Mieluummin pakkanen kuin yli 25 asteen helle
Eläkettä ei pääse pakoon. Pakkasella pärjää kun vaan pukeutuu. Jos myös alle kolmessakympissä pysyy.
Kommentit (33)
WraithTodd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+25 on se lämpötila, jolloin mä vasta lakkaan palelemasta. Sitä kylmempi, niin on pakko olla pitkähihaiset ja -lahkeiset päällä.
Minulla on aivan sama homma! Olen aina ollut vilukissa joten mitä lämpimämpi, sen parempi.
Ei varmaan yllätä, että inhoan talvea yli kaiken.
Täällä samanlainen. Kovat pakkaset on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
"Inhoan talvea yli kaiken..." On elämänlaatu nollissa, kun täytyy oikein INHOTA suurimman osan vuotta!
Talvi on suomessa liian pitkä. Se sitä inhoa aiheuttaa.
30 astetta lämmintä on juuri sopiva -talvi on perseestä.
Ette varmaan tiedä, että helteeseen tottuu, huonoimmat muutamassa viikossa. Pakkaseen ei totu koskaan!
Näillä leveysasteilla asumisessa ei ole mitään järkeä. Voivat kyllä viljellä täällä jotain luomuporkkanoita, kun ei ole tuholaisia, mutta elämä täällä on yhtä helvettiä.
Minulla on atooppinen iho ja psoriasis. Iho halkeilee ja kuivuu, vaikka kuinka rasvaan. Nytkin on jalkapohjat auki, rakkolaastareita täynnä ja "keinoihoa", ja sormissa teippejä, sillä iho on silkkipaperin ohut. Kuivaa sisäilmaa yritetään ilmankostuttajan, yms keinoin helpottaa ( märät pyyhkeet patterilla, vettä kiehutetaan, kuumaa vettä altaissa yms). Astmaa sairastava mieheni sai astmakohtauksen pakkasessa, ja tuskin pääsee ulos, kun henki salpautuu. Kotona on kylmä, sillä viileä ( ei liian) ilma auttaa tässä kuivuudessa hengittämään.
Asun maassa, jossa puolet vuodesta on yli +40. Samalaista sisatiloissa elamista kuin hirmupakkasillakn. Kukaan ei ole ulkona muuta kuin pakollisen sisalta autoon ja autosta sisatiloihin. Kaikkeen tottuu. Minulle itselle on ihan sama, onko +40 vai -40.
Jos puhutaan maltillesimmista lampotiloista, niin mieluummin +30 kuin -30. Ja joku +25 on ihanteellinen, tuohan ei oo juurikaan huonelampotilaa korkeampi.
asiamies kirjoitti:
Ette varmaan tiedä, että helteeseen tottuu, huonoimmat muutamassa viikossa. Pakkaseen ei totu koskaan!
Olen asunut paikassa, jossa kesäkauden lämpötila on normisti +34 ja kuumina aikoina jopa +40. Eikä siihen totu. Paikallisetkin elää hidastetusti ja hakeutuu viileään.
Vierailija kirjoitti:
asiamies kirjoitti:
Olen asunut paikassa, jossa kesäkauden lämpötila on normisti +34 ja kuumina aikoina jopa +40. Eikä siihen totu. Paikallisetkin elää hidastetusti ja hakeutuu viileään.
Olen asunut 47 vuotta Suomessa, enkä ole tottunut pakkaseen. Kaikki ympärilläni ovat ihmiset kiroilevat näitä säitä, eivä kukaan viihdy ulkona.
Helteestä valittajat eivät jaksa tehdä mitään sen enempää kuumassa kuin kylmässäkään. Ja se tekemisellä tarkoitan sitten työntekoa en mitään puuhastelua tai pikaista kaupassa käyntiä. Näillä valittajilla ei ole edes vaatteita ja kenkiä joilla voisi olla 8 t ulkona 30 asteen pakkasessa.
Mulle sopii parhaiten +23 - 10 astetta, muu on liian kylmää tai kuumaa.
Eipähän kukaan tule flipflopeissa kähmimään näillä keleillä.