Matkakorteista PK-seutu
Jos minulla on seutu aikaa kortilla ja olen tulossa Kirkkonummelta vaikka Espoon keskukseen niin tarvitseeko minun ostaa Lähiseutu vaiko vain Kirkkonummen sisäinen?
Kommentit (13)
Miksi? Silloin maksaa "kahteen otteeseen" seudusta, eikö vain?
Onko sulla kirkkonummen alueen kuukausilippu? Lataa korttiin arvoa ja maksa sillä espoon sisäinen lippu. Kun olet espoon puolella.
Lähiseutu. Veemistähän se on maksaa tuplasti, mutta näin se menee. Mulla on sama ongelma. On Helsingin sisäinen kautena. Kun käyn Vantaalla, pitäisi ostaa seutulippu, eli maksaa Helsinki tuplasti. Mutta mä kierrän sen menemällä metrolla Mellunmäkeen ja kävelemällä parisataa metriä rajan yli.
En nyt osaa vastata kysymykseesi kun en enää asu pk-seudulla enkä muista miten noi menee. Mutta aikoinaan matkustin Espoosta Helsinkiin ja kun mulla oli Helsingin sisäistä aikaa kortilla niin kuvittelin, että loogisesti mun tarvii vain ostaa arvolla Espoon sisäinen matka. No Helsingin rajalla bussikuski sit huusi, että mun pitää poistua kun ostin vain Espoon sisäisen matkan. Kuulemma ei toimi niin kuin olin ajatellut. Pitäisi kuulemma nousta bussista ja kävellä seuraavalle pysäkille ja odottaa seuraavaa samaista bussia (jokeri 550). Sanoin, että en kävele yhtään minnekkään ja sain jatkaa matkaa. Onneks ei enää tarvii takuta noiden bussien kanssa, menee ihan yli hilseen kaikki sisäiset, seudut, lähiseudut mitä lie kaikkia niitä nykyään onkaan o_O
Ette tietenkään saa kulkea kuntien rajojen yli, jos ette ole ostanut siihen sopivaa seutu/lähiseutulippua. Esim. jos helsingistä menee espooseen ja on helsingin sisäistä kautta, niin et voi ostaa pelkästään lisäksi espoon sisäistä matkaa sille matkalle. Sitten jää maksamatta ns. se matka niiden kahden pysäkin välillä, jotka erottavat helsingin ja espoon. Jos tajuatte selityksen... :D
Painat junan automaatissa sitä näppäintä missä lukee L.
Joo, jos mennään rajan yli niin pitää olla se seutu/lähiseutu/mikälie. Ne kaupungin sisäiset on voimassa siihen sen kaupungin puolella olevaan viimeiseen pysäkkiin asti. Seuraavan kaupungin matkustusalue alkaa sitten sen kaupungin puolella olevasta ensimmäisestä pysäkistä. Välillä oleva pätkä, olkoon vaikka 100 m, on sitä seutualuetta, joten jos sen aikoo bussissa istua, niin pitää maksaa seutulippu. Poikkeuksena tietysti, jos bussi koukkaa matkan aikana toisen kaupungin puolella, mutta poistut kuitenkin saman kaupungin pysäkillä, mistä nousit kyytiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Painat junan automaatissa sitä näppäintä missä lukee L.
Mä aina ihmettelin mikä tuo L on ja kerran kysyin kuskilta asiasta joka mutisi vaan jotain mistä en saanut selvää ja sanoi sitten, että paina vaan sitä 2 ja minä kiltisti painoin luullen vuosikausia, että kyseessä on joku huoltonappi aina tähän päivään saakka! :D
T.7
Minä en maksa ylimääräistä. Sain neuvon konduktööriltä kun mulla oli kirkkonummi-espoo kuukausilippu ja menin helsinkiin. Maksoin kortilla olevalla arvolla helsingin sisäisen lipun.
Saako Helsingin sisäisellä matkustaa Jumboon? Jos vaikka ihan salaa, huomaako kuski?
Lähiseutu.