Laittoiko lapsesi tänään toppahousut koulumatkoille päälle?
Minkä ikäinen? Jos ei laittanut, niin miksi ei? Niiden ei tarvitse vastata, jotka kyyditsevät lapset koulun ovelle autolla.
Kommentit (32)
Toivottavasti. Ainakin lupasi niin. Matkaa 500 metriä, ikää 11 vuotta.
Laittoi villakalsarit ja villakangashousut ja pitkä reidet peittävä untuvatakki. Lukiolaistyttö. Menee bussilla, ei kauaa ulkona. Kyllä pärjää jonkin aikaa ulkona noilla,merinovilla❤️
12v, laittaa kun kohta lähtee, kouluun 500m. Haluaa leikkiä kaverien kanssa lumessa.
poika 3.luokkalainen ja toppahousut jalassa. Matkaa kouluun 5km, jonka kulkee bussilla.
Meidän lasten koulumatka on vähän alle 3 km, ei mitään kuljetusta. Molemmat pukevat toppahousut. Pakkasta n. -28 astetta. Vähän liian pitkä matka kuljettavaksi näin kylmällä.
Toivottavasti. Ainakin pitkät kalsarit sain laitatettua. Ikää 14 ja 11 vuotta, pakkasta -33. Koulumatka 3km ja 15 km, bussin odotusta, joka kulkee pitkällä viiveellä.
Ei todellakaan, en edes ehdottanut. Pitkät kalsarit sain ylipuhuttua laittamaan. Kundilla ikää 15v ja pakkasta -25.
Vierailija kirjoitti:
Eivät laita 13 ja 15 vee.
Miksi? Ovatko kuitenkin ulkona? Toivottavasti eivät nilkat paljaina tennareissa.
Kymmeneksi vasta menee kouluun, mutta ei aikonut laittaa. Olen eri mieltä, ja toivottavasti lapsi lähtee toppahousut jalassa ovesta ulos. Pakkasta -28, lapsi viidennellä.
Jaa älä multa kysy. paitsi itse Olin ihan samanlainen, silloin ei pidetty edes pipoa, nykyään onneksi pitävät.
11v laittoi ilomielin. 8v käyttää vielä haalaria.
9- ja 12-vuotiaat, kävellen 1km, pakkasta -30 ja toppahousut ja muutenkin kunnolla vaatetta päällä.
Pitkät kalsarit laittoi collareitten alle, matkaa noin 200m kouluun, seiskaluokkalainen poika. Muuten kyllä hupparia, pipoa, takkia ja hanskaa päällä.
Mun lapsi on sairaana, niin ei mene tänään kouluun, mutta on käyttänyt toppahousuja jo pitkään, vaikka on ollut paljon lauhempi sää. Kyseessä 8 vuotias.
kyllä meillä 10 v laittoi toppahousut ihan kiltisti. Tästä on n 800 m kaverille, jonka kydissä pääsi kouluun loput 3,5 kilometristä.
Vierailija kirjoitti:
kyllä meillä 10 v laittoi toppahousut ihan kiltisti. Tästä on n 800 m kaverille, jonka kydissä pääsi kouluun loput 3,5 kilometristä.
niin pakkasta on n -26 mutta ilmatieteenlaitoksen mukaan tuntuu n -30 kun on pieni viima 3 ms.
En laittanut. Ihan itse kiskoi puoli vaatekaappia päälleen ja paksuimmat toppavaatteet kun kerroin että on -25 pakkasta, ekaluokkalainen vilukissa. Itse olen pärjännyt aina vähemmällä vaatetuksella, joten parempi kun itse osaa arvioida paljon tarvitsee kun äiti ei osaa kuin omasta puolestaan.
Viidesluokkalainen tyttö laittoi toppikset jalkaan ihan suosiolla. Koulumatka 700 metriä ja -28 astetta.
Collegehousujen alle laittoi vielä ohuet villapitkikset ja -aluspaidan villapaidan alle.
Totta kai. Ikää 13 v. Koulumatka n. kilometri.