Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäri ehdotti juurihoitoa kokemuksia?

Vierailija
07.01.2016 |

Yhdessä hampaassa arkuutta, painetta ja vihlontaa. Kuvissa ei näy mitään. Kun hammasta painaa ehkä vähän liikkuu. Kokemuksia juurihoidosta. Purennassakaan ei ollut vikaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa en suostuisi. En siis ole mitenkään juurihoitoa vastaan ja mulla on pysynyt juurihoidettu hammas suussa jo yli 10 vuotta. 

Mutta tässä ap:n tapauksessa kun siinä hampaassa tai juurissa ei näy mitään vikaa tai tulehdusta, niin tuo voi olla sellainen juttu mikä menisi ohi itsestäänkin. Mulla on elämäni aikana muutamassakin hampaassa ollut tuollaista, että on oireillut ajoittaisella sykkivällä vihlonnalla, paineen tunteella ja ikenen kohdalta painettaessa arkuudella, mutta ei ole näkynyt röntgenissä mitään. Itsestään ovat menneet ohi. Jotain hermoärsytystä kai vaan...

Vierailija
22/23 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vihlova hammas poistettiin suoraan, koska juurihoito ei olisi kuulemma onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa en suostuisi. En siis ole mitenkään juurihoitoa vastaan ja mulla on pysynyt juurihoidettu hammas suussa jo yli 10 vuotta. 

Mutta tässä ap:n tapauksessa kun siinä hampaassa tai juurissa ei näy mitään vikaa tai tulehdusta, niin tuo voi olla sellainen juttu mikä menisi ohi itsestäänkin. Mulla on elämäni aikana muutamassakin hampaassa ollut tuollaista, että on oireillut ajoittaisella sykkivällä vihlonnalla, paineen tunteella ja ikenen kohdalta painettaessa arkuudella, mutta ei ole näkynyt röntgenissä mitään. Itsestään ovat menneet ohi. Jotain hermoärsytystä kai vaan...

Tuolloin kyse on ollut todennäköisesti ikenen tulehtumisesta, mutta jos ien on ok..  Eihän sitä ehjän hampaan juuren tulehdusta näe muuta kuin avaamalla. Kyllä röntgenkuvista näkee paljon, mutta jos ei ole reikää, lohkeamaa, periapikaalimuutosta tai muuta jonka kuvasta voi nähdä, niin ei sitä kuvasta voi havaita, vaan sillon on pakko mennä oireiden perusteella. Toki sen voi antaa olla ja odottaa että menee kuolioon, jolloin kipu lakkaa, mutta särky alkaa uudelleen kun juurenkärkeen kehittyy tulehduspesäke. Tällöin juurihoito on pidempi kuin silloin jos hammasolisi vielä vitaali.Toisaalta sillon röntgenkuvista ja vitalometrillä voi tilanteen todeta ennen hampaan avaamista. Itse luottaisin osaavaan hammaslääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme