Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haiseva sänky viety nyt ulos. Lähteekö haju pakkasessa?

pikkumyy
07.01.2016 |

Onko kenelläkään kokemusta? Otanko jo yöksi sisälle vai nukutaanko sohvilla ja antaa tuulettua 36h?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, mikä on hajun syy.  Tarkoitatko pelkää sänkyä  vai myös patjoja?

Vierailija
2/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen hajun on aiheuttanut? Jos on kissa kussut, saat jättää iäksi tuultumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on se paras aika kokeilla. Voit myös ripotella ruokasoodaa päälle. Ruokasooda vie jopa ummehtuneen hajun turkista. 

Vierailija
4/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sänky haisee?

Ei se haju välttämättä poistu, häviää hetkeksi, mutta kun patja lämpenee niin haju tulee takas, riippuen siis hajun syystä....

Vierailija
5/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vaikea sanoa, koska omat sänkyni eivät ole koskaan haisseet...

Vierailija
6/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aikoinaan petasi sängyn aina heti nukkumisen jälkeen. Sinne on jäänyt kosteus siis muhimaan ja haisee pahalle. Ummehtuneelle, vähän sellainen vanhan mummun pistävä haju :(

Ulkona on kaikki osat sängystä mitä ei voi pestä.

Pakko käydä joka aamu suihkussa, en halua haista sängylta itse.

Jos haju ei ole lähtenyt kun tuon sisälle niin ajattelin kahvinpurujakin ripotella ja imuroida illalla.

Kiitos soodavinkistä!

Vierailija
7/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. :x Hanki uusi.

Vierailija
8/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tuletko sitten kertomaan, auttoiko "ulkoilu"!

Vierailija
9/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin Hästensin sängyn satasella, johon joku mummo oli kuollut, ja ns. kaikki mahdollinen oli valunut pihalle siinä yhteydessä. Vesiletkun kanssa lonotin pihalla varmaan parisen kuutiota vettä patjojen läpi ja talvipakkasilla olen tuulettanut pari kertaa. Mitään hajuja tai muutakaan ei ole jäänyt. Helkkarin mukava sänky on nukkua. Uutena hinta on monta tonnia.

Vierailija
10/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin Hästensin sängyn satasella, johon joku mummo oli kuollut, ja ns. kaikki mahdollinen oli valunut pihalle siinä yhteydessä. Vesiletkun kanssa lonotin pihalla varmaan parisen kuutiota vettä patjojen läpi ja talvipakkasilla olen tuulettanut pari kertaa. Mitään hajuja tai muutakaan ei ole jäänyt. Helkkarin mukava sänky on nukkua. Uutena hinta on monta tonnia.

Joskus tekee niitä hyviä löytöjä. Pienellä putsauksella siitä sai hyvän sängyn vaikka harva näin uskoi. Onneksi olkoon hyvistä kaupoista! 

Vierailija
11/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhat ne patjat on? Siis onko ne erikseen, sänky ja patjat? Kannattaisko uusia, jos jo iäkkäät? Haju kyllä jää, ei se pois lähde. Patjoissa on kaikki hiki ja kuona.

Niinhän se on tyynyjenkin kans, että ei riitä tuuletus, vaan min. 60 asteen pesu. Itse pesen kerran kuussa tyynyt ja peitot.

Miehen pitää antaa punkan jäähtyä ja kunnon tuuletus makkariin (ehkä ei kuitenkaan näillä pakkasilla).

Vierailija
12/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta eläinkaupoista sitä kissanpissanhajun poistoainetta, pissi pois-nimistä. Se on suihkutettava, ei tartte huuhdella. Tää aine hajotti ne molekyylit jotenki alkutekijöihinsä, ei siis peitä hajua vaan poistaa. Meillä toimi kun kollikissa kusi kangassohvalle, niin että meni istuinosasta läpi kuset. (Jäbä säikähti pyykkikoneen linkousta uudessa kämpässä ja pissi isosti sohvalle hiekkalaatikon sijaan). Joskus oon käyttäny johonki kirppikseltä ostettuun paitaankin tätä, kun kainaloista kangas alko haiseen heti ku hikos vähänki..ongelma kuoli tolla aineella sitten 🙃 Ois varmaan hyvä haiseviin kenkiinki...

Vierailija
13/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tekee niitä hyviä löytöjä. Pienellä putsauksella siitä sai hyvän sängyn vaikka harva näin uskoi. Onneksi olkoon hyvistä kaupoista! 

ja tuosta saa hyvät rahat kun sen myy, vähän käytettynä 

Vierailija
14/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä vanha. En käsitä mistä haju on noin nopeasti tullut kun on niin voimakas. Mies kyllä petasi aina päiväpeitonkin sängyn päälle... :(

Kunhan saisi hajun nyt pois niin ei tarvisi uuteen sänkyyn satsata.

Vierailija
15/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein vaihdatte lakanoita? Kuulostaa oudolta että sänky alkaa haista vaikka sen petaisikin heti aamulla. Oletteko pesseet peitot, tyynyt ja lakanat vähintään kuudessakympissä?

Vierailija
16/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ohjeistus petaamatta jättämiseen on verrattain uusi asia. Eli pedit on aiemmin pedattu, eikä ne ole siitä haisemaan alkaneet. Lähinnä tuo petaamattomuus vaikuttaa pölypunkkien elinoloihin.

Vierailija
17/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usein vaihdatte lakanoita? Kuulostaa oudolta että sänky alkaa haista vaikka sen petaisikin heti aamulla. Oletteko pesseet peitot, tyynyt ja lakanat vähintään kuudessakympissä?

No perkele en mä tiedä miksi se haisee. Koko elämäni olen sängyissä nukkunut, paljon vanhemmissakin. Tämä nykyinen on vaan ruvennut haisemaan ja haluaisin saada hajun pois.

Perushygienia ja siivoustaidot on ihan kunnossa.

Vierailija
18/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petauspatjan päällisen saa pois, vie se pesulaan ja jätä vaahtomuovi ainakin pariksi päiväksi ulos. 

Vierailija
19/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Uusi patja haisee tolkuttoman pahalle, koska kaveri hikoili sen kahdessa yössä ihan järkyttävän hajuiseksi.... Ei auttanut päällyskankaan pesu ja patjan hinkkaus.

Täytyypä kokeilla ruokasoodaa jne.

Vierailija
20/23 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa uudet petarit.