Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjäät kun kaikki tuet lopetetaan pian suomesta?

Vierailija
04.01.2016 |

Ei ole toimeentulotukea, kotihoidontukea, ei työttömyyskorvauksia, asumistukia tms. Miten sitten pärjäät?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheemme menettäisi n.200e lapsilisää, n. 60e(netto) kotihoidontukea ja noin 650e(netto) miehen työttömyyskorvausta.

Minusta mikään noista ei ole kohtuuton tuki. En ymmärtäisi niiden, varsinkaan työttömyysturvan, poistoa.

Pärjäisimme (4 henkeä) siis hetken hyvin huonosti, (omat tuloni noin 1700-1800 netto) kunnes perin paljon ja saisin nuo summat korvatuiksi vuokratuloilla. Eli ei sen suurempaa hätää.

Onko perintö tulossa pian? Kuolemansairas perittävä?

(äitijankkaaja?)

On tulossa varmaan 3-5 vuoden sisällä, mikäli oikein hyvin omainen jakselee.

En ole ennen kuullut että voidaan tietää jonkun kuolevan 3-5 v kuluttua...

Voitko kertoa mistä tämä tiedetään

Vierailija
42/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne ihan heti lopu, vaan korkeintaan vähä vähältä tukiverkkoa ajetaan alas.

Olisi siitä jotain hyötyäkin: vuokrat putoaisivat, jos asumistukea pienennettäisiin. Kaikki vaan yksinkertaisesti jättäisivät vuokrat muuten maksamatta. Samalla asuntojen hinnat putoaisivat. Samoin perusruuan hinnan olisi pakko tulla jossakin vaiheessa alas.

Suuria ongelmia olisi kuitenkin luvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettaisiin pois tästä maasta. Mieheni on ei kantasuomalainen ja siksi ei saa täältä koulutustaan vastaavaa työtä vaan alempiarvoista. Tilannetta on tasannut se, että on olemassa esim. kotihoidontuki, jolla minä voin olla kotona hoitamassa lapsia. Mikäli tämänlaatuiset tuet loppuvat, lähdemme sinne mistä koulutettu ihminen yhä saa koulutustaan vastaavia töitä ja kykenee palkallaan maksamaan vaimon kotiäidiksi. 

Vierailija
44/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne ihan heti lopu, vaan korkeintaan vähä vähältä tukiverkkoa ajetaan alas.

Olisi siitä jotain hyötyäkin: vuokrat putoaisivat, jos asumistukea pienennettäisiin. Kaikki vaan yksinkertaisesti jättäisivät vuokrat muuten maksamatta. Samalla asuntojen hinnat putoaisivat. Samoin perusruuan hinnan olisi pakko tulla jossakin vaiheessa alas.

Suuria ongelmia olisi kuitenkin luvassa.

Maksukykyisiäkin vuokralaisia on. Varmaan tuetut vuokra-asunnot olisivat tyhjentymässä, kuten kaupungin asunnot, mutta Helsingissäkin niihin jonotetaan vuosia, joten kyllä sielläkin maksukykyisiä vuokralaisia olisi tilalle tulossa. 

Vierailija
45/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheemme menettäisi n.200e lapsilisää, n. 60e(netto) kotihoidontukea ja noin 650e(netto) miehen työttömyyskorvausta.

Minusta mikään noista ei ole kohtuuton tuki. En ymmärtäisi niiden, varsinkaan työttömyysturvan, poistoa.

Pärjäisimme (4 henkeä) siis hetken hyvin huonosti, (omat tuloni noin 1700-1800 netto) kunnes perin paljon ja saisin nuo summat korvatuiksi vuokratuloilla. Eli ei sen suurempaa hätää.

Vain Suomessa ajatellaan noin. Vanhemmat eivät muuten kiinnosta, vanhukset hylätään laitoksiin mutta kun perinnönjaon aika on niin kaikki ovat haukkana paikalla. Hyi! Jos saisin valita perinnön vai vanhemmat niin vanhemmat heidän rahansa eivät minulle kuulu vaan jokaisen tulee itse tienata elantonsa!

Vierailija
46/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutettaisiin pois tästä maasta. Mieheni on ei kantasuomalainen ja siksi ei saa täältä koulutustaan vastaavaa työtä vaan alempiarvoista. Tilannetta on tasannut se, että on olemassa esim. kotihoidontuki, jolla minä voin olla kotona hoitamassa lapsia. Mikäli tämänlaatuiset tuet loppuvat, lähdemme sinne mistä koulutettu ihminen yhä saa koulutustaan vastaavia töitä ja kykenee palkallaan maksamaan vaimon kotiäidiksi. 

