Haiseva sänky viety nyt ulos. Lähteekö haju pakkasessa?
Onko kenelläkään kokemusta? Otanko jo yöksi sisälle vai nukutaanko sohvilla ja antaa tuulettua 36h?
Kommentit (23)
Mikä sen hajun on aiheuttanut? Jos on kissa kussut, saat jättää iäksi tuultumaan.
Nyt on se paras aika kokeilla. Voit myös ripotella ruokasoodaa päälle. Ruokasooda vie jopa ummehtuneen hajun turkista.
Miksi se sänky haisee?
Ei se haju välttämättä poistu, häviää hetkeksi, mutta kun patja lämpenee niin haju tulee takas, riippuen siis hajun syystä....
Jaa, vaikea sanoa, koska omat sänkyni eivät ole koskaan haisseet...
Mies aikoinaan petasi sängyn aina heti nukkumisen jälkeen. Sinne on jäänyt kosteus siis muhimaan ja haisee pahalle. Ummehtuneelle, vähän sellainen vanhan mummun pistävä haju :(
Ulkona on kaikki osat sängystä mitä ei voi pestä.
Pakko käydä joka aamu suihkussa, en halua haista sängylta itse.
Jos haju ei ole lähtenyt kun tuon sisälle niin ajattelin kahvinpurujakin ripotella ja imuroida illalla.
Kiitos soodavinkistä!
Hei, tuletko sitten kertomaan, auttoiko "ulkoilu"!
Minä ostin Hästensin sängyn satasella, johon joku mummo oli kuollut, ja ns. kaikki mahdollinen oli valunut pihalle siinä yhteydessä. Vesiletkun kanssa lonotin pihalla varmaan parisen kuutiota vettä patjojen läpi ja talvipakkasilla olen tuulettanut pari kertaa. Mitään hajuja tai muutakaan ei ole jäänyt. Helkkarin mukava sänky on nukkua. Uutena hinta on monta tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin Hästensin sängyn satasella, johon joku mummo oli kuollut, ja ns. kaikki mahdollinen oli valunut pihalle siinä yhteydessä. Vesiletkun kanssa lonotin pihalla varmaan parisen kuutiota vettä patjojen läpi ja talvipakkasilla olen tuulettanut pari kertaa. Mitään hajuja tai muutakaan ei ole jäänyt. Helkkarin mukava sänky on nukkua. Uutena hinta on monta tonnia.
Joskus tekee niitä hyviä löytöjä. Pienellä putsauksella siitä sai hyvän sängyn vaikka harva näin uskoi. Onneksi olkoon hyvistä kaupoista!
Miten vanhat ne patjat on? Siis onko ne erikseen, sänky ja patjat? Kannattaisko uusia, jos jo iäkkäät? Haju kyllä jää, ei se pois lähde. Patjoissa on kaikki hiki ja kuona.
Niinhän se on tyynyjenkin kans, että ei riitä tuuletus, vaan min. 60 asteen pesu. Itse pesen kerran kuussa tyynyt ja peitot.
Miehen pitää antaa punkan jäähtyä ja kunnon tuuletus makkariin (ehkä ei kuitenkaan näillä pakkasilla).
Osta eläinkaupoista sitä kissanpissanhajun poistoainetta, pissi pois-nimistä. Se on suihkutettava, ei tartte huuhdella. Tää aine hajotti ne molekyylit jotenki alkutekijöihinsä, ei siis peitä hajua vaan poistaa. Meillä toimi kun kollikissa kusi kangassohvalle, niin että meni istuinosasta läpi kuset. (Jäbä säikähti pyykkikoneen linkousta uudessa kämpässä ja pissi isosti sohvalle hiekkalaatikon sijaan). Joskus oon käyttäny johonki kirppikseltä ostettuun paitaankin tätä, kun kainaloista kangas alko haiseen heti ku hikos vähänki..ongelma kuoli tolla aineella sitten 🙃 Ois varmaan hyvä haiseviin kenkiinki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tekee niitä hyviä löytöjä. Pienellä putsauksella siitä sai hyvän sängyn vaikka harva näin uskoi. Onneksi olkoon hyvistä kaupoista!
ja tuosta saa hyvät rahat kun sen myy, vähän käytettynä
Ei ole vielä vanha. En käsitä mistä haju on noin nopeasti tullut kun on niin voimakas. Mies kyllä petasi aina päiväpeitonkin sängyn päälle... :(
Kunhan saisi hajun nyt pois niin ei tarvisi uuteen sänkyyn satsata.
Miten usein vaihdatte lakanoita? Kuulostaa oudolta että sänky alkaa haista vaikka sen petaisikin heti aamulla. Oletteko pesseet peitot, tyynyt ja lakanat vähintään kuudessakympissä?
Tuo ohjeistus petaamatta jättämiseen on verrattain uusi asia. Eli pedit on aiemmin pedattu, eikä ne ole siitä haisemaan alkaneet. Lähinnä tuo petaamattomuus vaikuttaa pölypunkkien elinoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Miten usein vaihdatte lakanoita? Kuulostaa oudolta että sänky alkaa haista vaikka sen petaisikin heti aamulla. Oletteko pesseet peitot, tyynyt ja lakanat vähintään kuudessakympissä?
No perkele en mä tiedä miksi se haisee. Koko elämäni olen sängyissä nukkunut, paljon vanhemmissakin. Tämä nykyinen on vaan ruvennut haisemaan ja haluaisin saada hajun pois.
Perushygienia ja siivoustaidot on ihan kunnossa.
Petauspatjan päällisen saa pois, vie se pesulaan ja jätä vaahtomuovi ainakin pariksi päiväksi ulos.
Sama ongelma. Uusi patja haisee tolkuttoman pahalle, koska kaveri hikoili sen kahdessa yössä ihan järkyttävän hajuiseksi.... Ei auttanut päällyskankaan pesu ja patjan hinkkaus.
Täytyypä kokeilla ruokasoodaa jne.
Riippuu vähän siitä, mikä on hajun syy. Tarkoitatko pelkää sänkyä vai myös patjoja?