Luetelkaa kaikki ruuat ja juomat joista mahanne järkyttyy
Katsotaan löytyykö meiltä monilta yhtäläisyyksiä ravintokuvioista, joilla voisi päästä vaivojen juurisyyhyn käsiksi.
Minä aloitan;
- ruisleipä (Reissumies pahimpia)
- raaka sipuli (kelta-, puna-, salotti-), joskus myös kypsennetty
- Cokis Light
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Tämä järkyttävä pakkassää hyydyttää ainakin aineenvaihduntani lähes kokonaan, jatkuva ummetus ja suolen hitaus päällä jo monetta päivää! :( Mahakin kipeä, ihan kuin elimistöllä ei olisi energiaa sulattaa kaikkea ruokaa.
Eli et käy ulkona koska pakkanen --> suoli ei toimi. Mitään muuta järkevää selitystä en tälle pakkasteorialle keksi :D
T:ohis
Peruna ja banaani aiheuttaa hurjat kivut. Joo, omena myös.
Rusinat. Ilmakehä ympärilläni korvaantuu jollakin muulla kaasulla. Yleisön pyynnöstä pyrin välttämään.
Vierailija kirjoitti:
Peruna ja banaani aiheuttaa hurjat kivut. Joo, omena myös.
Lisään vielä hunajan.. Teestä meinaa joka kerta lentää oksut. Jostain syystä maha ei kestä mustaa teetä.
Kahvi.
Jalapenot.
Kiiwi, luumut, rusinat.
Pavut.
Lakut.
Lanttulaatikko.
Sokeri, maito, ruisleipä, friteerattu/ylirasvainen sapuska, vaalea höttöleipä..
Maapähkinät, ohrarieska, raaka porkkana suurempina määrinä. Näistä kaikista tulee tuntikausien kouristavat vatsakivut.
Syyllisiksi epäiltyjä ovat:
sitrushedelmät
parsakaali
sipuli
sokeri
pavut ja linssit
Kaikki missä on aspartaamia. Pepsi max erityisesti.
Raaka paprika, omena, uppopaistetut ruuat, kiinalainen ruoka
Kaikki käsitelty maito kouristaa mahaani niin että joudun olla kaksinkerroin.
Luomumaito on ainoa jota voin laittaa kahviini tai juoda vähän.
Hapanmaitotuotteet kuten piimä ja jogurtit ovat ok.
Kahvi (juon silti)
monet hedelmät (syön silti)
vilja, erityisesti vehnä (yritän välttää)
hmm mitähän vielä..
Pasta ja vaalea höttöleipä
Näistä vatsani turpoaa kuin olisin raskaana ja olo on aivan järkyttävän pöhöttynyt. Varsinaista allergiaa minulla ei ole, mutta vehnä tekee niin epämieluisan olon, että mieluummin olen ilman sitä.
Kaikki gluteenia sisältävä. Oksennan kolmen tunnin sisällä. Olen keliaakikko. Muutoin ei mikään muu paitsi pilaantuneet ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä järkyttävä pakkassää hyydyttää ainakin aineenvaihduntani lähes kokonaan, jatkuva ummetus ja suolen hitaus päällä jo monetta päivää! :( Mahakin kipeä, ihan kuin elimistöllä ei olisi energiaa sulattaa kaikkea ruokaa.
Eli et käy ulkona koska pakkanen --> suoli ei toimi. Mitään muuta järkevää selitystä en tälle pakkasteorialle keksi :D
Käyn ulkona, ja pidän lämmintä vaatetta päällä ja liikun, mutta pylly ja suolisto tuntuu silti olevan ihan "jäässä"!
Minun aineenvaihdunta toimii parhaiten jos sää -5 ja +25 välillä, ja +30 aiheuttaa jo ripulia ja jo senkin takia että silloin joutuu juomaan tavallista enemmän vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn ulkona, ja pidän lämmintä vaatetta päällä ja liikun, mutta pylly ja suolisto tuntuu silti olevan ihan "jäässä"!
Minun aineenvaihdunta toimii parhaiten jos sää -5 ja +25 välillä, ja +30 aiheuttaa jo ripulia ja jo senkin takia että silloin joutuu juomaan tavallista enemmän vettä.
Taidat kuitenkin puhua ruuansulatuksesta etkä aineenvaihdunnasta.
Kukkakaali, aivan sama missä muodossa, mutta kun se on niin hyvää....