Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies kieltäytyi palkkaneuvottelusta.

Vierailija
06.01.2016 |

Pyysin palkkaneuvottelua, mutta esimies kieltäytyi. Voiko hän tehdä niin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi?

Vierailija
2/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki juuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olisi turhaa keskustella, joten tietysti voi. Ei sulla ole mitään lakisääteistä oikeutta jutella palkankorotuksesta.

Vierailija
4/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole lakisääteisiä korotuksia saamatta ja esimies ei aio korottaa palkkaasi, niin turhahan se on. Jos sulla on mielestäsi liian pieni palkka, niin sitten tee huomautus asiasta. Se on kuitenkin suhteellista, sillä palkat on paljon villimpi käsite kuin tilastot antavat ymmärtää. 

Vierailija
5/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi

Vierailija
6/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ei sun palkkaa tarvi nostaa.

Vierailija
7/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tes perusteiden vaade, sen teet luottamusmiehen kautta.

Vierailija
8/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino hankkia palkankorotus on se että vaihtaa työpaikkaa. Uuden työn voi ottaa vastaan vain jos palkka on tyydyttävä. Vanahssa työpaikassa on yleensä kovin vaikea tehdä merkittäviä korotuksia palkkatasoonsa.

Vierailija
9/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi tehdä niin! Ei kun helvetti.... tekikö se just niin. Sinuna ottaisin loparit! Jätä se mulkku esimies. Varmaan se pyytää sua takaisin kun huomaa miten korvaamaton olit.

Vierailija
10/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun pitää tyytyä alhaisempaan palkkaan kuin muut samaa työtä tekevät? Eikä mulla ole oikeutta edes esittää asian/perusteluni esimiehelleni.

Ap

Vierailija
11/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu esimies kävisi keskustelun ja perustelisi, miksi korotusta ei nyt tule. Mutta ei hänellä mitään lakisääteistä velvollisuutta ole tällaista keskustelua käydä. Jos koet, että palkkasi ei ole oikeassa suhteessa osaamiseesi ja saavutuksiisi, etsi uusi duuni. Näin mä tein ja nostin palkkaani.

Vierailija
12/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mun pitää tyytyä alhaisempaan palkkaan kuin muut samaa työtä tekevät? Eikä mulla ole oikeutta edes esittää asian/perusteluni esimiehelleni.

Ap

Jos teette tismalleen samaa työtä tismalleen samalla työkokemuksella, koulutuksella ja osaamisella, niin voit viedä asiaa eteenpäin luottamusmiehen kautta. Mutta jos muilla on työkokemusta 8 vuotta ja sinulla 6 vuotta, niin voi olla vähän hankalampaa.

Vierailija
13/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos palkkasi on TES:n mukainen niin näin valitettavasti voi olla. Tai jos olet sopimuspalkalla, niin joku toinen voi saada enemmän ilman järkevää perustetta. Silloin on aika vaihtaa duunia.

Vierailija
14/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luottamusmies apuun.

Vierailija
15/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sä tarvitset erillisen neuvottelun esittääksesi perustelusi? Sen kun ladot perusteet esimiehelle seuraavan kerran nähdessäsi.

Vierailija
16/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luottamusmies apuun.

Vai etkö kuulu liittoon?

Vierailija
17/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vielä, että tekee samaa työtä, riitä. Miten on koulutus ja kokemus? Palkkaeroja on yrityksissä, kun osa on neuvotellut palkkansa rekrytointivaiheessa. Harvoin kaikilla on samaa palkkaa. Myös se, miten arvokas on työyhteisölle, vaikuttaa asiaan. Toiset tekevät samaa työtä tehokkaammin tai parempaa laatua kuin toiset. 

Vierailija
18/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa minulla laajempi ja pidempi kokemus kuin muilla. Esimies ei kuuntele perusteluja.

Täytyy varmaan hakea uutta duunia.

Ap

Vierailija
19/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ottaa asian esille kehityskeskustelussa? Yleensä on niin, että palkkaa on vaikeaa saada nostettua kun kerran on suostunut tehtävään huonolla palkalla. Helpoin tapa saada palkankorotus on tosiaan uusi työ.

Vierailija
20/31 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti kuulu liittoon, kun yrität itse käydä palkkaneuvotteluja. Liittoon kuulumattomat eivät nauti luottamusmiehen ja piirin palkkasihteerin palveluksia. Tässä se taas kerran näkyy, miksi kannattaa kuulua liittoon, ei siis vain Loimaan kassaan.