Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukkumisvaikeudet

nukkumatti
06.01.2016 |

Kuinka pahoja nukkumis- tai nukahtamisvaikeuksia muilla. Itse en pysty nukahtamaan millään. Koko kroppa käy kierroksilla ja pelottaa laittaa silmät kiinni. Koko kroppa tärisee,kädet pyörii,jalkoja pistelee... Sänkyyn turha mennä joten yritän vaipua sohvalle ja saada hieman torkkua ja ehkä nukahdan aamun tunteina ja sit siirryn aamupäivällä sänkyyn ja nukun niin pitkään kun pystyn. Eli nukahtaminen on ongelma ja joskus se vie tunteja mutta sen jälkeen nukun hyvin ja harvoin tunnen itseäni väsyneeksi. Yleensä juuri ennenkuin nukahdan niin säpsähdän ja pomppaan ilmaan... Eli siinäkin välillä ongelmaa..En halua ottaa iltamyssyjä ja mitään lääkkeitä. Taistellu jo asian kanssa usean vuoden. Ja pelkotilat ovat kauheat. Tavallaan nukkumisen pelko alkaa hiipimään jo iltapäivällä et taas kohta se yö tulee ja taistelu alkaa... Joka Päivä! Työt hoidan ja urheilen ja stressi tietysti noussut sen myötä.. Nyt tai koskaan sen on loputtava.. Näin kauan taistellut mutta kauanko sitä jaksaa... kiitos

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut sama juttu, kunnes aloin syömään ketipinor- unilääkettä. Suosittelen. Sitä ennen unet jopa vain 2h yössä, stressasi mennä nukkumaan ja kun meni, niin kaikenmaailman stressaavat ajatukset vain pyörii päässä. Itse opiskelen ja urheilen myös. Kannattaa kokeilla unilääkettä, jos tilanne noin huonoksi mennyt. Unettomuus aiheuttaa masennusta ja muuta haittaa.

Vierailija
2/6 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut avun nukahtamiseen melatoniinisuihkeella - sen nimi on Sleepguide ja saa apteekista. Tabletit ei tehoa - niistä kuulemma hajoaa 80% melatoniinista ruoansulatuksessa eikä juuri mitään imeydy. Suihke imeytyy suusta kaikki ja sen voi ottaa silloin kun menee sänkyyn . Vaikutus alkaa 5-10 minuutissa. Nukun paremmin ja rauhallisemmin. Ja melatoniiniin ei jää koukkuun niinkuin nukahtamislääkkeisiin ja unilääkkeisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiini jos haluat lääkettä käyttää, yrttiteet ja valeriaana

Vierailija
4/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinorilla tai Mirtazapinilla jos ei nukahda ja nuku, niin luovu koko hommasta :D

Keti vetää mut ainakin hiukan enemmän zombiksi seuraavana päivänä verrattuna Mirtaan.

Haet vaan rohkeesti lääkäristä reseptin.

Muutaman kerran kun käytät ja tiedät että toimii, niin toi pelko lähtee pois. Auttaa jo tieto siitä että laatikosta löytyy nukkumatti, niin niitä tarvi edes syödä.

Nuo ole edes pahoja, kun ovat ihan normi masennus/psykoosilääkkeitä, niin ei koukutakaan.

Vierailija
5/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainii ja lisäys 4. Olet jo useemman vuoden taistellu tuon kanssa. Kuvaamasi perusteella toi käy mielestäni jo mielenterveyden päälle, niin heitä helvettiin se pillerikammo, ennen kun nuppi leviää totaalisesti! Kokemusta on, ja juurikin samasta!

Vierailija
6/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut sama juttu, kunnes aloin syömään ketipinor- unilääkettä. Suosittelen. Sitä ennen unet jopa vain 2h yössä, stressasi mennä nukkumaan ja kun meni, niin kaikenmaailman stressaavat ajatukset vain pyörii päässä. Itse opiskelen ja urheilen myös. Kannattaa kokeilla unilääkettä, jos tilanne noin huonoksi mennyt. Unettomuus aiheuttaa masennusta ja muuta haittaa.

Ketipinor tuhoaa pitkällä juoksulla aivojen unireseptorit, en suosittele käytettäväksi tätä. Käytin itse Ketiä n. kaksi vuotta, sen jälkeen en ole kyennyt nukkumaan edes päiväunia. Useilla muillakin on juurikin tämä lääke aiheuttanut paljonkin ikäviä sivuoireita.