Vierailija

Miksi siis oletetaan, että nainen kokkaa miehelleen ja olisi varsinainen keittiöiden kuningatar? Okei, ymmärrän jos nainen on kotona ja mies töissä, mutta jos molemmat tekee kokopäivätöitä, miksi nimenomaan naisen tulisi valmistaa ruoka?

Sivut

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei naisen paikka ole keittiössä, menee pöperöt piloille.

Entäs, jos on kokki? Meneekö silti piloille? :'(

Vierailija

Mies todennäköisesti ansaitsee enemmän, joten kokkaaminen jää naisen hommiksi tuloeron kuromiseksi. Koska eihän kukaan nainen lompakkoloinen halua olla?

Vierailija

Eihän naiset edes osaa kokata. Kaikki maailman huippukokit on järjestään miehiä.

Palstamammojen kokkailutkin on kalapuikkojen tyrkkäämistä uuniin, niin mistä oikein metelöit ja uhriudut?

Eikö se ole tavallaan hellyyttävää että naisen osataan hallitsevan sukupuolensa takia sellaisia toimintoja, joissa eivät oikeasti ole sen parempia?

Jossakin kulttuurisessa mielessä kyllä ymmärrän tuon yhteyden; nainenhan on kaunis ja ruokakin on myös esteettinen luomus. Tulee lämpimiä mielleyhtymiä kun näkee sievän naisen käsittelemässä ruoka-aineita kauniisti siroilla käsillään ja ehkä ruokakin maistuu sitten paremmalta.

Vierailija

Olen miettinyt ihan samaa. Mies on yrittäjä, toimisto kotona. Minä käyn töissä 40 km päässä. Silti se mies odottaa klo 17 kotona ruokaa eikä saa mitään aikaiseksi vaan olettaa minun töistä tultuani ryhtyvän ruuanlaittoon. Olen sanonut jo monta vuotta, että ei ole minun hommani, mutta ei se usko. Eka kysymys kotiin tultuani on aina se, että mitä ruokaa laitat. Enkä minä edes laita ruokaa kuin viikonloppuisin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies todennäköisesti ansaitsee enemmän, joten kokkaaminen jää naisen hommiksi tuloeron kuromiseksi. Koska eihän kukaan nainen lompakkoloinen halua olla?

Miten teillä on kotityöt hinnoiteltu? 

Vierailija

Kerroin yhdessä ketjussa mieheni kokkaavan ja siivoavan meillä pääasiassa, koska teen itse yli 10-tuntisia työpäiviä. Mies opiskelee, päivät kestävät välillä tyyliin kaksi tuntia ja ihan korkeintaan seitsemän.

Hirveä määrä alapeukutuksia! Tuskin kaikki tulivat miehiltä. Naiset itsekin ylläpitävät näitä käsityksiä "kunnon" naisista ja siitä, millaista on "oikea" naiseus.

Vierailija

Mä teen useimmiten ruuat. Neiti tekee joskus ja osaa myös. Kalorioita kuluttavissa jutuissa vaadin osaamista. Jos ei osaa niin opetan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen paikka ole keittiössä, menee pöperöt piloille.

Entäs, jos on kokki? Meneekö silti piloille? :'(

Maistereitahan kaikki mammat ovat, tai ainakin pyrkivät mikäli on "kykyä". Kaikki työläisammatithan ovat niin wt.

Vierailija

Mitäh? Minä taas aina oletan että poikaystäväni tekevät hyvät ruoat minulle :D. Ei ole ikinä käynyt mielessäkään mennä itse sotkemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No missäs näin nyt on? Vai kaivoiko joku aloituksen 50-luvulta?

Juuri näin. Oli kyllä niin väsynyt provo, että tuskin saa enää ketään tuolla aiheella provosoitua. 
Omien yli 70 vuotiaiden vanhempieni ikäluokassa vielä oli niin, että miehiä ei keittiössä näkynyt kuin syömässä. Oma äitinikin, vaikka itse kävi myös töissä, teki joka päivä perheen ruuat, sekä vielä isälle joka päivä eväät hänen koko työelämänsä ajan parikymppisestä eläkeikään ja yhä edelleen liki kasikymppisenä vääntää aamusta iltaan niin isälle kuin itselleenkin ruuat kokonaan itse tehden.

Omassa ikäluokassani (noin viiskymppiset) en tunne ainoatakaan perhettä, jossa pelkästään nainen laittaisi ruuat. Päinvastoin monessa perheessä pääruuanlaittaja on mies. Nuoremmat ikäluokat taas ovat vieläkin kauempana tuosta "nyrkin ja hellanväli" ajattelusta ja hyvä niin.

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäh? Minä taas aina oletan että poikaystäväni tekevät hyvät ruoat minulle :D. Ei ole ikinä käynyt mielessäkään mennä itse sotkemaan.
Ja mikä sinun antisi suhteeseen on; jalkoväli?

Mikset osaa keskustella asiallisesti?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerroin yhdessä ketjussa mieheni kokkaavan ja siivoavan meillä pääasiassa, koska teen itse yli 10-tuntisia työpäiviä. Mies opiskelee, päivät kestävät välillä tyyliin kaksi tuntia ja ihan korkeintaan seitsemän.

Hirveä määrä alapeukutuksia! Tuskin kaikki tulivat miehiltä. Naiset itsekin ylläpitävät näitä käsityksiä "kunnon" naisista ja siitä, millaista on "oikea" naiseus.

Mieheni on kotona, minä töissä. Hän hoitaa siivoamisen ja talon kunnossapidon. Keittiössä haluan olla itse, koska olen siinä parempi ja tykkään laittaa ruokaa. So simple. Eiköhän nämä ole perhekohtaisia asioita.

On muuten kylmä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat