Tekosyysi ettet käy hiihtämässä?
Tekosyysi, ettet käy uimassa?
Tekosyysi, ettet neulo sukkiasi itse?
Tekosyysi, että olet nyt av:lla?
Tekosyysi, että kuljet lyhyetkin matkat autolla?
Tekosyysi, ettet tee kaikkea minun määrittelemieni normien mukaan.
Sitten kysyn yhden, tai oikeastaan kaksi asian ihan vakavasti: Jos käyt salilla, tekosyysi sille, että auto pitää saada siihen ihan oven eteen, kun vähän kauempana olisi parkkitilaa yllin kyllin (meidän salilla on näin,pihassa parkkeerataan jopa ajoväylälle, 100 metrin päässä iso parkkipaikka iltaisin lähes tyhjä). Sekä toinen kysymys: Jos käyt salilla, vaikka asut lyhyen matkan päässä, miksi sinne salille pitää päästä autolla. Jos sinulla on hyvä syy, esim. et voi kävellä nivelongelmien vuoksi tai tulet suoraan töistä, se on ok. Tämä näille terveille, jotka tulevat kilometrin päästä yksinään autolla.
Kommentit (25)
En työnnä tikkuja kynsieni alle koska se olisi inhottavaa. Samasta syystä en hiihdä.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyysi, ettet käy uimassa?
Mä kun menen veteen, niin tuntuu että keuhkot painuu kasaan, enkä pysty hengittämään. Ja mun niska (jonka myötä ei kädetkään tykkää), missä on vaurioita, ei tykkää yhtään uimisesta. Enkä minäkään tykkää. Vihaan uimista, itseasiassa.
Tekosyysi, ettet neulo sukkiasi itse?
Jouduin lopettamaan niska-hartiaseudun takia moisen homman.
Tekosyysi, että olet nyt av:lla?Laiskuus. Hommia olisi, mutta ei huvita.
Tekosyysi, että kuljet lyhyetkin matkat autolla?Ei ou autoa, joten kuljen kaikki matkat pyörällä. Talvella kävellen.
Hiihtämässä en käy, koska ei ole lunta tarpeeksi, että olisi latuja.
Tekosyysi, ettet tee kaikkea minun määrittelemieni normien mukaan.Sun normit on sun normit, ei mun.
Nainti voittaa uinnin ja puinnin. Siksi en tuhlaa aikaani tyhjänkävelyyn tai laudoilla lykkimiseen.
Poikani pitivät minua ihan hulluna, kun kesämökillä väänsin yksinäni 20 betonimyllyllistä mäskiä, kärräsin 50m valupaikalle ja mätin muotteihin. Olisi kuulemma kannattanut 60 kilsan päästä tilata valmisbetonia se pari kuutiota, mieluummin vielä pumppuautolla. Yhteistalkoot viikonlopuna eivät käyneet, kun lauantai oli pyhitetty salille ja sunnuntaina oli lepopäivä, jolloin rasittavin sallittu liikuntasuoritus oli uisteluveveneessä istuminen.
Totesin hulluusväitteeseen, että siinä sai kuus kymppinen ukko sopivasti saunahiet ja säästyi vielä useampi satanen. Se oli minun neljän tunnin salivuoro. Saunan jälkeen oluttölkki tuntui ihan ansaitulta.
En kyllä ihan ymmärrä nykynuorison liikunta käsityksiä. Maksullinen salitreeni on sallittua, mutta kaikki hyötyliikunta, joka jopa tuo rahaa omaan kukkaroon, on kiellettyä.