille tulee vauva. Ollaan kyllä ihmetelty kun joka vuosi vasu keskusteluissa on aina tuo sama fraasi "äitiä mietityttää miten lapsi suhtautuu lähiaikojen isoihin muutoksiin" ja kun on äidiltä kyselty, että mitähän nämä muutokset on, niin kuulemma heidän eronsa!!!
Minun kanssani naimisiinmenokin oli kuulemma lapseen liittyvä mielivaltainen päätös.
Savua nousee korvista.
Kommentit (45)
Huom. Kyllä täällä on taas katkeria ja ilkeitä ihmisiä liikkeellä. Niin kahjo kun mieheni exä onkin hän sentään onnitteli minua raskaudesta ja sanoi olevansa iloinen että hänen lapsensa saa sisaruksen. Mielestäni sisarukset ovat rikkaus, kokonaisina tai puolikkaina. Sen sijaan että tässä surkutellaan lasta voi ajatella että tää ois positiivinen asia lapselle. Itse ainakin huomasin että ainoana lapsena olo oli jo pitkään harmittanut miehen lasta ja hän oli innoissaan sisaruksesta. Tsemppiä ap!
Olen lähipiirissä seurannut kahta vastaavaa tapausta. Näissä on sekin "hassu" juttu, että perheissä lapset on identtisen ikäisiä ja tyttöjä. (iät lapsilla 9 ja 12). Toisessa tapauksessa erosta on 7 ja toisessa 5 vuotta. Kummassakaan tapauksessa äidillä ei ole muita lapsia ja äidit on lähejä. Ja sitten ne suhtautumiset isän uuden liiton vauvaan tässä vuoden sisällä:
- äiti on superkatkera erosta, haukkuu isää koko ajan, lapset inhosi tulevaa pikkusisarusta jo odotusaikana jne. Äiti myönsi itkeneensä, kun kuuli eksänsä saavan uuden naisen kanssa vauvan. Kysyin vanhemmalta tytöistä, miltä tuntuu saada pikkusisko tai pikkuveli. Vastaus oli, että "inhottavaa". Nyt lapset jurnuttaa, etteivät halua mennä isälle enää lainkaan. Isä pakottaa sinne, yrittää viettää aikaa jne. Minusta koko ongelman ydin on äidin käytös ja lasten lojaalius äitiä kohtaan. Tämä viha miehen uutta naista kohtaan alkoi jo ennen tapaamista ja tämä äitipuoli ei mielestäni ole tehnyt mitään pahaa.
- äiti on päässyt erosta yli aikoja sitten, on tyytyväinen, että eksällä on uusi ja mukava nainen, tarjoaa kahvitkin lapsia noutaessa. Lapset oli aivan innoissaan, kun kuulivat isän saavan vauvan ja haaveilivat heti pääsevänsä hoitamaan vauvaa. Mennyt tosi hyvin ja käyvät isällä säännöllisesti. Kännykät täynnä pikkusisaruksen vauvakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu pusertaa lapsen miehelle, jolla on lapsi/a jo ennestään? Onnea ja menestystä tulevaisuuteen.
Samaa mieltä. Ensimmäinen perhe on aina se ensimmäinen ja alkuperäinen. Maa on täynnä lapsettomia miehiä, jonka kanssa saisi kokea kaiken tuon ensi kertaa. Uusperheet sopii heille joilla on molemmilla ero ja lapset jo takanaan.
Tää ei tietenkään toimi toistepäin? Miehet on sikoja kun karttaa yh mammoja?
Lapsettomat menkööt yhteen, ja lapselliset sitten keskenään. Vältytään monelta ongelmalta?
No jestas mitä putkiajattelua. Itse löysin sen mulle parhaan ja ihanimman naisen, eronneen kahden lapsen äidin. Lapsettomana poikamiehenä muutos oli iso mutta koko paketin otin ja päivääkään en ole katunut, en koskaan. Miksi ihmeessä mun olisi pitänyt jättää valitsematta paras ja valita joku muu, vain siksi ettei mulla ollut silloin lapsia? Naisten logiikkaako?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap sitä mieltä oikeasti, ettei erosta pitäisi puhua lapsen kanssa? Kaikista tärkeintä on kuunteleminen, kuuleminen ja keskustelu. Oletko nyt aivan yhtä idiootti, millaisen kuvan itsestäsi annat? Olisitko itse ollut riemuissaan isäsi uudesta vaimosta ja lapsesta kun itse olit lapsi? Havainnollistetaan sitten näin, kun tyhjät tynnyrit vaan kolisee... olisiko kannattanut käyttää ehkäisyä kun et isompaakaan lasta ymmärrä? Surkea äitisusta aainakin tulee.
APn miehen exkö se tässä kirjottelee? Mistä sä keksit noi jutut? Missä ap on sanonut tuollaisia?
Ap miehes on kyllä omituinen kun ei pistä sitä ex-akkaansa ruotuun. Miten sää kestät sitä että sun miehes antaa ex-ämmän tuollatavalla kiusata sua? Mää ymmärrän että lapsi on ja sen takia on joustettava mut toi toiminta menee jo niin yli. Miksi se sun ukkos mielistelee ja kuuntelee tuota. Pistä se laittaan sille ämmälle jauhot suuhun vaikka oikeuden kautta. Ei kenenkään kuulu kestää mitään kiusaamista.