Suosittele jotain dokumenttia (aina parempi, jos löytyy netistä)
Itsellä on tosi montakin ehdotusta, kun olen aika dokkareiden suurkuluttaja. Kaikki aiheet käy historiasta alien-teorioihin ja uskonnollisista kulteista murhatutkintoihin. Jos olet katsonut dokkarin, mikä mielestäsi kaikkien pitäisi nähdä, niin nimeä, linkkiä tai ainakin kuvausta siitä tänne!
Kommentit (64)
Jos kiinnostaa toiseen maailmaansotaan liittyvät dokkarit, katso Battlefieldit. Ne ovat oikeasti hyviä ja informatiivisia dokkareita, ijossa kerrotaan sotatoimista totuudenmukaisesti, ilman monille ww2-dokkareille tyypillistä jenkkejä ja länttä ylikorostavaa propagandaa.
Cowspiracy, Blackfish ja Saving Face!
Kaikki löytyy ainakin netflixistä.
Uhka kampuksella (the hunting ground). Tuli vasta ykköseltä tai kakkoselta. Löytysköhän areenasta? Kertoo jenkkien yliopistoissa tehdyistä raiskauksista ja niitteen vähättelystä ja uhrien syyllistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Uhka kampuksella (the hunting ground). Tuli vasta ykköseltä tai kakkoselta. Löytysköhän areenasta? Kertoo jenkkien yliopistoissa tehdyistä raiskauksista ja niitteen vähättelystä ja uhrien syyllistämisestä.
Tulee lauantaina uusintana. En ehtinyt katsoa viikolla, mutta lopun biisin kuulin ja koska oli äänestä tunnistettava artisti, niin kaivoin googlen avulla esiin. Loistava.
#t=4Just Melvin, Just Evil
Todella hyvä, mutta myös hirveä, kertoo tyttöjen seksuallisesta hyväksikäytöstä ja esim. elämästä aikuisena. Laatudokkari. En voi katsoa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Going Clear. Tää on se skientologiadokkari josta "kaikki" puhuvat. Myös Docventures näytti tän.
Tätä minäkin olin tulossa ehdottamaan, loistava dokkari. Mulla sama, että katson dokumenttejä todella paljon, Yleareenasta nyt ainakaan ei löydy yhtäkään mitä en olisi nähnyt :D Tosi kiva ketju, pistäkää ihmeessä lisää niin koitan huomiseksi Torrentista etsiä. Tässä on monia hyviä tullutkin, harmi kun melkein kaikki olen jo nähnyt. Odotan kuola valuan lisää ehdotuksia :)
Anonymous: how anonymous hackers changed the world.
Pedofilernas natt - pedofiilien yö (puhe englanniksi, tekstit ruotsiksi): https://www.youtube.com/watch?v=w_LSLHv2_HI
Ruotsalaisdokkari joka kertoo usalaisista pedofiileista ja julkisen seksirikollistietokannan haittapuolista. Todella mielenkiintoinen ja katsomisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Pedofilernas natt - pedofiilien yö (puhe englanniksi, tekstit ruotsiksi): https://www.youtube.com/watch?v=w_LSLHv2_HI
Ruotsalaisdokkari joka kertoo usalaisista pedofiileista ja julkisen seksirikollistietokannan haittapuolista. Todella mielenkiintoinen ja katsomisen arvoinen.
Korjaan: pedofiliasta tuomituista. Tuossa ei kaikki ole pedofiileja.
Areenan Kunnes syöpä meidät erottaa. Itkin kuin pieni lapsi.
The Jinx, dokumentti Robert Durstista. Kuusi osaa löytyy YouTubesta.
Täällä jo mainittu Making a Murderer, kannattaa katsoa.
The Overnighters on kiinnostava myös.
Ulkolinja: Digitaalinen kultakaivos
Tuli viime vuonna telkusta ja näyttää tulevan taas Areenaan 18.1. nähtäväksi. Kertoo siitä, miten markkinat käyttävät hyväksi ihmisten nettipostauksia ym. ihmisten edes tajuamatta sitä ja miten ihmisiä manipuoloidaan netin kautta.
Lemmy. Pitäis olla vielä Areenassa katseluaikaa.
Whore's Glory. Oli ennen Netflixissä mutta ei taida olla enää. Samaan aikaan dokumentti mutta myös tosi intensiivinen, visuaalinen ja "tunnelmallinen" (jos näin karusta teemasta voi niin sanoa). Hienot musat ym. Yksi pysäyttävimmistä dokumenteista mitä olen nähnyt.
Lemmy. Löytyy Areenasta vielä 9 päivän ajan. Dokumentti vasta edesmenneestä Lemmy Kilmisteristä.
Bully, jos kestää katsoa kiusausdokkaria. Itse itkin päivän.
Netflixissä se "Living on one dollar" tms, oikeasti hyvä ja mielenkiintoinen köyhyyttä käsittelevä dokumentti.
Nouse näille murtuneille siiville. Kertoo skitsofreniasta toipumisesta psykoterapian avulla. Lääkekritiikkiä.