Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua sanotaan täällä lihavaksi vaikka en ole :(

Vierailija
04.01.2016 |

Olen tällä hetkellä ulkomailla ja törmännyt siihen, että minua, normaalipainoista ihmistä on sanottu lihavaksi. Eikä kyse ole ollut mistään hellittelystä (täälläpäin "lihava" ei ole hellittelysana niin kuin jossain muissa maissa saattaa olla), vaan painoani on kommentoitu ihan suoraan parin ihmisen taholta. Täältä kotoisin oleva ystäväni selitti, että kyseiset ihmiset ovat käytöstavoiltaan erilaisia ja "maalaisia". Lisäksi he itse ovat hoikkajalkaisia ja hyvin suoran mallisia vartaloltaan. Itse olen eri mallinen, vyötärö löytyy, samoin perse, ja jalkani ovat vahvemmat ja lihaksikkaammat. En kuitenkaan ole lihava. BMI on ~23.

Olen vuosia kipuillut oman vartaloni kanssa, silloinkin kun oli oikeasti hyvin hoikka. Lihavaksi saunominen tuntuu pahalta, ja saa mut tuntemaan itseni lihavaksi ja rumaksi, vaikka se ei ole totta. Koska itsetuntoni on huono, tuollainen kommentti jää harmittamaan ja haluamaan olemaan hoikempi.

Miten osaisin olla välittämättä? Mitä teen ensi kerralla, kun saan kuulla tuollaisen kommentin? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuollainen maa on?

Vierailija
2/18 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään pitää puuttua muiden ulkonäköön? Ihan samalla tavalla joku muodokkaampi nainen voisi tuollaisille laihemmille naisille aukoa päätään siitä ettei niillä ole niin isoja rintoja. Mitä sillä toisen mielen pahoittamisella saa aikaan? Itselle hyvän mielen? En minä ainakaan, tulee vaan pahempi mieli kun näkee sen toisen pahoittaneen mielensä jostain kommentista.

Terveisin Naispelko22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkkyä. Itselläni on bmi 23,5 eikä kukaan koskaan ole sanonut lihavaksi, enkä sitä olekaan, kurvikas kyllä-kapea vyötärö, leveä lantio, brassipeppu ja kunnon rinnat. Mitat 97- 67-97. En haluaisi olla hoikempi. 

Vierailija
4/18 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 23 ei todellakaan ole ihannepaino vaan kaukana siitä

5/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä970 kirjoitti:

Todella järkkyä. Itselläni on bmi 23,5 eikä kukaan koskaan ole sanonut lihavaksi, enkä sitä olekaan, kurvikas kyllä-kapea vyötärö, leveä lantio, brassipeppu ja kunnon rinnat. Mitat 97- 67-97. En haluaisi olla hoikempi. 

Mun mitat 99-58-95

Ja bmi 20,44. Minkä pituinen oot ja paljon painat?

Vierailija
6/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mutta, Pipsukka se siellä availee keskustelua. Juu et ole yhtään lihava, eikun syömään.

Vierailija
7/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille, että lihava voi laihduttaa jos haluaa ja tyhmyydestä on vaikea päästä eroon ja pierase päälle.

Vierailija
8/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuva ap, muuten on vaikea sanoa, tuo bmi ei kerro mulle mitään.

Vierailija
9/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan kateellisia, kun vartalosi on naisellisempi kuin heillä.

Vierailija
10/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jossain paikassa (Ranska, Venäjä, Itäeurooppa, Länsirannikko), jossa naisten kuuluu näyttää hyvältä ja olla hoikkia?

Vierailija
11/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi jokin vastaloukkaus kommentoijien ulkonäöstä.

Vierailija
12/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille yhtä rumasti takaisin: no minä en haluaisikaan olla tuollainen suora muodoton lauta jne. Ei ne muuten ymmärrä.

Vierailija
13/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim aasissa on hyväksyttävää kommentoida toisen painoa suoraan ja toki me suomalaiset normaalipainoisinakin olemme aika rohjoja heihin verrattuna. Mulla myös bmi 23 (95-80-95) ja litteästä vatsasta huolimatta taputeltu ja kysytty olenko raskaana:)

Vierailija
14/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jossain paikassa (Ranska, Venäjä, Itäeurooppa, Länsirannikko), jossa naisten kuuluu näyttää hyvältä ja olla hoikkia?

Päinvastoin, olen Lattareissa, täällä ihannenaisella on kunnon latinopeppu ja muutenkin kurvit kohdallaan. Kaikilla ei sellaista vartaloa ole, kuten noilla minun painoani kommentoineella naisilla. Eikä mullakaan.

En laita kuvaa vartalostani tänne, sillä en tullut arvuuttelemaan tänne olenko lihava vai en. Tiedän, että en ole, mutta joskus ahdistaa ja haluaisin olla siro ja hoikka. Mittani ovat 90-67-95.

Yleensä Suomessa ei ole tapana puhua toisen painosta ainakaan päin naamaa, täällä ihmiset näyttävät arvostelevan muiden vartaloja ihan avoimesti. Naispuolinen puolituttu sanoi mun miehelle, että mulla on kaunis vartalo, kun itse olin siinä vieressä. Mulle tuo on tosi outoa. Varsinkin jos sanotaan jotain negatiivista, kuten lihavaksi, tuntuu todella pahalta ja tunnen itseni valtavaksi möhköfantiksi.

Ap

Vierailija
15/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, suht pienet mitat sulla kuitenkin. Minkä pituinen olet?

Vierailija
16/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, pienet... :"D

Satanen paukkuu pian lantiossa rikki. Onpa pikkusta...

Kyllä 95cm on vielä suht kapea/normaali lantio ainakin pitkällä +173cm naisella, siksi kysyin AP:n pituutta. Malleilla toki max. 90cm.

Suomalaiset ovat pidempiä ja luustoltaankin leveämpiä kuin latinot, ehkäpä he siksi pitävät AP:ta isona tai "rotevana"?

Vierailija
17/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, pienet... :"D

Satanen paukkuu pian lantiossa rikki. Onpa pikkusta...

Kyllä 95cm on vielä suht kapea/normaali lantio ainakin pitkällä +173cm naisella, siksi kysyin AP:n pituutta. Malleilla toki max. 90cm.

Suomalaiset ovat pidempiä ja luustoltaankin leveämpiä kuin latinot, ehkäpä he siksi pitävät AP:ta isona tai "rotevana"?

Koska ap on iso ja roteva

Vierailija
18/18 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuäiti kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

Mun mitat 99-58-95

Ja bmi 20,44. Minkä pituinen oot ja paljon painat?

Olikin enää 23,4. :-) 167/65

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi