Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äitiyspäiväraha

Vierailija
05.01.2016 |

Mitenhän tuo äitiyspäiväraha menee.. oon siis ensimmäistä kertaa tulossa äidiksi ja oon vielä opiskelija tämän vuoden. Helmikuun lopulla loppuu koulusta meillä lähitunnit. Joudun kuitenkin vähä yli maaliskuun olemaan harjoittelussa. Töitä mulla ei tällä hetkellä ole mutta jos en töitä saakaan ennen heinäkuuta niin miten mun äitiyspäivärahan käy? Onko se tosi huono?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsup

Vierailija
2/7 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laske kelan sivuilta? Saat varmaan minimirahan, onkohan se jotain 24 euroa per päivä ja siitä vielä verot pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin sieltä nyt sen taulukon. Hassua sinänsä että elämä menee niin että ne jotka tienaa vähemmän saa sit tota äitiyspäivärahaa vähemmän. Ne jotka tienaa hyvin niin on varmasti rahaa säästössäkin enemmän niin ne saa sit tuota äitiyspäivärahaakin enemmän :(

Vierailija
4/7 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin sieltä nyt sen taulukon. Hassua sinänsä että elämä menee niin että ne jotka tienaa vähemmän saa sit tota äitiyspäivärahaa vähemmän. Ne jotka tienaa hyvin niin on varmasti rahaa säästössäkin enemmän niin ne saa sit tuota äitiyspäivärahaakin enemmän :(

Näinhän se menee. Mulla ei ollut isot tulot, mutta sain kuitenkin noin 90e/pv, jokaisesta kolmesta lapsesta vaikken välillä töissä ollutkaan. Raskaus kannattaa ajoittaa tulojen mukaan, ettei joudu kärvistelemään minimirahalla. Katson, että paremmin palkkaa saaneet ovat maksaneet enemmän verojakin, joten oikeutettuahan se parempi äitiyspäivä-/vanhempainrahakin on.

Vierailija
5/7 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko noin 5 (??) jaksoa, jolloin tukea saa ja aina rahasumma pienenee ;) esim. Kun lapsi on 9kk asti, sitten taas kun lapsi on ....kk vanha jne. Kolmevuotiaaksi asti (riippuen onko kotihoidossa jne jne). Kelalta näkee ne summat ja kun haet niin lähettävät vastauksessa summat paljonko tukea saat. Ja muista hakea myös lapsilisä.

Vierailija
6/7 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko pitäny miettiä, ennenku kersan väännät, jos kerta niin hassua on, ku toiset eka tekee töitä isomman äitiysrahan eteen!!??

Vierailija
7/7 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko pitäny miettiä, ennenku kersan väännät, jos kerta niin hassua on, ku toiset eka tekee töitä isomman äitiysrahan eteen!!??

Ai että mää oon onnellinen tälläsistä ihmisistä jotka osaa olla aina niin negatiivisia joka tilanteeseen. Tälläset ihmiset tulevat vain kommentoimaan negatiivisen asenteen iloksi. Toivottavasti jatkat samaan malliin niin sun elämä ei käy tylsäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi