Mies törttöili humalassa, miten unohdan ja jatkan yhdessä?
Olimme viikonloppuna juhlissa ja mies joi itsensä tukkihumalaan, flirttaili ja tanssi estottomasti muiden naisvieraiden kanssa ja suuttui pariinkin otteeseen isoon ääneen minulle, joka yritin jarrutella, pyytää juomaan vettä tai lähtemään kanssani kotiin. Puhui rumia toisille vieraille muka-hauskoina juttuina, eli käyttäytyi kuin todellinen kusipään multihuipentuma. Jarrutteluillani ei ollut vaikutusta, vaan sen sijaan mies käyttäytyi minua kohtaan todella häijysti ja jatkoi toisten naisten seurassa hauskanpitoa, kosketteli sopimattomasti ym. ja pyrki kauas minusta. Tilanne oli todella nolo ja nöyryyttävä minua kohtaan, koska kaikki tietysti näkivät mitä tapahtui ja tunsin itseni vain kurjaksi ja loukatuksi. Muut juhlijat olivat mieheni ystäviä, joita itse harvoin tapaan.
Kaikki oli parisuhteessamme ennen tätä todella hyvin, en nähnyt tällaista käytöstä tulevaksi lainkaan enkä ehkä siksi osannut toimia oikein. Takana oli todella ihana uudenvuodenaatto kahden kesken ja läheisten kanssa vietetty joulu, joka oli myöskin ihanaa aikaa, vastapainona arjelle. Mies on kyllä paljon töissä ja työ on henkisesti kuormittavaa, jos selittäviä tekijöitä yrittää oikein etsiä.
Jälkeenpäin mies ei muistanut kuin omat ahdistuneet fiiliksensä, kun olen pyrkinyt hänen käytöstään rauhoittamaan. On katunut ja itkenyt ja pyydellyt anteeksi käytöstään, jolle ei itse kerro olevan muuta syytä kuin roolin vetäminen ja kova humala.
Tiedän, että aika parantaa haavat ja olen jo päättänyt, ettei suhde tähän pääty. Mies on todennut, ettei selvästi pärjää alkoholille ja aikoo sen vastaavan runsaan käytön lopettaa kokonaan. Aiemmin on siis myös joutunut potemaan useamman kerran kovaa morkkista, kun on humalassa käyttäytynyt ilkeästi toisia kohtaan. Tämä oli ensimmäinen kerta, että siihen yhdistyi myös minun julkinen nolaamiseni ja reippaasti viattoman flirttailun rajojen ylitys.
Itkettää ja puistattaa joka kerta kun ajattelenkin miehen käytöstä, en vain tahdo päästä noista mielikuvista eroon ja arvoni laski yhdessä illalla omissa silmissänikin täysin nollaan :(
Lohdullisia sanoja?
Kommentit (30)
Sitä saa mitä tilaa. Minä tilasin raittiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten hän sitten käyttäytyy kavereidensa seurassa silloin, kun et ole mukana? Sekoileeko samalla tavalla vai oliko tilanne jotenkin hankala, kun olit mukana?
Tiedän että on ollut joitakin kertoja, jolloin on ilkeillyt niin että perästä päin on pitänyt pahoitella. Flirtti on aina ollutkin, itse en vain ole normaalia enempää mustasukkainen että se olisi koskaan haitannut, eikä ole mennyt koskaan minun nähteni noin pitkälle.
Nyt en siis olekaan varma onko ollut polttarireissuilla ym. niin kiltisti kuin väittää. Nytkään ei edes itse muista tanssineensa muiden kanssa.
Kiitos oikeasti myötätunnosta teille jotka yritätte asettua asemaani. Se on jo lohdullista itsessään.
-ap
Ei jumalauta! Ootko sä Rantalan kanssa kimpassa???!! :D
Vierailija kirjoitti:
En ole lähtenyt sille linjalle, että vaadin miestä tekemään jotain tiettyä nyt korvatakseen tapahtuneen minulle. Se ei ole minun tehtäväni, vaan mies saa nyt itse pähkäillä, miten korjaa törttöilynsä. Jos todella on ymmärtänyt miten loukkasi ja katuu. Vain sillä tavalla näen onko oppinut.
Olen samaa mieltä tästä, AP. Minusta hyvittely ei ole aitoa, jos sen olen itse sanellut, miten se pitää tehdä. Miehen on tajuttava se itse ja nähtävä vaivaa, silloin se merkitsee.
Vierailija kirjoitti:
Hmm itse rakastan miestäni tulisesti kun juon alkoholia, eikä syvä humalakaan saa asiaa muuttumaan. Edellisessä suhteessa unohdin ukkoni heti ja suutelin muita hänen edessään ym. Tajusin lopulta että olin vain tavan vuoksi hänen kanssaan ja lähdin. En usko kännisekoiluhin. Aina niissä on alitajunta ja hyväksyminen käytökselleen mukana. Hyvä tekosyy teoille tuo alkoholi.
Olen huomannut itsessäni ja miehessänikin ihan saman käytösmallin. Kännissä laulaa Punatukkainen tyttö-tangoa ja kehuu mua maasta taivaisiin. Häntä ei myöskään huvita baarit, vaan pysyy kotona juomassa tai on perheellisten kavereiden luona saunaillassa, josta hänet haen. Itse tulen humalassa halinkipeäksi ja teen miehelleni seksiehdotuksia. Minua ei myöskään huvita olla kauan silloin erossa hänestä jossain illanvietossa, kun alkaa tulla ikävä kotiin. Missään nimessä en loukkaa häntä selvinpäin, enkä kännissä.
Ei vahingossakaan pääse oma puoliso unohtumaan, jos on oikeasti tästä kiinnostunut. Uskon että viina on vain tekosyy ja vie ne estot mennessään, joita selvinpäin on. Ei se niinkään muuta sitä, mitä sinä olet tai tunnet.
Äitini roikkui isäni kanssa tämän kuolemaan saakka. Se ei ollut hyvä avioliitto, solmittu pakon edessä raskauden takia. Isä oli juuri tuollainen ap:n kuvaileman kaltainen känniääliö, eikä koskaan ymmärtänyt hyvän päälle, vaan myös petti äitiäni. Yhdessä hän kai oli meidän lasten, asuntolainan ja paremman elintason takia. Äiti vaan ei halunnut antaa periksi. Jälkikäteen hän oli katkera ja on puhunut, että kesti ihan liikaa, uskottomuutta ja viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta! Ootko sä Rantalan kanssa kimpassa???!! :D
En tunne ketään Rantalaa. Surullista, että näitä on muitakin. Vielä surullisempaa, että se on jonkun mielestä hauskaa.
-ap
Mulla on samantapainen tilanne ollut miehen kanssa (mies ei ihan noin pitkälle mennyt flirtissä, mutta siis kännissä on täysin välinpitämätön mua kohtaan, esim jos ollaan sovittu lähteä kotiin hyvissä ajoin, hän muutaman juotuaan peruukin, käskee lähtemään ylsin ja sanoo tulevansa taksilla perässä)... Siis kerran oikein paha, ennen sitä lievempiä... Nykyään en mene enää miehen mukaan minnekään, missä juo...
Ja voin sanoa, että pitkällä tähtäimellä on kyllä jättänyt jäljet meidän suhteeseen (en siis voi koskaan luottaa, kun hän lähtee saunailtaan, että tuleeko koska sieltä kotiin ja missä kunnossa)...
Jotenkin en usko, että pettäisi, koska asutaan pienellä paikkakunnalla ja tietää että jotain kautta saisin varmasti tietää...
Tää ei varmasti lohduta sua, mutta siis lasten takia olen yrittänyt antaa anteeksi ja unohtaa (en kyllä täysin ole siihen pystynyt), ilman lapsia tuskin olisin enää tässä...
Mutta anna nyt yksi mahdollisuus miehellesi ja katso, miten käy...
Btw meillä mieheen vaikuttaa juuri tuo porukka, jos ollaan mun kavereissa ottaa alkoholia hyvin maltillisesti ja pitää kiinni sovitusta, omassa porukassaan aivan toisenlainen...
Ei ne varmasti lopeta koskaan, jos et jätä saat katua. Mulle kävi niin että mies oli hääyönäkin niin päissään, ettei seksistä tullutkaan mitään.
5,5 vuotta oli kuin olisi ottanut opikseen ja nyt taas uutenavuotena joi niin paljon, että meni sammumaan.
Harmittaa että en jättänyt heti aluksi, mutta ylpeys esti hakemasta Matti&Mervi tyyppistä eroa heti häiden jälkeen. Nyt ei estä. Se on alkolismin ruokkimista ja ylläpitämistä ja läheisriippuvuutta jos ripustautuu juoppoon.
Mies juo todella harvoin, eikä koskaan kotona vaan ainoastaan harvoin tällaisissa tilaisuuksissa. Ei mitään "pakko päästä baariin"-reissuja, vaan kutsuttuna ihan erityisesti johonkin tiettyyn juhlaan tms. "Harhailee" aina juhlissa eli harvoin pysytäänkään yhdessä koko ajan, mutta siihen olen tottunut ja juttelen sitten muiden kanssa ja yhdessä lähdetään kotiin.
Ongelmaksi tässä tapauksessa sen alkoholinkäytön tekee suuri määrä kerralla ja seuran vaikutus (nämä naiset, joita lääppi, olivat ihan yhtä flirttejä, eli itse en heitä sääli mieheni puolesta lainkaan). Ja kun otti sen typerän ylimielisen törkyturparoolin, eikä ollut oma itsensä. Ei käyttäytynyt siis vain minua kohtaan loukkaavaksi, vaan haukkui mm. pariakin muuta naista esim. kusipäiksi. Ihan ilman syytä, ei tuntenut heitä ennestään.
Pelkään tietysti että tuo käytös minua kohtaan kumpuaa jostain todellisesta tunteiden viilenemisestä, mutta se ei selitä käytöstä muita kohtaan. Mies itse sanoo sen olevan itsetunto-ongelma, josta flirtti on ollut koko ajan lähtöisin. Oli nuorena pullea, eivätkä tytöt olleet kiinnostuneet. Nyt on menestynyt ja urheilullinen ja flirttitilanne on itsetuntoa pönkittävä. Ajattelee siinä omien sanojensa mukaan siis vain itseään, eikä humalassa pysähtynyt ajattelemaan, kuten olisi selvinpäin tehnyt. Roolin vetämisen sanoo liittyvän tuohon tiettyyn kaveripiiriin.
Kurja, kurja tilanne kun itse ei koskaan ikinä voisi tehdä vastaavaa, eikä koko aikana ole muuta toivonut kuin sen toisen läsnäoloa ja arvostusta.
Vit_u että olette naurettavia, juuri tällaisen vuoksi ei omaa muijaa ikinä pidä ottaa mukaan jos meinaa bilettää kunnolla.
Mikä mies tuollainen on joka itkee muijalleen kun on vähän vahingossa jonkun tissejä ja persettä kopeloinut, olisi onnellinen hyvästä tarjonnasta.