Laborantteja paikalla?
Mitä tutkitaan kun otetaan verikoe S-M-ARCHI? En löydä Googlesta tai huslabista. Tiedän mitä sairastan ja mitä minulta muutoin tutkitaan mutta tämä mysteeriverikoe kiinnostaa.m
Kommentit (7)
Labrahoitaja täällä. Nuo siis ei ole mitään verikokeita, vaan nuo on ohjelmiston / tulosteen otsikoita, joiden alla on yleensä listattu ne itse kokeet mitä otetaan.
Kilpirauhasnäyte vastaa laboratoriohoitaja.Laborantti ei työskentele kliinisessä labrassa.
Vierailija kirjoitti:
Labrahoitaja täällä. Nuo siis ei ole mitään verikokeita, vaan nuo on ohjelmiston / tulosteen otsikoita, joiden alla on yleensä listattu ne itse kokeet mitä otetaan.
Siis esim. tuo S-ARC(H)I on yleensä kilpirauhaseen liittyvä, mutta se itse kokeen nimi on vasta tuon otsikon alla, se millä löydät selvennyksen kokeelle googlettamalla.
Kiitos vastauksista.
Siinä alapuolella on listattuna pari kasvainmerkkiainetta, eivät liity kilpirauhaseen. Mutta tuo on siis niiden "otsikko"?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Siinä alapuolella on listattuna pari kasvainmerkkiainetta, eivät liity kilpirauhaseen. Mutta tuo on siis niiden "otsikko"?
Ap.
Joo. Esim. voi lukea meidän ohjelmistossa otsikkona S-ARCI ja P-HYINTEG mutta eivät viittaa kokeeseen vaan niiden alta/perästä löytyy vasta itse koe. En itse asiassa tiedä tarkkaan mihin nuo viittaavat, analysointipaikkaan tai tapaanko.
Up