Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieluummin pakkanen kuin yli 25 asteen helle

Vierailija
07.01.2016 |

Eläkettä ei pääse pakoon. Pakkasella pärjää kun vaan pukeutuu. Jos myös alle kolmessakympissä pysyy.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkettä ei pääse pakoon.

Miksi eläkettä pitäisi pakoilla? En minä ainakaan halua eläkettä pakoon juosta, jos sitten joskus kaukaisuudessa, kun eläkeiän saavutan, satutaan eläkkeitä vielä maksamaan.

Vierailija
2/33 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no kukin tyylillään. Jostain syystä matkat etelän lämpimään ovat talvella ja vähän muulloinkin hyvinkin suosittuja kun taas kovana hellekesänäkään ei juuri tunkua ole esimerkiksi Grönlantiin tai Huippuvuorille suuntautuville lennoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkettä ei pääse pakoon. Pakkasella pärjää kun vaan pukeutuu. Jos myös alle kolmessakympissä pysyy.

Pakkanen tulee kalliiksi  kun koneet hajoaa  eikä toimi vaan jäätyy :(

Vierailija
4/33 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

+25 on se lämpötila, jolloin mä vasta lakkaan palelemasta. Sitä kylmempi, niin on pakko olla pitkähihaiset ja -lahkeiset päällä.

Vierailija
5/33 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi kiinnostamaan, miksi eläkettä pitäisi päästä pakoon?

Vierailija
6/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scatman kirjoitti:

Kaikkein paras on kun on yli 25 lämmintä

Minusta tuo taas on kaikkein pahin. :)

Vierailija
7/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+25 on se lämpötila, jolloin mä vasta lakkaan palelemasta. Sitä kylmempi, niin on pakko olla pitkähihaiset ja -lahkeiset päällä.

Minulla on aivan sama homma! Olen aina ollut vilukissa joten mitä lämpimämpi, sen parempi.

Ei varmaan yllätä, että inhoan talvea yli kaiken.

Vierailija
8/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiainen. kirjoitti:

Scatman kirjoitti:

Kaikkein paras on kun on yli 25 lämmintä

Minusta tuo taas on kaikkein pahin. :)

Olen helteellä ihan hikinen ja nuutunut. Vaatteita pitäisi vaihtaa useamman kerran päivässä, naama on ärsyttävän pinkki, eikä mitään oikein jaksa tehdä. Kaikki muut vuodenajat ja sääolot kyllä käy. :)

Vierailija
9/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten eläke liittyy lämpötilaan? :o Ja juu, pärjää toki. Helteissä vaan on se puoli, ettei tarvitse pukea viittä kerrosta vaatetta yllensä pärjätäkseen. Sen kun kävelee ovesta ulos topissa ja hameessa.

Ja mä olen jo yli kolmekymppinen. Eli ei auta sekään :(

Vierailija
10/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ehdottomasti parempi kuin helle. Vaatetts voi aina pukea lisää, ja vaikka lämmittää saunam, mutta hellettä on vaikeampi päästä pakoon.

Vierailija
11/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä!

Helteellä ei voi nukkua eikä jaksa tehdä mitään. Vaatteet tulevat hikisiksi hetkessä. Eikä auta vaikka riisuisit alasti. Silti on hiki! Ei pääse pakoon ulos eikä sisälle.

Pakkasta pääsee pakoon sisälle. Ulkonakin pärjää, kun on tarpeeksi vaatetta. Aiemmin en tykännyt pakkasista, koska meidän talon lämmitys toimi siten, että mitä kylmempi ulkona, sen lämpimämpi sisällä eli kovalla pakkasella sisälämpötila oli +27...+29. Nyt asia on saatu kuntoon ja sisällä on miellyttävä +22 vaikka ulkona on saman verran miinusta (ei ole termostaatteja, ei voi itse vaikuttaa asiaan).

Vierailija
12/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. +25 ei edes ole kuuma.

Terkkuja täältä lämmöstä. Nyt menen nukkumaan, ja aamupäivällä herättyäni suuntaan tuohon läheiselle, tosi rauhalliselle rannalle. Hiekka tuntuu silkkiseltä jalkapohjia vasten, merivesi on ihanan suolaista ja aallot lempeitä. Janojuomaksi tuoretta kookosvettä ja lounaaksi vastapyydettyä kalaa.

Vierailija
13/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosvesi on pahaa.

Vierailija
14/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toisinpäin, helle paljon mielummin kuin paukkupakkaset. Inhoan kylmyyttä

Vierailija
15/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, koska tahansa mieluummin 25 astetta pakkasta kuin yli 25 astetta lämmintä. Helle on sietämätöntä. Pakkasesta selviää kun pukeutuu asianmukaisesti.

Vierailija
16/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Inhoan talvea yli kaiken..." On elämänlaatu nollissa, kun täytyy oikein INHOTA suurimman osan vuotta!

Vierailija
17/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää pakkaset heikentää kyllä mun elämänlaatua. Palelen ihan koko ajan. Ulkona en voi astman takia hengittää kunnolla, joten en pääse juoksemaan. Olen allerginen huonepölylle, joten en voi mennä juoksemaan kuntosalillekaan. Mainitsinko jo, että Palelen joka helvetin sekuntti, sisälläkin. +25 on hyvä lämpötila. Sopivan viileä, että voi olla farkuissa ja neuleessa. Toisaalta olisin mielummin sortseissa ja topissa, joten sitä isompi lämpötila olisi vielä parempi.

Jotkut ihmiset ei kestä hellettä, jotkut ei pakkasta. En tajua miksi tästä täytyy väitellä joka vuosi helteiden ja pakkasten aikaan. 🤔

Vierailija
18/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa olisikin kyse  vain pukeutumisesta...

- auto hyytyy ja kärsii pakkasista, kulkeminen hankaloituu

- julkinen liikenne takkuaa

- sähkölaskut kasvavat ja rahaa palaa

- pienhiukkaset lisääntyy kun ihmiset polttavat takkojaan, pakokaasut  kuivassa ilmassa huonontaa ilmanlaatua

- vesiputket paukkuvat poikki

- iho kuivuu, kutiaa, nukkuu huonosti kutinan takia

- päänahka kutiaa, koska kuivuu

- vaikea hengittää pakkasella, ulkoilut minimissä

- jalat palelee, kun ensin kuumassa bussissa jalat hikoaa ja sen jälkeen ulos palemaan

- samoin käy kaupassa, koko ajan kutiaa ja kiristää kun on sata vaatekertaa päällä

- jatkuva kömpelyys paksujen kintaiden jne kanssa

onhan näitä...

Vierailija
19/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aivan sama homma! Olen aina ollut vilukissa joten mitä lämpimämpi, sen parempi.

Ei varmaan yllätä, että inhoan talvea yli kaiken.

Täällä kolmas vilukissa. 25 on alin missä viihdyn. Tällähetkellä plus 34 eikä ole edes hiki. Kotiinpaluu inhottaa....

Vierailija
20/33 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin väärässä ap. ei ole ihanampaa kuin helle. Mieluiten yli 30 astetta. Tuulettimet on keksitty ja välillä voi käydä uimassa. Te jotka valitatte uupumusta helteellä: juottekohan tarpeeksi? Vettä saa ja pitää juoda urakalla kuumalla ilmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi