Tytär menetti neitsyytensä - pitääkö nyt käydä gynellä?
Mikä on käytäntö? Pitäiskö paikat tarkastaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Menetti neitsyytensä? Eikö olisi poliisin paikka ekana!
Pitääkö neitsyyden menetys ilmoittaa nimismiehelle vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki viimeistään parin vuoden päästä ekasta kerrasta olisi hyvä käydä ihan muuten vaan tarkastuksessa
Käytkö myös silmälääkärillä "muuten vaan"?
Minä ainakin käyn silmälääkärillä parin vuoden välein ihan "muuten vain" ja gynekologilla kerran vuodessa. Jonkun mielestä ilmeisesti outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki viimeistään parin vuoden päästä ekasta kerrasta olisi hyvä käydä ihan muuten vaan tarkastuksessa
Minä ainakin käyn silmälääkärillä parin vuoden välein ihan "muuten vain" ja gynekologilla kerran vuodessa. Jonkun mielestä ilmeisesti outoa.
No, onhan se nyt vähän outoa käydä lääkärillä huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Miksi ihmeessä osa naisista väittää kiven kovaan, että gynekologilla on PAKKO käydä? Miksi, jos sinne ei ole mitään asiaa? Ihan huvikseen vaan levittelemässä haarojaan, ja siitä riemusta saa vielä maksaakin. Hölmön hommaa, sanon minä.
Mulle sanoi näin kerran yksi kohta eläkkeelle jäämässä ollut gynekin, kun vähän pahoittelin sitä että oli viimeksi tullut käytyä useampia vuosia sitten kun ei ole ehkäisyllekään ollut tarvetta. Niin se sitten paukautti, että hän ei ymmärrä miksi te naiset viitsitte joka vuosi käydä alapäätä tarkistuttamassa, vaikkei se sen alttiimpi ole vakaville sairauksille kuin moni muukaan, vieläpä tärkeämpi elin. Ei hän kuulemma valita, koska saa siitä elantonsa, mutta jos olisi itse nainen, ei sellaiseen rahojaan laittaisi.
Eikös sitä alapäätä pidä käydä gynelle esittelemässä, jos haluaa käyttää jotain hormonaalista ehkäisyä vaikkapa? Vai saako niitä pillerireseptejä muulla tavalla?
Sen reseptin ja perustutkimuksen voi tehdä yleislääkäri. Reseptin uusinnan yhteydessä tehtävät haastattelut ja papa-kokeet on tehnyt hoitaja.
Siis miksi sinun pitäisi käydä gynellä?? Ei kai se sinun paikkoihisi vaikuta jos tytär on saanut munaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tuossa lukee, että siellä käydään huvin vuoksi?
Mitä outoa on terveydestä huolehtimisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tuossa lukee, että siellä käydään huvin vuoksi?
Mitä outoa on terveydestä huolehtimisessa?
No kyllä se minustakin on huvin vuoksi käymistä mennä lääkäriin, jos ei mitään vaivaa ole. Eikä terveydestään huolehtiminen tarkoita lekurissa ramppaamista. Mutta kukin tavallaan. Itse en menisi korvalääkärille ihan vaan huvikseni, kun kerran kuulen oikein mainiosti. Sosiaalista kontaktia ihmisiin saa muuallakin.
-eri
Eikös sitä alapäätä pidä käydä gynelle esittelemässä, jos haluaa käyttää jotain hormonaalista ehkäisyä vaikkapa? Vai saako niitä pillerireseptejä muulla tavalla?