Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi ettet käy hiihtämässä?

Vierailija
05.01.2016 |

Tekosyysi, ettet käy uimassa?
Tekosyysi, ettet neulo sukkiasi itse?
Tekosyysi, että olet nyt av:lla?
Tekosyysi, että kuljet lyhyetkin matkat autolla?
Tekosyysi, ettet tee kaikkea minun määrittelemieni normien mukaan.

Sitten kysyn yhden, tai oikeastaan kaksi asian ihan vakavasti: Jos käyt salilla, tekosyysi sille, että auto pitää saada siihen ihan oven eteen, kun vähän kauempana olisi parkkitilaa yllin kyllin (meidän salilla on näin,pihassa parkkeerataan jopa ajoväylälle, 100 metrin päässä iso parkkipaikka iltaisin lähes tyhjä). Sekä toinen kysymys: Jos käyt salilla, vaikka asut lyhyen matkan päässä, miksi sinne salille pitää päästä autolla. Jos sinulla on hyvä syy, esim. et voi kävellä nivelongelmien vuoksi tai tulet suoraan töistä, se on ok. Tämä näille terveille, jotka tulevat kilometrin päästä yksinään autolla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymykseen: ei oo lunta. Kelpaako? 

Muuten olen ap:n kanssa aika samaa mieltä.

Vierailija
2/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tekosyy palstan työttömillä on olla keräämättä käpyjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo lunta eikä tekolumiputkia lähimaillakaan. Mutta loistavat luistelujäät, muutaman kymmenen kilsan lenkkiä on tullu luistimilla heitettyä. Kelpaako se sulle korvikkeeksi?

Vierailija
4/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistiko joku muuten salin? Ap. 

Vierailija
5/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumettomuus ei kelpaa tekosyystä, voihan sitä hiihtää rullasuksilla (myötäilee "mikset käy salilla", kysyjien vastauksia) Aloitus oli siis provo, jos ei joku tajunnut. Salilla oven eteen parkkeeraamista kysyin tosissani. 

Vierailija
6/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Kelpaako? Kävelen mielummin koiran kanssa.

Vierailija
7/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumettomuus ei kelpaa tekosyystä, voihan sitä hiihtää rullasuksilla (myötäilee "mikset käy salilla", kysyjien vastauksia) Aloitus oli siis provo, jos ei joku tajunnut. Salilla oven eteen parkkeeraamista kysyin tosissani. 

Kyllä me tajuttiin :) 

1

Vierailija
8/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lunta. Lähellä olisi 1km ylläpidetty latu mutta sen käyttö maksaa 20/vrk. Uudet kamat olisivat jo valmiina kun nyt vain tulisi sitä lunta. Pakkanen ei haittaa

Vierailija
9/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hiihdä kun ei ole lunta. Salille on 5 km, niin en kävele sinne. Parkkipaikka on ihan oven edessä.

Vierailija
10/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy uimassa, sillä paikkakunnan uimahalli on remontissa jo toista vuotta. 

Olen joskus neulonut sukkani itse, mutta nykyään en. Niitä on jo valmiina kaapissa paljon, en tarvitse enempää enkä erityisemmin pidä hommasta. 

Olen av:lla, koska minulla on loma, omaa aikaa ja täällähän on aina niin huikeita juttuja.

En kulje lyhyitä matkoja autolla, sillä vaikka kortti onkin lompakossa, niin autoa en omista. Jos auto on lainassa, niin kuljen lyhyet matkat silti kävellen/pyörällä; liikuntaa, raikasta ilmaa ja vähemmän tankkausta.

En käy salilla, vaan harrastan muuta liikuntaa, joka on minulle mieleisempää. En ymmärrä tuota itsekään ja esim. kaupassa parkkeeraan aina vähän kauemmaksi; enemmän vapaita parkkiruutuja ja saa yleensä mukavasti akkaparkkiin. Don't mind to walk a bit.

Heh, näihin oli kiva vastata! :-D Mukavat päivän jatkot ap:lle!

Vierailija
11/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten oli täällä ketju salillakäymättömyydestä. Siihen ei kelvannut mikään syy. Ei kertakaikkiaan. Vain salilla tehty liikkuminen kelpasi aloittajalle ja komppaajille. Ei se, että salille pitäisi ajaa pitkähkö matka autolla, se olisi pitänyt juosta tai ajaa pyörällä ympäri vuoden. Ei kelvannut se, että kävelee päivittäin työmatkat (10 km suuntaansa), se oli huonoa ja väärää liikuntaa ja SEN lisäksi olisi pitänyt vielä mennä illalla salille. Se oli kyllä vitsikästä. Ei sekään kelvannut, kun joku sanoi, ettei tykkää käydä salilla. Kyllä pitää tykätä! Niinkerta. 

Vierailija
12/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyysi, ettet käy uimassa?

Tekosyysi, ettet neulo sukkiasi itse?

Tekosyysi, että olet nyt av:lla?

Tekosyysi, että kuljet lyhyetkin matkat autolla?

Tekosyysi, ettet tee kaikkea minun määrittelemieni normien mukaan.

