Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin järjestykseen työhaastatteluun tulijat valitaan?

Vierailija
06.01.2016 |

Jos saa siis valmiin ajan, onko parempi olla alku- vai loppupäässä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä käsityksessä että lupaavin hakija ensin. Olen siis pari kertaa itse ollut ensimmäisenä haastateltavana ja molemmilla kerroilla saanut myös paikan. Ensimmäisessä paikassa haastattelija sanoi, että olin hakijoista suosikkinsa, ja toisella kertaa tiedän olleeni "ensisijainen" siinä mielessä että minua oli kyseiseen paikkaan suositeltu.

Vierailija
2/9 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, eikö täällä ketään rekryihmisiä ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä käsityksessä että lupaavin hakija ensin. Olen siis pari kertaa itse ollut ensimmäisenä haastateltavana ja molemmilla kerroilla saanut myös paikan. Ensimmäisessä paikassa haastattelija sanoi, että olin hakijoista suosikkinsa, ja toisella kertaa tiedän olleeni "ensisijainen" siinä mielessä että minua oli kyseiseen paikkaan suositeltu.

Kiitos, kerkesin laittaa ton oman samaan kellonaikaan... Oon viimeisiä itse...

Vierailija
4/9 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 haastattelun ja 200 rekrytoinnin kokemuksella sanon, että haastattelu järjestyksellä ei ole mitään väliä. Ainakaan niissä firmoissa, joissa olen toiminut haastattelijana.

Vierailija
5/9 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita välttämättä mitään! Voivat soittaa esim aakkosjärjestyksessä ja tarjota aikoja.

Tärkeintä on, että sinulla on itseluottamusta haastattelussa! Ajattele siis sitä, että kaikkien hakijoiden joukosta sinut valittiin haastatteluun!

Vierailija
6/9 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä niin mene, että lupaavin ekana, vaan yleensä lupaavin on saanut valita aikansa ekana. 

Vierailija
7/9 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 haastattelun ja 200 rekrytoinnin kokemuksella sanon, että haastattelu järjestyksellä ei ole mitään väliä. Ainakaan niissä firmoissa, joissa olen toiminut haastattelijana.

Olen samaa mieltä. Usein käy myös niin, että alunperin ehdotetut ajat eivät sovi haastateltaville ja niitä vaihdellaan.

Vierailija
8/9 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haastateltavaksi kutsutut valitaan ennen kuin päätetään haastatteluajat, ei haastatteluaika taida kertoa yhtään mitään. Eiköhän kärkiporukalle kuitenkin soiteta ensin, jotta heidät saa varmimmin haastateltavaksi. Oma kokemus on silti, että viimeisinä haastatellut jää paremmin mieleen.

Vierailija
9/9 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä niin mene, että lupaavin ekana, vaan yleensä lupaavin on saanut valita aikansa ekana. 

Ei saatu valita aikaa ekana... Kutsu tuli siis sähköpostiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi