Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Haksahdin katsomaan Jälkiviisaita tänäkin aamuna. Vuosien tapa kuolee kituen.

Kyllä on Ylen agenda otettu tosissaan. Jälkiviisaat kauhistelivat katupartioita ja ylistivät Kyllikin siskoja, jotka partioivat Joensuussa toivottamassa tulijoita tervetulleiksi. Sitten puhuttiin pitkään Teri Niitistä ja naureskeltiin sitä, että kylläpä Suomessa ovat asiat hyvin, kun tällaisesta tulee isoin someilmiö aikoihin. Ei tullut Jälkiviisaille mieleen, että on maassa ollut jo pitkään yksi ennennäkemättömän suuri ja vakava puheenaihe, mutta se on sensuroitu ja vaiettu kuoliaaksi sekä televisiosta, radiosta että lehdistä. Paitsi että Kyllikin siskot on tosi fain. ("Fain" oli lähetyksen ydinsana tänä aamuna.)

Jälkiviisaissa istuneen viiksekkään kaverin nimi jäi minulta kuulematta. Kuka mahtaa olla tuo mies, joka ei vielä tiedä sitä, että suomalaisessa kulttuurissa taukoamaton, leveä hymy puhuessa ei tee positiivista vaan lähinnä epäilyttävän vaikutuksen? Amerikassa kouluttautunut sosiologi vai mikä?

Sivut

Kommentit (30)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Päivä pilalla, taas, vaikka tiesit etukäteen. :(

Ei päivä sentään noista pöhköistä pilalle mene. Ja katsoin sillä mielellä, että on niitä kehnoja jaksoja ollut ennenkin, mutta harvakseltaan. Nyt niitä on ollut melkein puoli vuotta ilman poikkeuksia, ja alkaa tuntua siltä, että pysyvä lattiataso on saavutettu. Kyllä minä luulen vielä muutaman kerran Jälkiviisaat katsovani, vaikka sitten varmistaakseni sen, ettei enää kannata.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei päivä sentään noista pöhköistä pilalle mene. Ja katsoin sillä mielellä, että on niitä kehnoja jaksoja ollut ennenkin, mutta harvakseltaan. Nyt niitä on ollut melkein puoli vuotta ilman poikkeuksia, ja alkaa tuntua siltä, että pysyvä lattiataso on saavutettu. Kyllä minä luulen vielä muutaman kerran Jälkiviisaat katsovani, vaikka sitten varmistaakseni sen, ettei enää kannata.
Ap

Isokallio taisi olla viimeinen jälkiviisas joka ei ollut selkeästi pelkästään antipersu mielipiteiltään. Nämä muut, sekä vanhat että uudet, ajaa selkeästi sitä omaa poliittista agendaansa kun Isokallio taas koitti ajatella ongelmia ja niiden ratkaisemista enemmän käytännön kuin ideologian kautta.

Lisäksi oli aika virkistävää kun joku pystyi siinä vauhdissa päässä laskemaan että mitä mikäkin idea maksaa käytännössä. Yleensä nämä muut haaveilijat sai hiljennettyä jo sillä :D

Vierailija

Miksi suomalaisten naisten tasa-arvosta halutaan luopua? Sehän näissä jutuissa on ytimenä: naisen tehtävänä on olla tissi, se sopii. Mutta naiselle ei todellakaan kuulu yhteiskunnassa muuta paikkaa, ei oikeutta liikkua yksin kadulla tai mennä töihin, koska mies on se, joka saa naiselle määrittää paikan. Teri on homo, ei siis saa olla määrittämässä mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Isokallio taisi olla viimeinen jälkiviisas joka ei ollut selkeästi pelkästään antipersu mielipiteiltään. Nämä muut, sekä vanhat että uudet, ajaa selkeästi sitä omaa poliittista agendaansa kun Isokallio taas koitti ajatella ongelmia ja niiden ratkaisemista enemmän käytännön kuin ideologian kautta.

Lisäksi oli aika virkistävää kun joku pystyi siinä vauhdissa päässä laskemaan että mitä mikäkin idea maksaa käytännössä. Yleensä nämä muut haaveilijat sai hiljennettyä jo sillä :D

Näinpä juuri. Nyt on vieraina nähty näyttelijöitä ja näitä umpihumanisteja (olen itsekin humanisti, mutta selvästi vain tiedekuntani nimen osalta), joilla on esiteltävänään ja edisteltävänään lähinnä oma ura ja mielipiteiden kehyksenä isännän eli Ylen ääni. Isokallio taisi tietää, että Erolan lähdön jälkeen ajauduttaisiin juuri tähän, ja lähti samalla ovenavauksella. Mutta mitä ihmettä on tapahtunut ennen niin teräväpäiselle Karvalalle, kun nyt näkyy vain paheksuntaa ja pumpulia niin Jälkiviisaissa kuin kolumneissakin?

Ap

Vierailija

Kuuntelen just Yle Puhetta ja suoni meinaa napsahtaa päästä. Olen ollut koko syksyn kuuntelematta ja pakko varmaan jatkaa boikottia. Kohta tulee kai Jälkiviisaat, kiitos verenpainevaroituksesta. 

Vierailija

Mutta lähtikö Isokallio ihan itse vai oliko yhteinen päätös Ylen kanssa? En nimittäin ole nähnyt häntä Jälkiviisaissa sen jälkeen, kun täräytti Teresalle vähän liian suorasanaista palautetta aiemmin tehdystä haastattelusta. En kylläkään ole ihan joka perjantai sitä katsonut, joten varma en ole, oliko tuo viimeinen kerta.

Isokallio oli kyllä ihan hyvä lisä siihen, koska hänen mielipiteensä erosivat muista aika paljonkin. Nyt on vähän semmoista sopuisampaa keskustelua ja vähän aina riippuu myös juontajasta, miten juttu lähtee liikkeelle. Hietsu ja Nicklas ainakin osallistuvat keskusteluun yleensä itsekin, mikä on ollut ihan kiva juttu.

Vierailija

Hei löysätkää nyt edes hiukan niitä pipon nauhoja ennen kuin kuristutte niihin. Hupiahan tuo Jälkiviisaat on suurelta osin. Ja te raukat katsotte sitä otsa kurtussa ja haette maailmaa suurempia totuuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muu siellä oli kuin Karvala ja Janne Saarikivi?

Matti Apunen, EK:n johtaja

Oikeastaan EVA:n, ja entinen aamulehden päätoimittaja. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei löysätkää nyt edes hiukan niitä pipon nauhoja ennen kuin kuristutte niihin. Hupiahan tuo Jälkiviisaat on suurelta osin. Ja te raukat katsotte sitä otsa kurtussa ja haette maailmaa suurempia totuuksia.

Etpä ole ymmärtänyt Jälkiviisaiden alkuperäistä konseptia. Etkä näe sitä, miten ohjelma on puolen vuoden aikana muutettu. Kevyestä mutta asiapohjaisesta keskusteluhetkestä ei ole enää tietoakaan, vaan nyt ollaan lähinnä aivopesun ja jälki-istunnossa annetun moitteen tiellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muu siellä oli kuin Karvala ja Janne Saarikivi?

Matti Apunen, EK:n johtaja

Oikeastaan EVA:n, ja entinen aamulehden päätoimittaja. 

Totta, ajatusvirhe. Tarkoitin siis Elinkeinoelämän valtuuskuntaa eli EVA:a.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat