Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kaupan ostoskärryt viedä mukanaan, minne asti?

Vierailija
08.01.2016 |

Olen ajatellut kauppojen ostoskärryjen olevan kaupan omaisuutta ja ettei niitä saa viedä kaupan kiinteistön alueelta pois. Joillakin alueilla on ihan tavallinen tapa viedä ostokset ostoskärryissä lähimmälle bussipysäkille, esim. Leppävaaran Sellossa. Siellä kärryt palautuukin kauppoihin. Mutta miten sitten vaikkapa Espoon keskuksessa, kuka (myyjäkö?) hakee näitä ostoskärryjä takaisin junaradan toiselta puolelta tai 300 metrin päästä bussipysäkiltä? Onko tää oikeesti siis nykyisin ok? Vai vaan asiakkaiden välinpitämättömyyttä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia niissä on pantit, että ne palautuu takaisin niille tarkoitetulle alueelle.

Vierailija
2/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa viedä kaupan pihalle, jos sinnekään, riippuu kaupasta. Ei kaikki kaupat ole tarkoittaneet niitä ollenkaan pihalle vietäväksi saati mihinkään bussipysäkeille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ohikulkija enää nykyisin palauta kärryjä paikalleen pantin vuoksi. Niin monissa kärryissä on nykyisin vain poletti, ettei muiden kärryjä viitsi alkaa sen vuoksi palauttelemaan. Luulisi että yleissivistykseen kuuluu kärryt palauttaa ihan itse.

Vierailija
4/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poletin saa irti kärrystä ilman kärryn palauttamista. Itselläni on poletti avainnipussa ja irrotan sen heti kun kärrykin on irti.

Vierailija
5/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tämä alkoi mieltäni kaihertaa, kun olin asioimassa Espoon keskuksessa ja bussipysäkille tuli ostoskärryjen kanssa aivan tervejalkainen keski-ikäinen nainen. Ostoskärryissä oli pari ostoskassia, jotka hän olisi pystynyt kyllä kaupasta kantamaan. Kauppaan oli matkaa parisataa metriä. Ihmettelin sitten, että mites kun ne kärryt nyt jää siihen pysäkille, ei kai niitä ole tarkoitus tuoda kaupan kiinteistön alueelta lainkaan pois. Nainen totesi, että kyllä kaupan myyjät ne hakee. Yritin vielä nätisti selittää, ettei myyjät taida ehtiä kärryjä noutamaan eikä niitä saisi viedä kaupan alueelta pois, mutta tietysti nainen sitten suuttui minulle ja haukkui mistään mitään tietämättömäksi. Vertasi sitten että Sellossakin voi viedä ja Myyrmäessä. No Myyrmäessä kärryjä onkin ollut pitkin pusikoita jo vuosien ajan, mutta miksi pitäisi laajentaa tätä tyhmää tapaa?

Vierailija
6/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niitä viedä jos on rahan laitranu niin minne haluaa. Asumme kohtuullisen lähellä kauppaa (noin km metri) ja vien aina kärrin kotiparvekkeen alle mistä se on näppärä napata mukaan kun lähtee. Samassa rapussa asuu myymälänhenkilöitä ja eivät ole sanoneet ettei saisi. ja minungan se kärri on kun olen siittä maksanut.

Vierailija
7/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä kärryjä ole tarkoitus viedä pois kaupan alueelta (kiinteistö + parkkipaikka). Nämä alueet missä tätä APn mukaan tapahtuu (leppävaara, espoon keskusta, myyrmäki) ovat kaikki huonompaa aluetta joissa vallitsee jonkin tasoin anarkia. Sellossakin pyörii häiritsevän paljon känniläisiä, todella turvaton paikka.

Vierailija
8/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ostokset saa tuoda kärryllä kotiovelle, nostaa siitä hissiin ja hylätä sitten kärry siihen tai heittää vaikka viereiseen jokeen. Näin päättelen siitä, että tosta kadun toisella puolella olevasta joesta tai kanavasta nostivat joku vuosi sitten kymmenkunta kärryä. Löytyi sieltä myös 30 pyörää ja pari jääkappia.

Vierailija
9/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa viedä vaikka Ivaloon asti ja laskea niillä alas tunturin laelta kunhan muistaa laittaa kypärän päähän

Vierailija
10/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ostokset saa tuoda kärryllä kotiovelle, nostaa siitä hissiin ja hylätä sitten kärry siihen tai heittää vaikka viereiseen jokeen. Näin päättelen siitä, että tosta kadun toisella puolella olevasta joesta tai kanavasta nostivat joku vuosi sitten kymmenkunta kärryä. Löytyi sieltä myös 30 pyörää ja pari jääkappia.

No minusta ostoskärryjen kaupasta vienti on samantasoinen rikos kuin toimivan fillarin pölliminen, niitähän nuo joesta naaratut fillaritkin ovat (siis pöllittyjä, ei varmaan enää toimivia)

Vierailija
11/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poletin saa irti kärrystä ilman kärryn palauttamista. Itselläni on poletti avainnipussa ja irrotan sen heti kun kärrykin on irti.

Mitä tällä on tekemistä avauksen kanssa?

Vierailija
12/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa niitä viedä jos on rahan laitranu niin minne haluaa. Asumme kohtuullisen lähellä kauppaa (noin km metri) ja vien aina kärrin kotiparvekkeen alle mistä se on näppärä napata mukaan kun lähtee. Samassa rapussa asuu myymälänhenkilöitä ja eivät ole sanoneet ettei saisi. ja minungan se kärri on kun olen siittä maksanut.

Olin taas näemmä ainoa joka tajusi tämän läpäksi.

Vierailija
13/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä on tekemistä avauksen kanssa?

Varmaan se että niitä kärryjä on vapaana satoja ilman rahapanttia, ei sellasita kukaan ulkopuolinen palauta kaupan katokseen.

Mulla on sama systeemi. Joskus vapautan kärryjä viereisille rahapussin kaivelijoillekin.

Vierailija
14/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuon nyt kaikki tajusi. Mutta oli niin surkea läpä että alapukut tuli myötähäpeästä.

Vierailija
15/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuon nyt kaikki tajusi. Mutta oli niin surkea läpä että alapukut tuli myötähäpeästä.

Ette te mitään tajua. Hahahahajahaha

Vierailija
16/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan niitä kaupasta vietyjä ostoskärryjä luonnossa, palauttelenkin niitä kauppoihin aika usein yhden kamalan kokemuksen vuoksi.

Olin metsässä kävelyllä ja näin siellä hylätyt ostoskärryt, no kärryt olivat ihan sököinä, ei niitä olisi enää voinut ottaa käyttöön... mutta sitten näin kärryjen ristikkoon takertuneen siilin, joka oli siis kuollut siksi, että joku urpo oli roudannut metikköön nuo kärryt. Toivottavasti siilillä ei jäänyt orvot poikaset pesään.

Vierailija
17/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt erään halpaketjun oven pielessä ilmoituksen, jossa kielletään viemästä kärryjä kaupan tontin rajojen ulkopuolelle. Hämmästyin, että kärryjen vieminen edes on ollut jollain mielessä!? Kyltti tullut syksyn aikana . Liikkeessä käy paljon ulkomaalaisia. Sattumaako?

Vierailija
18/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen kauppojen parkkipaikoilla on ussein "irtokärryjä", joita ei viitsitä edes palauttaa parkkipaikkojen katoksiin. Mutta ei vissiin kiinnosta kauppiastakaan niitä työpäivän päätteeksi kiikuttaa oikeisiin paikkoihin?

Vierailija
19/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kehtaisin kyllä muuten nätisti mainita että ostoskärryt kuuluu palauttaa kaupan alueelle, mutta yleensä aina näitä  kärryjä työntää joko ulkomaalaiset ihmiset tai sitten sekakäyttäjän näköiset tyypit. Ensinmainituille en kehtaa sanoa mitään väärinkäsityksen mahdollisuuden vuoksi, jälkimmäisille en uskalla.

Vierailija
20/42 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt erään halpaketjun oven pielessä ilmoituksen, jossa kielletään viemästä kärryjä kaupan tontin rajojen ulkopuolelle. Hämmästyin, että kärryjen vieminen edes on ollut jollain mielessä!? Kyltti tullut syksyn aikana . Liikkeessä käy paljon ulkomaalaisia. Sattumaako?

Sattumaa varmaan jos ulkomaalaiset vie. Naapurirapun tatuoitu pitkätukka nahkaliivihemmo ei jaksa kantaa susikoiransa safkoja kassissa vaan tuo ne kaupan kärryllä. Ihan on kantasuomalainen. Ja aina kun olen nähnyt kärryä lykittävän kadulla, niin ihan suomalaisten, miesten ja naisten, toimesta sitä on tehty.