Kirjahylly saa koko kämpän näyttämään sotkuiselta. Mikä neuvoksi?
Joku mainitsi tavaranvähentämisketjussa, että kirjahyllyllä on tällainen vaikutus, ja niinhän se tosiaan on.
Kommentit (40)
Meillä on eteishallin jokaisella seinällä ko. paikkaan rakennettu kirjahylly. Ihana tulla kotiin, kun kirjat toivottavat tervetulleeksi.
Sekava se ei ole, koska pidämme ne järjestyksessä, emmekä ole tunkeneet liikaa yhdelle hyllylle.
Ei sitä kirjahyllyä ole pakko laittaa sinne olohuoneeseen aina...
Vierailija kirjoitti:
Neljäs vastaaja tarvitsee ehdottomasti 20 kirjaa lisää! :)
Todennäköisesti kertyvät kuin itsekseen tässä puolen vuoden aikana... :> Jos Kindlellä olevat kirjat lasketaan, on 1000 rikki kyllä jo.
Riemunkirjavaan ja täyteen kirjahyllyyn maitolasiset tai tummennetut ovet. Kirjat kuultavat kauniisti läpi, eikä vaikutelma ole komeromainen, mutta luovat silti rauhallisen taustan muulle huoneen kalustukselle. Vaikutelma ei ole niin sotkuinen, mutta koti näyttää silti asutulta. Ja meneehän siinä arvokasta säilytystilaakin hukkaan, jos hyllyssä saisi olla vain muutama nätisti aseteltu oikean sävyinen kirja ja joku Aalto-maljakko.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulla siellä on, kirjoja vai jotain Kanarian matkamuistoja ja viinapulloja? Mulla on hyllyssä 980 kirjaa, mutta ei se näytä sotkuiselta, kun ovat sotilaallisissa riveissään (eikä hyllyillä ole mitään muuta).
Sotkuinen vaikutelma tulee tosiaan siitä, mitä kirjahyllyssä kirjojen lisäksi on: Kynäpurkkeja, iso rei'ittäjä, muita toimistotarvikkeita, paperinippuja muovitaskuissa, mappeja, lehtikoteloita pursuavine sisältöineen... Pitäisi varmaan siirtää kaikki jonnekin muualle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä heitin kokonaan pois kirjahyllyn kun tein kesällä KonMari-siivouskirjan raivauksen. Heitin menemään myös suurimman osan kirjoista joita siellä oli. Nyt mulla on vain pieni ovellinen lokerikko, jonka 4 laatikossa on kaikki kirjat joita omistan. Uudet kirjat pyrin ostamaan aina sähköisessä muodossa iPadiin.
Juu sivistymätön tekee juuri noin.
Eikö olisi järkevämpää mitata sivistystä sillä, kuinka paljon lukee, kuin sillä, kuinka paljon kirjoja omistaa tai missä muodossa ne omistaa?
Nimimerkillä "Sivistymätön juntti, joka kantaa kirjastosta selkä vääränä sekä tieto- että kaunokirjallisuutta mutta haluaa pitää omistamansa tavaran määrän vähäisenä"
Hanki kolme eri kirjahyllyä, jotka ovat suunnilleen saman korkuisia (max 120cm) ja joissa on lasiovet. Säädettävillä hyllyillä saat jokaiselle kirjakoolle pokkareista karttakirjoihin oikean korkuiset hyllyt, ja järkkää kirjat koon mukaan kaappeihin. Pokkarikokoisia kirjoja mahtuu yhteen kaappiin samalle hyllylle kahteen riviin Koko yllejäävä seinätila on tauluille, kirjahyllyn päälle voi vielä laittaa liinan ja vaikka jonkun koriste-esineen tai kukkamaljakon, eikä huonetila näytä täyteenahdetulta.
*älä laita kirjojen sekaan mitään koriste-esineitä tms muuta tavaraa.
Ehdottomasti kaikki toimistotarvikkeet ja mielellään mapitkin pois kirjahyllystä. Kirjat suoriin riveihin, ei vaakapinoja kirjojen päälle. Siivousrutiineihin säännöllinen suoristus ja pölytys, vaikka hyllyllinen per viikko. Kaikkea ei tarvitse tehdä kerralla.
Ymmärrän, että kaikki eivät lue joten kirjahylly ei ole tarpeen. Mulle kirjahyllyt on sisustuksessa tärkein asia. Tylsiä ja epäviihtyisiä ovat kirjahyllyttömät olohuoneet.
Minulla oli kans ongelmana kirjahyllyn sotkuisuus jonka teki se että kirjoja oli liikaa hyllyn kokoon nähden. Ostin Ikeasta pahvisia, kannellisia laatikoita joihin pakkasin osan kirjoista. Nyt hyllyssä on muutama tällainen laatikko ja näyttää todella paljon siistimmältä. Laatikot itsessään ovat myös siistin näköisiä eivätkä näytä miltään pahvilaatikoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kirjahylly ole sotkuisen näköinen, jos siinä on tosiaan kirjoja. Mutta jos siinä on kaikkea muuta, niin silloin se on kauhistus.
Mulla on kirjoja, elokuvia, pelejä ja sarjakuvia kirjahyllyssä, jokaiselle on oma hyllynsä eikä näytä kauhistukselta. :)
Eri asia tietysti jos pitää kauhistuttavan sitä, että aikuinen nainen kehtaa lukea sarjakuvia ja pelata videopelejä niin sittenhän se on aika kauhistuksen tyyssija, myönnän.
Anteeksi kirjoitin vähän huonosti ;) Tarkoitin kaikella muulla krääsällä koriste-esineitä , jota usein kirjahyllyissä näkee, joskus ilman yhtäkään kirjaa.
Aivan, no siinä tapauksessa olen kanssasi samaa mieltä, pelkällä tarpeettomalla tilpehöörillä koristeltu kirjahylly on melko kauhistuttava näky.
Miksi edes omistaa silloin kirjahylly, kun voisi vaan suoraan jonkun vitriinin, jossa ei ole tarkoituskaan säilyttää mitään järkevää?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku säilöö kirjoja.
Mulla on joitain omia suosikkikirjojani säilötty sinne kirjahyllyyn, mutta muuten kyllä suurimman osan lukemisista lainaan kirjastosta. Vähän sama elokuvien kanssa, suosikit löytyy ja loput voi katsella Netflixistä tai jostain muualta, lainata tuttavilta tms.
Vierailija kirjoitti:
Kirjahylly on 90-lukua
Niin on. 1890-lukua, 1990-lukua, 2090-lukua ja kaikkea siltä väliltä.
Meille tuli olkkariin monta neliötä lisää tilaa, kun heitettiin kirjat ja hyllyt jätelavalle ja mies tapiseerasi yhden seinän kirjahyllytapetilla. Se ajaa aivan saman asian nykyään kun kaikki luettava on netissä ja koneella.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Kirjat ovat ihania. Niitä on kiva ihan vain katsella, kun näkee (melkein) kaikki suosikit omassa hyllyssä. On kiva selailla kirjoja sieltä täältä kun miettii, minkä lukisi seuraavaksi.... Kirjat ovat kauniita ja tekevät kodista kodin näköisen, kirjat ovat ajanvietettä. Kirjat ovat ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Kirjat ovat ihania. Niitä on kiva ihan vain katsella, kun näkee (melkein) kaikki suosikit omassa hyllyssä. On kiva selailla kirjoja sieltä täältä kun miettii, minkä lukisi seuraavaksi.... Kirjat ovat kauniita ja tekevät kodista kodin näköisen, kirjat ovat ajanvietettä. Kirjat ovat ystäviä.
Lisäksi kirjoilla on oma ihana tuoksunsa <3
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli olkkariin monta neliötä lisää tilaa, kun heitettiin kirjat ja hyllyt jätelavalle ja mies tapiseerasi yhden seinän kirjahyllytapetilla. Se ajaa aivan saman asian nykyään kun kaikki luettava on netissä ja koneella.
Ja sitten kun netti ei toimi ja sähköt on poikki?
Vierailija kirjoitti:
Kirjahylly on 90-lukua
Penikka.
Kirjahylly voi näyttää sotkuiselta esimerkiksi silloin, kun se on liian täynnä ja kirjoja on pinottu pystyyn ja vaakaan sinne minne mahtuu. Silloin paras neuvo on poistaa kirjoja tai hankkia isompi hylly. Itse tekisin jälkimmäisen, koska en voisi elää ilman kirjoja. Ja tämä on vain henkilökohtianen mielipiteeni, mutta mielestäni koti ilman kirjahyllyä on merkki sivistymättömistä asukkaista.