Miksi ette muuta heti? Itse ainakin lähdin heti kun tilaisuus!

Vierailija
47/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäät isovanhemmat eivät näkisi lapsenlastaan ja tarvitsevat muutoinkin apua. 

Vierailija
48/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaa. Olen sairaseläkkeellä. Jos se lakkautettaisiin, niin - ja en nyt todellakaan kuseta - alkaisin myymään huumeita. Mulla on pitkä historia lain väärällä puolella. Nyt olen sieltä jo kavunnut pois, mutta vuosien kuormitus vaati velkansa ja päädyin sairaseläkkeelle useiden eri diagnoosien voimasta. Helpompaa kuin päästä pois, olisi ottaa vain se yksi puhelu ja alkaa tehdä saatanasti hilloa. Helposti keskiverto kuukausipalkoille, ellei ylikin, jos oikein olisi ahkerana ja jaksaisi painaa. Että mulle periaatteessa ihan sama, pistäkää vaan luukut kiinni. Mut älkää sitten ihmetelkö kun rikollisuus räjähtää, en nimittäin ole yksin.

Jos olet sairaseläkkeelle eli kykenemätön töihin niin miten kykenisit sitten huumakauppaan? Mikset samantien tekisi jotain hyödyllistä?

Vierailija
49/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä pärjäisi, kun on hyvätuloiset, avuliaat vanhemmat. Muuten en taitaisi saada opiskelujani loppuun jos opintotuet vietäs. Mutta oishan se vähän paineita tuovaa jo.

Pientä esimakuahan tässä jo sain kun keliakiakorvaukseni vietiin. Alle kouluikäsenä kun senkin sairauden ristikseni sain. Mutta ei tuo mulla oikein näy kun vanhemmat auttaa ja ostaa joskus kaipaamaani leipää - syön leipää harvoin, mutta on se nyt kerran, pari viikossa sitä vähän mieluista syyä tai joskus laittaa makaronilaatikkoa, vaikka kallista onkin. 

Enemmän suren tukien kiristymisen takia niitä pienitulosia joilla ei ns. taustatukijoukkoja ole puutetta paikkaamassa ja auttamassa. Esim. eläkelaisten tilanne, monella jo nyt menee lähes kaikki rahat lääkkeisiin ja nyt niidenkin omavastuita kiristeltiin ja ties mitä. Että miten ne tulee pärjäämään, kun ne nyt ei enää voi tilannetta ns. omalla työllä ja muulla muuttakaan, vaan elämän ehtoo menee kituutellen ties miten :/ 

Kun tämmönen opiskeleva työikäinen voi sentään vielä itse vaikuttaa asioihin ja tehdä töitä asioiden eteen.

Vierailija
50/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti loput tuet. Elinkeinoelämälle on hyvin tärkeää pitää palkat maltillisina työvoimareservin avulla. Mieluummin sille reserville maksetaan yhteiskuntarauhan takia pientä korvausta kuin ei mitään.

Vierailija
51/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäät isovanhemmat eivät näkisi lapsenlastaan ja tarvitsevat muutoinkin apua. 

Vanhemmat voi lähteä mukaan viettämään eläkepäiviä ulkomaille!

Vierailija
52/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuudella tai myymällä itseäni. Ei mikään ihanne, mutta sitten ei olisi varaa käydä koulua loppuun ja olisi pakko tehdä noin. Onneks olen sentään hyvännäköinen.

Vierailija
53/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, mutta kyllä lapsilisien menetys sen verran kirpaisisi että jotain korvaavaa keksisin. Liksa alle 3000 euroa kuussa brutto ja yksin elätän kolmea lasta.

Vierailija
54/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjään, alan ryöstelemään, enaimmäiseksi putsaan sut ja kotisi, ap.

Kyllä me varakkaat pystymme omaisuutemme ja itsemme suojaamaan.

Myös sen ekaluokkalaisen koulumatkalla, kaupassa jne?

Vierailija
55/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjäisin hyvin (asun maalla, pystyn tarvittaessa tuottamaan mm. ruoan, lämmön ja veden omalle perheelle ja vähän myös myyntiin), mutta tukia ei tulla missään tapauksessa Suomessa lopettamaan. Ja miksi ei?

Suomessa on maailman kolmanneksi eniten aseita siviileillä suhteessa asukaslukuun. Täällä on myös ehkä maailman epäsosiaalisimmat, vittumaisimmat ja sissihenkisimmät asukkaat. Suomalaisten pinna on pitkä ja venyvä, mutta kun se katkeaa, tulee rumaa jälkeä. Suomessa ei ole palkka-armeijaa, vaan myös sotilaat kuuluuvat tukien saajiin. Samoin monet yhteiskunnalle kriittiset ammatit ovat matalasti palkattuja, ja usein niiden ammattien harjoittajat perheineen ovat riippuvaisia saamastaan tuesta. Tämän tietävät myös päättäjät ja rikkaat. Tukia ei makseta siksi, että köyhät selviytyisivät. Tukia maksetaan siksi, että yhteiskuntarauha säilyisi ja rikkaat selviytyisivät.

Vierailija
56/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko perintö tulossa pian? Kuolemansairas perittävä?

(äitijankkaaja?)

On tulossa varmaan 3-5 vuoden sisällä, mikäli oikein hyvin omainen jakselee.

En ole ennen kuullut että voidaan tietää jonkun kuolevan 3-5 v kuluttua...

Voitko kertoa mistä tämä tiedetään

No hänellä on sairaus, jossa keskimäärin sairauden kesto on 5v. Ei mitään "vakavaa", näitähän on ihmisillä (vanhoilla) paljon, ei siis mikään syöpä tms vaan vanhenemista jota on joudutettu alkoholilla ja josta on saatu oma sairautensakin diagnosoitua. Ihan hyvin hän aina sanoo voivansa, vaikka kaikki näkevät jo, ettei se niin ole. Mutta hyvä, että itse kokee niin :)

Vierailija
57/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa ajatellaan noin. Vanhemmat eivät muuten kiinnosta, vanhukset hylätään laitoksiin mutta kun perinnönjaon aika on niin kaikki ovat haukkana paikalla. Hyi! Jos saisin valita perinnön vai vanhemmat niin vanhemmat heidän rahansa eivät minulle kuulu vaan jokaisen tulee itse tienata elantonsa!

Missä mä sanoin, ettei henkilö muuten kiinnosta? :O

Vierailija
58/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta tällä hetkellä, koska en ole minkään tuen piirissä tällä hetkellä. Mutta lapseni opiskelevat, joten jostain pitäisi heidän elämiseensä repiä rahaa, jos eivät töitä saa. Töitä olen muutenkin ajatellut tehdä, tavoite on aloittaa vähitellen yritystoiminta, siirtyä palkkatyöstä siihen pikkuhiljaa, ja jatkaa niin pitkälle kuin terveys riittää, ikä on toisarvoinen. Sitten jos ei eläkettä saa, kun ei enää terveys kestä, varmaan pitää vain kuolla.  

Vierailija
59/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin valita perinnön vai vanhemmat, tsih! Aivan kuin sen voisi valita. Kaikki me täällä kuollaan. Mieluummin vanhempi polvi ensin. Joillekin se on niin vaikeaa, niin vaikeaa, että toisissa perheissä sitten peritään eikä asiassa ole mitään vouhkattavaa.

Vierailija
60/113 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaa. Olen sairaseläkkeellä. Jos se lakkautettaisiin, niin - ja en nyt todellakaan kuseta - alkaisin myymään huumeita. Mulla on pitkä historia lain väärällä puolella. Nyt olen sieltä jo kavunnut pois, mutta vuosien kuormitus vaati velkansa ja päädyin sairaseläkkeelle useiden eri diagnoosien voimasta. Helpompaa kuin päästä pois, olisi ottaa vain se yksi puhelu ja alkaa tehdä saatanasti hilloa. Helposti keskiverto kuukausipalkoille, ellei ylikin, jos oikein olisi ahkerana ja jaksaisi painaa. Että mulle periaatteessa ihan sama, pistäkää vaan luukut kiinni. Mut älkää sitten ihmetelkö kun rikollisuus räjähtää, en nimittäin ole yksin.

Jos olet sairaseläkkeelle eli kykenemätön töihin niin miten kykenisit sitten huumakauppaan? Mikset samantien tekisi jotain hyödyllistä?

Hehe. Lienee hieman eri asia pönöttää tekohymy naamalla kaupan kassalla aamusta iltaan viikosta viikkoon tai vielä haastavampaa, sosiaalisesti kuormittavampaa hommaa, kuin istua kotona, näpyttää koneella, soitella puheluita ja avata ovea ihmisille toisinaan. En tiedä millanen käsitys sulla on huumeiden myynnistä, mutta ei se enää nykypäivänä ole sitä, että pönötetään koulun nurkalla tai ostarilla tai juostaan pää kolmantena jalkana ovelta ovelle. Isommat rahat ja tekijät on netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi