Miten saisin lopetettua aloittamani käsityöt
Ostan aina hirveästi kaikkia tarvikkeita jos näen lehdessä jonkun idean ja sitten kun se pitäisi tehdä, innostus lopahtaa. Kurjaa kun kaikki tavarat ihan käyttämättöminä, mistä piti tehdä jotain. En tajua noita blogeja missä.loihditaan viikottain vaikka sukat, villapaita, verhot, hirveä työ on jo edes aloittaa kokin ompelu saatiks että se olisi edes viikossa valmis.
Kommentit (9)
Neulot aina vähän telkkaria katsoessa? Itse en osaa katsoa mitään ilman että samalla teen jotain. Ennemmin siis neulon, kuin räplään älypuhelinta tai syön.
Osallis ufo-rinkiin. Kummasti motivoi saamaan loppuun niitä töitä. Mä tein tänään ufon puitteissa loppuun villatakin jonka aloitin vuosi sitten.
Mikä on uforinki? Mulla löytyis varmaan merikontillinen keskeneräisiä käsitöitä, jos kaikki keräisin yhteen paikkaan.
Nyt enää aloita uutta ennen kuin olen saanut jonkun aiemman valmiiksi, niin ei pitäisi ainakaan lisääntyä.
Mä en osta uutta ennen kuin vanha on tehty
Mullakin on aina paljon keskeneräisiä hommia. Nytkin on tässä näkyvillä kärkiä vaille valmiit villasukat ja verhoilua odottava tuoli. Alan hommiin heti kunhan vaan ihan pikkuisen palstailen...
Paljon tehneenä sanoisin, että kaikkea kesken jäänyttä ei kannata pakottaa itseään lopettamaan. Itselläni se työ tyssää usein siinä vaiheessa, kun pitäisi joko purkaa tai keksiä suunnitelma b. Pieni tuumaustauko voi silloin olla ihan paikallaan. Jos jääräpäisesti puskee loppuun, tulee vaan sutta.
Tosin olen nykyään jo niin kranttu tekemisieni suhteen, että taidan loppuikäni veivata näitä samoja lankoja uusille silmukoille.
Mulla on sama ongelma. Hirveä kasa puoliksi ommeltuja vaatteita, joita tuskin teen ikinä loppuun. Varmaan viisi vasemman käden lapasta, joihin en jaksa neuloa paria. Jotain epämääräisiä virkattuja neliöitä pussillinen. Mitä mä niistäkin edes meinasin tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on aina paljon keskeneräisiä hommia. Nytkin on tässä näkyvillä kärkiä vaille valmiit villasukat ja verhoilua odottava tuoli. Alan hommiin heti kunhan vaan ihan pikkuisen palstailen...
Paljon tehneenä sanoisin, että kaikkea kesken jäänyttä ei kannata pakottaa itseään lopettamaan. Itselläni se työ tyssää usein siinä vaiheessa, kun pitäisi joko purkaa tai keksiä suunnitelma b. Pieni tuumaustauko voi silloin olla ihan paikallaan. Jos jääräpäisesti puskee loppuun, tulee vaan sutta.
Tosin olen nykyään jo niin kranttu tekemisieni suhteen, että taidan loppuikäni veivata näitä samoja lankoja uusille silmukoille.
Teen tota samaa, kätevää kun ei kulu paljoa lankaa. Kankaitten kanssa se ei onnistu ihan niin kivasti.
Otetaanko haaste? Nyt kaikki hommiin ja raportoidaan miten etenee. Mä voin ilmoittautua noilla melkein valmiilla sukilla. Nro 6.
Älä välitä. Se on harrastus, siinä missä moni muukin. Teet valmiiksi sitten, kun huvittaa. Joillakin lukijoilla on aina monta kirjaa kesken, joillakin on monta käsityötä kesken. Ei sitä sama työ jaksa kuukausitolkulla kiinnostaa, tekee jotain muuta välillä ja sitten taas palaa siihen edelliseen.