Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies kieltäytyi palkkaneuvottelusta.

Vierailija
06.01.2016 |

Pyysin palkkaneuvottelua, mutta esimies kieltäytyi. Voiko hän tehdä niin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tämä menee pidemmälle, niin mitään velvollisuutta palkankorotukseen työnantajalla ei ole mikäli sitä ei ole kirjattu työsopimukseen. 

Vierailija
22/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, mitä sinun pitää tehdä, jotta voisit saada palkkaa x euroa. Palkkaerot voivat perustua todellisiin eroihin käytettävyydessä ja osaamisessa ja tehokkuudessa, mutta aina niille ei ole mitään perusteita. Yleensä ne ei kuitenkaan korjaannu huomauttamalla. Paras keino saada isompi korotus on vaihtaa duunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on osaaminen? Mä olin kerran harjoittelussa, jossa osasin lähes kaikesta enemmän ja tein nopeammin kuin yksi pitkään ollut vakkari. Hänet on sittemmin siirrettykin muihin tehtäviin, kun esimies ei enää ollut sukulainen. 

Vierailija
24/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka täyttää työehtosopimuksen vaatimukset, ei liitosta ole muuta apua kuin että voi kysyä palkkatilastoja, joita voi hyödyntää neuvotellessaan palkasta. 

Vierailija
25/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti kuulu liittoon, kun yrität itse käydä palkkaneuvotteluja. Liittoon kuulumattomat eivät nauti luottamusmiehen ja piirin palkkasihteerin palveluksia. Tässä se taas kerran näkyy, miksi kannattaa kuulua liittoon, ei siis vain Loimaan kassaan. 

Minä kuulun liittoon mutta en ole minkään tessin piirissä vaan sopimuspalkalla. Ei liitto mitään palkkaneuvotteluja mun puolesta käy, itse se on tehtävä.

Vierailija
26/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minulla laajempi ja pidempi kokemus kuin muilla. Esimies ei kuuntele perusteluja.

Täytyy varmaan hakea uutta duunia.

Ap

Pitkä kokemus ei vielä itsessään ole peruste maksaa lisää liksaa, jos samaa duunia voi yhtä hyvin ja tehokkaasti tehdä lyhyemmälläkin kokemuksella. Hyviä perusteita pyytää lisää liksaa on se, että olet tehnyt hyvää tulosta, olet saavuttanut tavoitteesi, toimenkuvasi on laajentunut, osaamisesi on laajentunut, tehtävät ovat muuttuneet vaativimmiksi tms.

Vierailija
27/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet palkkasi neuvotellut. Jos olet suostunut siihen nykyiseen palkkaasi, niin eikö se tarkoita, että se on itsesi mielestä sinulle sopiva ja riittävä? Ja nyt huomaat että olet parempi kuin muut ja saat pienempää palkkaa. Ehkä ne muut ei ole niin hyviä tekemään töitä, mutta ne on parempia tuntemaan arvonsa, hinnoittelemaan osaamisensa ja vaatimaan palkkaa. Ehkä sinunkin pitäisi opetella?

Nyt kun olet myynyt itsesi liian halvalla, ei ole vaihtoehtoa kuin kasvattaa selkäranka ja myydä osaamisesi jollekin toiselle firmalle kovempaan hintaan.

Vierailija
28/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on liitosta kumma käsitys. Ihan kuin se tekisi autuaaksi joka asiassa, mikä ei satu itseä miellyttämään.  Palkat todellakin aika pitkälle sovitaan ihan itse, vaikka kuinka kuuluisi liittoon ja olisi TES. Täytyy olla todella huomattavan alhainen palkka, ennen kuin liitto suostuu puuttumaan asiaan. Jos saat alaasi alempaa keskipalkkaa, ei liitto kyllä mitään rupea tekemään, vaan vastaus on, "mitäs läksit". Sen palkan täytyy olla suunnilleen orjatyötä vastaava, ennenkuin puuttuu, jos sittenkään. 

Vierailija
29/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minulla laajempi ja pidempi kokemus kuin muilla. Esimies ei kuuntele perusteluja.

Täytyy varmaan hakea uutta duunia.

Ap

Pitkä kokemus ei vielä itsessään ole peruste maksaa lisää liksaa, jos samaa duunia voi yhtä hyvin ja tehokkaasti tehdä lyhyemmälläkin kokemuksella. Hyviä perusteita pyytää lisää liksaa on se, että olet tehnyt hyvää tulosta, olet saavuttanut tavoitteesi, toimenkuvasi on laajentunut, osaamisesi on laajentunut, tehtävät ovat muuttuneet vaativimmiksi tms.

Tämä. On nähty tosielämässä, kuinka täysin osaamaton tumpelo valittaa huonosta palkastaan, koska hänellä on kokemusta. 

Vierailija
30/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä firmassa on tulossa yt:t ja palkkoja ei pysty nostamaan tai työsi tuottavuus ei ole riittävä tai molemmat. Se että muilla on parempi palkka ei riitä perusteeksi palkankorotukselle.

Vierailija
31/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mun pitää tyytyä alhaisempaan palkkaan kuin muut samaa työtä tekevät? Eikä mulla ole oikeutta edes esittää asian/perusteluni esimiehelleni.

Ap

Miksi sä tarvitset erillisen neuvottelun esittääksesi perustelusi? Sen kun ladot perusteet esimiehelle seuraavan kerran nähdessäsi.

Kuinka pitkään olet tehnyt ko työtä versus muut samaa työtä tekevät? Ei maailma, eikä mikään työpaikka ole niin reilu, että kaikki saisivat saman palkan. Mistä muuten olet onkinut työkavereiden palkan tietoosi? Positiivisesti ajatellen sinulla on parhaimmat palkankorotusmahdollisuudet esim. Seuraavissa palautekeskusteluissa. J o s saat esimieheltä hyvää palautetta ko keskusteluissa, voit vetää palkkakuoppakortin esiin.