millä piristää rupsahtanutta ja väsynyttä ulkomuotoa? auttakaa!
En enää siedä peilikuvaani, näytän surkealta enkä osaa tehdä asialle mitään !
Minulla on ns."maantienvärinen" ohut suora tukka jota en enää värjää koska päänahka on kuiva ja ärtyvä. Minulla oli
vuosia lyhyt tukka johon pöyhin volyymiä
kuivashampolla, sitten kasvatin pitkän
mutta en tunne oloani tässä(kään)
hyväksi... tukka vain makaa klimppisen
näköisenä pitkin päätä !
En omista mitään hiushärveleitä, paitsi
kuivaajan.
en tykkää hymyillä, koska minulta on poistettu edestä hampaita ja hymyni ei myöskään ole kaunis vaan lähinnä tuskainen. Sellainen irvistävä.. Hampaat ovat myös kellastuneet ja kuluneet eri pituisiksi!
Naamasta olen myös ankean näköinen, en ruma mutta tavis. Iho on kalpea muttei kuulas vaan samea, leuassa on näppylöitä. Silmien alla on pussit, otsassa uurteita .
en ole mikään hyvä meikkaaja, vaikka ikää on jo 35. Huultenrajat ovat aina päin helvettiä, meiklikivoiteesta jää joka kerta huonosti levitetty kohta jne jne.
Yritän, mutta kun taito ei riitä ! :-(
Perusmeikkini on ripsiväri ylös, meikkivoide, puuteri, kulmakynä, huulipuna ja huultenrajauskynä.
minulla o harvat lyhyet ripset ja alaluomen meikki tekee nopeasti suttuisen vaikutelman!
Olen hoikka ja pienirintainen, nuorempana pukeuduin goottityylin mutta nykyisin käytän lähinnä farkkuja ja trikoopuseroita, Kesäisin mekkoja.
kenkinä yleensä tennarit.
Korvissa pienet korvikset, pari pienehköä tatskaa.
Kommentit (45)
Ei täällä ole kukaan klassista tyyliä ehdottanut. Goottityyliin tai tummanpuhuvasti voi pukeutua myös hyvällä maulla, kun omistaa joitain laadukkaita tuotteita. Enemmän olen huolissani AP:n omasta "tyylitajusta", jossa väläytellään lävistyksiä ja bandanahuivia.. Iso valtava ei.
Nuo ylemmäksi laitetut meikkilinkit olivat muuten todella kauniita. Voit ottaa kuvia mukaan meikkiopastukseen ja kertoa, mitä haet. Nyt on victoria's secret tyyppiset meikit niin in, että jos et kerro, mitä haet, voi olla, että saat jotain hyvin päinvastaista.
ja youtuben meikkivideoita itsekin katson hyvin hyvin aktiivisesti, vaikka olen ammattilainen. Aina oppii uutta ja on kiva nähdä eri tekniikoita eri ihmisillä.
Vaatetuksesta: Jos AP:n tyyli on ollut gootti, niin 30+ voi mielestäni hyvin pukeutua rokahtavasti mutta tyylikkäästi. Tällä tarkoitan esim. pillifarkkuja, bikertakkia ja esim. chelsea bootseja/paksupohjaisia kenkiä, joita nyt on muodissa. Olennaista on, että vaatteet vain istuvat hyvin päälle ja ovat edes hitusen parempaa laatua, kuin halvoista halvin henkkamaukka laatu. Tähän tyyliin sopivat väljähköt paidat, jotka peittävät hyvin pienen pömppömahankin tarvittaessa. Mitään lävistyksiä tai tatuointeja ei kannata missään tapauksessa ottaa. Ja tämä rock-tyylikin kannattaa toteuttaa maltillisesti. Jotain rokimpaa ja samaan asuun jotain naisellista, jotta tyyli ei näytä liian jätkämäiseltä. Tosin nyt tämän kirjoitettuani tajuan, että tämä voi olla aika haastavaa, jos perusasiatkaan eivät ole kunnossa...
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että se mikä menee nuorille tytöille, saa 35 vuotiaan vaikuttamaan epätoivoiselta ja vanhalta. Tätityyli on lyhyet hiukset - myös polkka voi vanhentaa. Polkka, jossa on vaaleat latvat, on yksinkertaisesti mauton. Jos tahdot polkan niin siinä väri ja värjäys korostuu entisestään ja se tulisi katsoa kasvojesi mukaan.
Goottityyli ikäiselläsi ei vaan oikein toimi. En sano, että sinun pitäisi pukea mitään, mistä et pidä, mutta joudut todella tarkasti miettimään, mikä on noloa ja mikä taas toimii. Vaatekaupoissa on miljoonia erilaisia tyylejä, joten menet vain katselemaan ja sovittelemaan. Löydät varmasti jotain.
Sinuna laittaisin nyt ihan heti välittömästi hampaat ensin. Kunnallisen pitäisi ne maksaa tuossa tilanteessasi.
Vaatekaupoissa on miljoonia erilaisia tyylejä? Olen varmaan sokea, mutta itse en edes erota vaatekauppoja toisistaan, kaikissa aivan samasta puusta veistetty valikoima. Itse en kyllä koskaan löydä niistä mitään, poikkeuksia HM-teinityylin ja tätityylin välillä ei ole. Ne, jotka sitä kaipaavat ostavat kai Desigualin kalliita ja huonolaatuisia kauhtanoita.
Television stailausohjelmissa kolmekymppiset halutaan laittaa sinne valtavirtaan ja heistä myös aina tehdään vanhemman näköisiä. Jos haluaa omannäköistä tyyliä, on se keksittävä itse. Ompelutaito auttaisi asiassa eteenpäin.
Nyt on niin moni tyyli muotia, että kylä - vaatekaupoissa tuntuu olevan tällä hetkellä ihan kaikkea laidasta laitaan ja mitään yksittäistä trendiä ei ole. Tietysti, jos haluaa jotain hyvin erikoista niin näiden vaatteiden löytäminen voi olla haastavaa.
Tv:n stailausohjelmat nyt ovat poikkeuksetta hirveitä. sellasta ei tässä kukaan ole ehdottanut. niissähän tehdään aina joku "räväkkä" punainen kananperse naisille ja aivan järkyttävät vaatteet.
Paljon olet jo vinkkejä saanutkin, tässä minun. Itse kärsin monesta samasta jutusta kuin sinä ja olen sua 10 v vanhempi, mutta pari vuotta sitten tein elämäntaparemontin ja se yhdessä meikin ja oikeanlaisten vaatteiden kanssa on tehnyt ihmeitä, sanoisin, että näytän paremmalta kuin koskaan. En nimittäin ollut nuorenakaan mikään kaunotar.
Kerron nyt mitä itse tein ja mikä oli vaikutus. Aloitin liikunnan, ihan vaan sauvakävelyä, vesijuoksua ja kotijumppaa ja vähän puntteja, myöhemmin joogaa lähes päivittäin. Samalla ruokavalioon muutoksia; jätin sokerin lähes kokonaan, vähensin hiilareita ja lisäsin vähän rasvaa ja aloin juoda vettä 2 l päivässä, lisäsin myös kasviksia. En ollut ylipainoinen, eikä painoni olekaan tippunut, mutta vatsa on pienentynyt huimasti, vyötärö kaventunut myös reippaasti, ennen oli farkut kokoa 40, nyt 36-38. Ja se roikkopeppu on taas lähes yhtä kaunis ja pyöreä kuin nuorena. Liikunta ja varsinkin jooga poistaa nesteitä, joten kasvojen turvotustakaan ei ole enää.
Aloin myös nukkua enemmän, aina vähintään 8 h yössä ja menen ajoissa nukkumaan, arkena viimeistään klo 22.30, otan tarvittaessa myös pienet päiväunet. Uni on todellinen kauneuseliksiiri, tuntuu, että ryppyjä ja juonteita on vähemmän kun nukkuu kunnolla.
Ihonhoitoon tein muutoksia myös: aloitin viikottaisen kuivaharjauksen, se tekee iholle ihmeitä. Yöksi laitan aina jojobaöljyä, johon sekoitan laventelia ja nerolia ja päivällä käytän Madaran kosteusvoidetta (ainoa joka sopii herkälle iholleni). Naamioksi käytän luomukurkkuviipaleita (pienentää ihohuokosia ja kirkastaa ihoa), sekä joskus hunajaa, se tekee ihosta ihanan pehmeän. Kuivaharjaan myös vartalon, sen teen lähes joka päivä.
Vähensin shampoon käyttöä, ennen pesin liruhiukseni päivittäin shampoolla, nyt pesen jokatoinen päivä pelkällä vedellä ja jokatoinen päivä käytän Frantsilan yrttishampoota pienen tipan. Mitään hoitoainetta tai muotoilutuotteita en käytä. Leikkasin polkkatukan ja otan siihen pari kertaa vuodessa ihan vanhanajan permiksen, hiukset näyttävät paksummilta ja tykkään, että loivat kiharat ovat naiselliset. Kuukauden välein laitan hiuksiini hennan, se on vähitellen paksuntanut hiuksiani ja kiilto on aivan upea, mulle sopii myös punainen väri.
Kävin värianalyysissa ja siitä lähtien olen ostanut vain minulle sopivanvärisiä vaatteita, maksoi 30 e. Itse olen analysoinut vartaloni ja tiedän minkä malliset ja tyyliset vaatteet minulle sopii ja muutenkin olen löytänyt tyylini vasta nyt. Meikki ei ole niin tärkeä, mutta perusjutut kannattaa opetella. Itse en pidä varsinaisesti meikkauksesta, vaan ainoastaan kevyestä ehostuksesta, eli kulmat ja ripset kuntoon ja kevyt huulipuna, bb-voidetta käytän myös ja hieman puuteria.
Käytä myös kauniita koruja, huiveja ja laukkuja. Kirppareilta löytyy vaikka mitä ihanuuksia, samoin esim. etsystä. Ja tietysti kannattaa valmistaa itse vaatteita, jos osaa. Jos ei osaa, niin aina voi opetella!
Hampaat saa valkoiseksi soodalla, täysin haitatonta ja tehokasta, sillä lähtee myös hammaskivi. (Soodanaamio 5 min, ei harjausta, vaan pelkkä huuhtelu) Mutta tottakai pitää käydä myös hammaslääkärissä, itse ei näe jos hammaskiveä on ikenien alla. Kannattaa tehdä myös muu hammasremontti.
En kyllä usko, että sinulla on ruma hymy, luulet vain!