Teettekö löytöjä kirppareilla?
Taas yksi kierros suositulla kirpputorilla ja yhtä mekkoa lukuunottamatta en löytänyt mitään, taaskaan :/
Ennen tein hyviä löytöjä, sanotaanko pari vuotta sitten, aina kun kyseisellä kirppiksellä kävin.
Otin aina ostoskärryn kun tiesin että löydän kaikkea kivaa edullisesti.
Tuntuu että tavarat ja vaatteet on huonontunut ja lisäksi hinnat kallistunut.
Todella kuluneista lastenvaatteista pyydetään monta euroa! Siis sen kuntoisista etten ottaisi edes ilmaiseksi.
Ja jos on hyväkuntoinen niin hintakin sitten sen mukainen että mieluummin ostan kaupasta uutena.
Olenko vaan tullut kriittisemmäksi vai onko muutkin huomanneet saman ilmiön?
Kommentit (8)
Vähän riippuu paikasta. Itse käyn paljon yhdessä, josta teen välillä tosi paljon löytöjä. Joskus toki sieltäkin tulee lähdettyä tyhjin käsin, mutta pääsääntöisesti siellä käy kauppa tosi hyvin ja on hyvää vaatetta ja tavaraa. Yhdessä toisessa paikassa taas on mielestäni aina paljon huonompi tarjonta mutta kyllä sielläkin aina porukkaa näyttää paljon käyvän.
Ja mitä isompia vaatteita etsii, niin sitä huonompi on tarjonta. 4-vuotiaasta ylöspäin on vaikea löytää hyviä vaatteita, varsinkin pojille.
Vauvalle ja taaperolle löytyi vaikka mitä mutta 7 vuotiaalle ei enää löydykään.
Itse olen tyytyväinen joka kerta kun lähden tyhjin käsin kotiin.
Joo, mutten aina. Joskus menee pitkään ettei mikääniske, ja sitten voi tulla monta peräkkäistä kertaa jolloin löytyy vaikka mitä. Ja riippuuhan se kirppiksestäkin.
Just ostettiin melkein 300 euron edestä kolmelle lapselle talvihaalareita useampi kappale, hintahaarukka 5-16 euroa, muutamalla eurolla villasukkia ja lapasia, pipo, housuja, paitoja, talvikenkiä ja lisäksi kodin käyttötavaraa.
Vaatetan katraani (2 v, 4 v, 8 v) melkein kokonaan kirpputoreilta, olen tehnyt niin ensimmäisen lapsen syntymästä asti. Ihmeekseni 7-vuotiaalle pojallekin löytyy vielä tosi hyvin vaatteita.
Olen sen verran kokenut kirpputorikävijä, etten koskaan osta kovin kalliita vaatteita. Aina tulee se koju vastaan, jonka myyjä on vaan halunnut tavarasta eroon voittoa miettimättä. Tai ei ole mennyt kaupaksi ja minä osun paikalle puolen hinnan hetkellä.
Katraan puörityksestä hyväkuntoisina selvinneet vaatteet (laatu kestää) lähtevätkin ilmaisena tai puoli-ilmaisina uudestaan kiertoon.
Tämä Turusta, suosittelen lämpimästä lastenvaatekirpputori PikkuSiiliä. :)
Joskus osuuu kohdalle hyviäkin löytöjä
Esimerkiksi viime kuussa löysin villakangastakin viidellä eurolla, laput edelleen kiinni. Kyseistä takkia myydään edelleen kaupoissa hintaan 99e.
Riippuu itselläni ainakin ajankohdasta jolloin käyn. Keskellä päivää arkena yleensä paremmat löydöt kun taas viikonloppuna jos käy, niin ei löydä mitään.
Enpä löydä, mutta lastenvaatteiden ostoaika onkin meiltä ohi. Ja kotiinkaan ei mitään tarvita, etsin lähinnä esineitä, raksatavaraa ja tarvikkeita kesämökille ja sen projekteihin ja teen kierrätystavarasta uutta. Esim. sähkötyökaluja, kuten porakoneita ja sellaisia, en uskalla ostaa kirpparilta, kun ei niitä voi testata ennen ostoa.
Käyn kierrätyskeskuksissa, sieltä löydän välillä paremmin materiaalia.
Up