Sitten kysyn yhden, tai oikeastaan kaksi asian ihan vakavasti: Jos käyt salilla, tekosyysi sille, että auto pitää saada siihen ihan oven eteen, kun vähän kauempana olisi parkkitilaa yllin kyllin (meidän salilla on näin,pihassa parkkeerataan jopa ajoväylälle, 100 metrin päässä iso parkkipaikka iltaisin lähes tyhjä). Sekä toinen kysymys: Jos käyt salilla, vaikka asut lyhyen matkan päässä, miksi sinne salille pitää päästä autolla. Jos sinulla on hyvä syy, esim. et voi kävellä nivelongelmien vuoksi tai tulet suoraan töistä, se on ok. Tämä näille terveille, jotka tulevat kilometrin päästä yksinään autolla.

Minä en hiihdä, koska en pidä kylmästä, en talvesta, eikä mikään mahti maailmassa saisi minua reippailemaan tai ulkoilemaan talvella huvikseen. Kävelylle vielä pystyn lähtemään, jos olen pilkkihaalarissa, mutta joku luistelu tai hiihtäminen - puistatus!

Kuljen 800 metrin matkan kauppaan autolla. Syy: seitsemän lasta ja joka kauppareissulla on niin paljon kannettavaa, ettei niitä kasseja kanna erkkikään. Tai vedä millään pulkalla tai tunge pyörän koriin.

Menen myös niin ikään 800 metrin päässä olevalle kuntosalille autolla. Syy: seitsemän lasta ja aikapula. Jos menen autolla suoraan salivaatteissani salille, olen poissa tunnin ja 5 minuuttia. Jos menen kävellen, kävelyyn menee aikaa, pukemiseen ja riisumiseen menee aikaa, enkä halua lähteä hikisenä kävelemään salilta kotiin, varsinkaan talvella. Käyn kotona suihkussa.

Muita vastauksia: en neulo, koska en osaa ja äitini ja isoäitini neulovat hulluna. Meillä on joka lapselle varmaan kymmenet villasukat, villahanskat ja villahaalarit, villapaidoista puhumattakaan.

Vierailija
13/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sauva katki, enkä ole ehtinyt vielä ostamaan uusia!

Vierailija
14/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy uimahallissa, koska uimarit kusee veteen, sitten kaikki kuolaavat kusista vettä. Yök!

Vierailija
15/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa hiihtää eikä oo suksia ja ei hiihto oikeastaan kiinnostakaan.

Vierailija
16/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon sun vakavaan kysymykseesi salilla rehkiviltä nuorukaisilta kuultu vastaus kun ehdotin salin sijaan lumitöitä, kivien kärräystä ja halonhakkuuta. Ei voi, kun menee vääristä liikkeistä treeniohjelma sekaisin, lihasten hermotus vituralleen ja kaiken lisäksi lihakset kipeytyy. Sällit nostaa penkistä liki 200 kiloa, mutta kaikenlainen hyötyliikunta on myrkkyä ja kestävyys olematon, jos ne saa johonkin työhön ahdisteltua.

Ehkä siellä sun salilla käyvät just mun pojat ja vävyt. Ajavat ovelle, ettei kävelyssä mee hermotus sekaisin.

Vierailija
17/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse on huvittunut siitä, että nämä pahimmat salivouhkaajat ovat niitä, jotka eivät voi kävellä edes 10 metriä. Jos ei parkkipaikkaa ole vapaana siinä oven edessä, laitetaan auto kylmästi siihen väylälle, niin ettei varmasti enää mahdu kahta autoa vierekkäin. Siinä on tosiaan maksuton yleinen parkkipaikka lähellä, päivisin se on täynnä läheisen yritysryppään ja virastotalon autoja, mutta iltaisin siellä on vain muutama auto. Itse en yleensä käy salilla autolla ( 5 km minullakin), mutta kun käyn, vien aina tuonne parkkiin. Vieläpä kerran kävi niin, että ennen jumppaa joku valitti parkkipaikkojen vähyydestä. Kun kuulin, ilmoitin, että sinne mahtuu ja saa viedä. Vastaus oli "No en helvetissä sieltä asti tänne kävele". Mulla ei ollut pokkaa kysyä, että luuletko jaksavasi tämän pumpin, jos et jaksa sataa metriä kävellä. Olisi ehkä pitänyt.

Vierailija
18/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tekosyy sille. ettet itse ompele vaatteitasi ja kodin tekstiilejä.

tekosyy sille, miksi et itse neulo villapaitojasi ja villatakkejasi.

tekosyy sille, miksi kettuilet täällä muille palstan lukijoille ja sinne kirjoittaville.

Vierailija
19/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo suksia :(

Vierailija
20/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tekosyy sille. ettet itse ompele vaatteitasi ja kodin tekstiilejä.

tekosyy sille, miksi et itse neulo villapaitojasi ja villatakkejasi.

tekosyy sille, miksi kettuilet täällä muille palstan lukijoille ja sinne kirjoittaville.

1. En osaa ommella. 2. Neulon noita itse, mutta en kovin paljon, ks. kohta 1. 3. Tämä oli provo, vastine "mikset käy salilla" -kirjoittajille.