Koulutustaustasi ja seuraatko jääkiekkoa vai pidätkö sitä ns. "rahvaan" lajina?
Tuli mieleen tuosta keskustelusta, jossa joku ihmettelee jääkiekkoa kovasti fanittavia ja siitä hullaantuvia ihmisiä.
Kommentit (54)
KTM, olen aina seurannut, lapsesta asti.
FM minulla koulutuksena, mies FT. En seuraa jääkiekkoa. Toki luimme lehdestä voitosta ja olemme hengessä mukana tarvittaessa. Emme kuitenkaan esim. tiedä, montako maalia Suomi teki.
Peruskoulu, ja pidän lätkää rahvaan lajina. En ole koskaan saanut siitä erityisiä kiksejä.
KT, seuraan kyllä kansainvälisiä turnauksia. En SM-liigaa ollenkaan.
Väkivaltaisuus ei haittaa ollenkaan minua, kuuluu lajiin. En edes käyttäisi sanaa väkivaltaisuus, pikemminkin miesenergia.
Minulle saisi maksaa, jotta katsoisin naisten ringetteä.....
FM, samoin kuin mies. Emme seuraa urheilua, koska ei kiinnosta, mutta en usko että se juurikaan johtuu koulutuksesta.
Amis, ei kiinnosta lätkä tai futis.
Perusinssi olen. Olen katsonut aina, kotoa kun on opittu. Vanhempani olivat luokanopettajia. Tai no isä taisi olla kyllä viimeisiä kansakoulun opettajan koulutuksen saaneita, äiti luokanopettajan.
Opiskelen yliopistolla kemiaa, enkä pidä jääkiekosta. En jaa ihmisiä kiinnostuksen kohteiden mukaan mihinkään ryhmään, se on typerää.
KTM&DI, seurataan aktiivisesti
sanoin tuolle di:lle varmaan ekoilla treffeillä että minun poika ei sitte jääkiekkoa pelaa jos lapsia joskus.
Mies sanoi että jaa onko pussikalja mielestäsi parempi kuin urheilu.
Poika oppi luistelemaan 4 v ja otti mailan käteen. Joukkueeseen en antanut (=laiska kuski ) liittyä ennen kuin 9 v. Nyt on 13. Pelaa jääkiekkoa. Äitikin kuskaa mielellään.
Niin jotta pipoa löysemmälle muillakin :-)
Seuraan, olen kasvatustieteen maisteri eli opettaja.
Jääkiekon harrastaminen ei ainakaan ole rahvaan laji...
KTM ja toimin ohjelmistokehittäjänä, pienestä asti olen seuraillut kiekkoa ja arvokisoja tulee toki katsottua, mutta sen lisäksi myös Liigaa ja NHL:ää ja hieman epäsäännöllisemmin myös KHL:ää.
Lastenpsykiatrian erikoislääkäri, LKT, psykoterapeutti. En seuraa aktiivisesti, mutta kun on näitä isompia kisoja niin toki seuraan - sitä paitsi insinöörimieheni seuraa intohimoisesti lätkää ja muitakin urheilulajeja.
Tiedän kyllä monia pitkälle koulutettuja ja monenlaista kulttuuria harrastavia ihmisiä, jotka seuraavat lätkää, mm. oma entinen psykoanalyytikkoni ja muutama terapeuttikouluttajistani. Rahvaan laji? Noh, miten määritellään rahvas...?
Rahvaan laji? Varsinainen aivopieru :D
Kouluratsasatusko läpäisee seulan hienona lajina :)
FM. En seuraa, mutta en pidä seuraajia "rahvaana".
Meillä jokaisella on omat kiinnostuksen kohteeni ja penkkiurheilu (minkään lajin muodossa) ei kuulu omiini. Tämä ei tarkoita, ettei se saisi kuulua kenellekään muullekaan tai että omat kiinnostuksen kohteeni olisivat "parempia".
FK, mies KM, ja seuraan jääkiekkoa, koska en voi siltä välttyäkään, kun mies seuraa. Eilen jännitti niin, etten oikein edes uskaltanut katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoulu. En seuraa.
Ja mies amk ja seuraa. Jos tällä nyt jotain väliä on.
FM, en seuraa koska menee maha jännityksestä kippuraan. Käyn välillä kysymässä tilannekatsausta mieheltä (duunari), joka katsoo. Tavallista liigaa en seuraa, mutta MM-kisoja siis kyllä.
FT, en seuraa. En nyt varsinaisesti rahvaan lajina sitä pidä, en erityisen miellyttävänäkään urheiluna väkivaltaisuutensa takia verrattuna muihin joukkulajeigin. En kyllä tietäisi mikä jostain lajista tekisi ns. "rahvaan" lajin.