Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittoiko lapsesi tänään toppahousut koulumatkoille päälle?

Vierailija
07.01.2016 |

Minkä ikäinen? Jos ei laittanut, niin miksi ei? Niiden ei tarvitse vastata, jotka kyyditsevät lapset koulun ovelle autolla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren miehen kiveksille tekee hyvää saada viileää ilmaa, sillä muuten voi tulla hedelmättömyyttä, jos munat hautuvat kalsareissa.

Vierailija
22/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, laittoi toppahaalarin. Tokaluokkalainen. Kyyditsin koulun ovelle, mutta repussa on vielä villahaalarikin jos yhtään pidempään ovat ippessä ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on -25 eikä kumpikaan lapsista (7 ja 10 v.) halua toppahousuja kouluun. Syy: vaikea pukea ja riisua joka 45 min. välein välitunnille, joaka kestää vain 10-15 min. Koulumatka on onneksi vain 400 m.

Ja pitkät kalsarit laitettiin housujen alle kyllä.

Vierailija
24/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mitään 12-vuotiasta vanhempaa voi laittaa toppahousuissa. Se toppahousuissa hengaaminen koulussa näyttää aivan naurettavalta ja sitten joutuukin ihmettelemään kun pikku kullanmuru joutuu kiusatuksi. 

Saan varmaan vastaväitteitä ettei ketään toppahousuissa kahisevaa muka kiusata, mutta kyllä vaan kiusataan. 

Vierailija
25/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mitään 12-vuotiasta vanhempaa voi laittaa toppahousuissa. Se toppahousuissa hengaaminen koulussa näyttää aivan naurettavalta ja sitten joutuukin ihmettelemään kun pikku kullanmuru joutuu kiusatuksi. 

Saan varmaan vastaväitteitä ettei ketään toppahousuissa kahisevaa muka kiusata, mutta kyllä vaan kiusataan. 

Sinä sanot noin ja kun asenne periytyy sinun lapsille, ne on sinun lapsesi, jotka kiusaa fiksumpien vanhempien lapsia. MOT.

Vierailija
26/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja vielä fleece kerrasto alle. En antanut muuta vaihtoehtoa. Ikää 7v. Asumme pk-seudulla.

Vierailija
27/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka luokkalainen nyt on käyttänyt koko talven joten laittoi tänäänkin vitos luokkalainen ei ole koko talvena käyttänyt ja olin aivan varma, että tänä aamuna saadaan asiasta tapella. Mutta ei, tyttö laittoi toppahousut ihan vapaaehtoisesti jalkaan.

Pakkasta -26 koulumatka n. 300 m.

Vierailija
28/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toka luokkalainen nyt on käyttänyt koko talven joten laittoi tänäänkin vitos luokkalainen ei ole koko talvena käyttänyt ja olin aivan varma, että tänä aamuna saadaan asiasta tapella. Mutta ei, tyttö laittoi toppahousut ihan vapaaehtoisesti jalkaan.

Niin ja tuo meidän 11v. On todella tarkka vaatteitaan ja siitä mitä pitää päällänsä. Siksi olinkin varma ettei suostuisi toppahousut pukemaan. Mutta onneksi ei olekaan ihan tyhmä! Tosin luokan whatsapp ryhmässä o,ivattu asiasta kuulemma keskustelleet ja siellä oli suurinosa sanonut toppahousut laittavansa. Se varmasti vaikutti Tyttöni päätökseenkin.

Vierailija
29/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laittanut 10-vuotias poika. Collarit ja kalsarit jalassa lähti. Koulumatka pari kilsaa.

Annoin lähtee noin koska veti päälleensä todella paksun toppatakin.

8-vuotias halusi laittaa, koulumatka tosin 500 metriä.

Vierailija
30/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi on nyt tyhmä ettei tajua riisua toppahousuja naulakkoon niin varmaan kiusataankin :D

Meidän poika kavereineen laittaa collarit toppahousujen alle ja riisuu toppahousut naulakkoon ihan samalla tavalla kuin takinkin.

Vierailija
31/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli nyt tästä ketjusta mieleen, että minä en osallistu läheskään niin paljon mun lasten arkielämään, kuin muut äidit täällä.

Sanoin kyllä lapsille aamulla, että paljon vaatetta päälle, kun on todella kylmää. Ja nuorimmaiselle laitoin haalarit valmiiksi eteisen lattialle, että ei tule laitettua epähuomiossa taas vaan se takki, kun joutuu lähtemään kouluun viimeisenä ja olen silloin jo töissä...

Mutta! Mulla ei ole mitään aavistusta siitä, minkälainen aluspaita mun yläasteikäisellä on tänään päällä. Tai minkälaiset sukkahousut farkkujen alla (jos niitä on).

Lukiolaisesta tiedän, ettei ole pitkiä alushousuja farkkujen alla.

Katsotteko te oikeasti joka aamu, mitä lapsi pistää päälle aluspaidasta lähtien?

Kyllä mulla tuo kolmasluokkalainenkin pukee aamulla aivan itse, ilman että valitsen hänelle vaatteita.

Kahdesta asiasta vaan muistutan, ennen kuin lapset lähtee ovesta ulos: puhelin ja avain. Muista asioista huolehtivat itse.

Vierailija
32/32 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tuo meidän 11v. On todella tarkka vaatteitaan ja siitä mitä pitää päällänsä. Siksi olinkin varma ettei suostuisi toppahousut pukemaan. Mutta onneksi ei olekaan ihan tyhmä! Tosin luokan whatsapp ryhmässä o,ivattu asiasta kuulemma keskustelleet ja siellä oli suurinosa sanonut toppahousut laittavansa. Se varmasti vaikutti Tyttöni päätökseenkin.

Onko meidän tytöt samalla luokalla :-D Oman lapsen luokan tyttöjen ryhmässä oli käyty myös samanlainen keskustelu.