Kutsutteko kylään huonokäytöksisiä lapsiperheitä?
Jaksatteko kutsua kylään tuttavia, joiden lapset käyttäytyvät huonosti ja vanhemmat eivät puutu asiaan millään lailla?
Kommentit (16)
En. Olen "sattumalta" sopinut parin viime vuoden ajan kaikki tapaamiset kaverini kanssa joko heille tai ulos. Meille ei tarvitse tulla.
Joitakin on pakko, kun on esim erehtynyt kummiksi. Mutta mahdollisimman harvoin. Pahimmat nirsoilevat ruokapöydässä, huutavat, sotkevat ja särkevät tavaroita, ja viipyvät pitkään, vaikka asuvat lähellä. Itselläkin on monta vilkasta lasta, lapsivihaaja en ole. Mutta en kehtaisi viedä lapsiani kylään, jos nämä ruokapöydässä haukkuisivat ruokia.
Minun kotiini ei kukaan tule käyttäytymään huonosti toista kertaa. Jos joku - siis ihan minkä ikäinen tahansa ihminen, lapsi toki vanhempansa vastuulla - käyttäytyy kodissani huonosti, jää vierailu viimeiseksi kerraksi, ja ihan sama vaikka olisi sukulainenkin. Täällä ei riehuta ympäriinsä, täällä ei tahallaan rikota paikkoja eikä sotketa (vahingot minä ymmärrän kyllä), asukkaita sekä ihmis- että eläin sellaisia kohdellaan hyvin ja se on tasan sillä selvä. Jos joku antaisi kotonani lapsensa sikailla, niin puuttuisin ensin itse kyllä ja jatkokutsua ei vaan enää tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Minun kotiini ei kukaan tule käyttäytymään huonosti toista kertaa. Jos joku - siis ihan minkä ikäinen tahansa ihminen, lapsi toki vanhempansa vastuulla - käyttäytyy kodissani huonosti, jää vierailu viimeiseksi kerraksi, ja ihan sama vaikka olisi sukulainenkin. Täällä ei riehuta ympäriinsä, täällä ei tahallaan rikota paikkoja eikä sotketa (vahingot minä ymmärrän kyllä), asukkaita sekä ihmis- että eläin sellaisia kohdellaan hyvin ja se on tasan sillä selvä. Jos joku antaisi kotonani lapsensa sikailla, niin puuttuisin ensin itse kyllä ja jatkokutsua ei vaan enää tulisi.
Aamen!
Yhden kerran kutsun, toista en. Enhän voi tietää, millaisia ovat ennen kuin ovat käyneet. Muutama äitituttu yrittää uudestaan ja uudestaan, että olisi kiva tulla meille kylään, mutta teen heidän kanssaan treffejä MLL:n kahvilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamen!
No hallelujah kato, kyllä näin on jämpti. Minä olin joskus liian mukautuva, mutta sitä virhettä en enää elämässäni toiste tee. :D
En. Mulla on kaveriperhe jonka 3v. ja 4v. on varsinaisia kauhukakaroita kiitos vapaakasvatuksen. Ollaan aina onnistuttu sopimaan tapaamiset heidän luokseen ja joka kerta kun käydään kylässä niin lapset juoksevat pöksysillään tai alasti ympäri kämppää, kiljuvat, heittävät tavaroita ja meteli on korvia huumaava. Lapset saavat riekkua niin myöhään kunnes sammuvat omia aikojaan ties minne.
Vierailija kirjoitti:
Mies jaksaa, minä en. En olisi ikinä uskonut sanovani näin .
Meillä ei mieskään jaksa. Itsekkään en olisi uskonut itsestäni, olen aina ollut erittäin lapsirakas. Minua ei siis ollenkaan haittaa uhmiksen raivari tai taapero, joka ottaa lelun toiselta, jos vanhemmat puuttuvat asianmukaisesti. Kouluikäisiltä odotan jo hyvää käytöstä ilman vanhempien sen suuremaan puuttumista.
ap
Minä kyllä kutsun. Lapset eivät ole pieniä ikuisesti, enkä halua menettää heidän vanhempiaan ystävinä pikkulapsivaiheen takia.
Sitä paitsi muksutkin kyllä ymmärtävät, että eri taloissa on eri säännöt. Meillä otetaan kaikki mukaan leikkiin, eikä sotketa tai riehuta, ja meillä talon väellä on "komennusoikeus" omassa kodissamme. Villimmätkin tapaukset tottelevat vieraampaa aikuista ihan hyvin, eikä isompia ongelmia ole koskaan ollut.
Myönnän silti, että muutaman läheisen ystäväperheen kotiinlähtö on aina mukava hetki. :) Muistutan silloin itseäni, että he elävät lastensa kanssa 24/7, joten taatusti kestän heidän lapsiaan vierailun ajan.
N36, omat lapset 6 ja 9.
Mitä tässä tarkoitetaan huonokäytöksisellä lapsella? Mulla on itsellä pienet lapset ja samoin monella kaverilla. Me (yö)kyläillään paljon puolin ja toisin, asun itse kaukana ystävistäni. Pienten lasten kanssa sattuu ja tapahtuu: tulee sotkua ja joskus menee jotain rikki, ja aika usein joku huutaa tai itkee. En koe tätä huonoksi käytökseksi. Ehkä mulla ei sitten ole huonokäytöksisiä lapsia tuttavapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
En. Mulla on kaveriperhe jonka 3v. ja 4v. on varsinaisia kauhukakaroita kiitos vapaakasvatuksen. Ollaan aina onnistuttu sopimaan tapaamiset heidän luokseen ja joka kerta kun käydään kylässä niin lapset juoksevat pöksysillään tai alasti ympäri kämppää, kiljuvat, heittävät tavaroita ja meteli on korvia huumaava. Lapset saavat riekkua niin myöhään kunnes sammuvat omia aikojaan ties minne.
Me ei jakseta vieraillakaan tälläisissä perheissä, koska meillä omiakin lapsia. Yleensä leikit ei suju, jos toiset saavat tehdä ns mitävaan.
Ap
Ei me kutsuta kylään ketään. Eikä käydä itsekään missään, eikä haluta käydä.
En kutsu kotiini mitään lapsiperheitä, tapaamiset voi järjestää jossain muualla, missä lapsillakin on aktiviteettejä. Oma asuntoni ei ole mikään seikkailulinna.
Perheiden kahdenkeskisille vierailuille kyllä, järjestämme paljon isojakin juhlia missä lapsiperheitä, niihin ei koska koko homma menee sekaisin silloin.
Meillä vaan yksi lapsi jotenka kaikki kaverit tervetulleita aina. :)
Mies jaksaa, minä en. En olisi ikinä uskonut sanovani näin .