Kertoako totuus armeijakaverille?
Törmäsin viikonloppuna baarissa armeijakaveriin ja tämän kainalossa oli samasta kylästä kotoisin oleva kyläpyörä. Armeijakaveri esitteli tämän tyttöystäväkseen ja luulen, että tyttö on salannut menneisyytensä. Tyttö vaikutti vaivaantuneelta, kun huomasi, että tunnen tämän kaverin ja lähtivät melko pian pois kun kyläpyörä veti armeijakaverin omien kaveriensa pöytään. Armeijasta muistan tämän kaverin ujoksi, mutta mukavaksi ja reiluksi tyypiksi, niin tuntuu epäreilulta olla kertomatta totuutta tästä tytöstä. Kannattaako kerto vai ei?
Kommentit (88)
Mun paras ystävä koulussa joutui myös juorujen kohteeksi.
Ihastui yhteen amispoikaan, mutta kun ei suostunut antamaan autossa, 10 min tapaamisen jälkeen, rakkaus loppui heti. Mutta juorut eivät.
Milloin oli pannut häntä ja kaveriaan yhtä aikaa, milloin mitäkin. Asuimme vielä pienessä kylässä. Monta kertaa oli ollut bileissä makuuhuoneen kuningattarena, kun samaan aikaan olimme kaksisteen ja pelasimme lautapeliä.
Onneksi meidän luokalla oli tiimis yhteisö ja kukaan ei uskonut tarinoita, mutta todella moni muu uskoi.
Me kummatkin lähdimme pois lukioon, toiseen kaupunkiin ja sielläkin tuli joku "tuttu" vastaan, kysyi ystävältä onko hän se Laura, jonka jälkeen häntä alettiin kutsumaan toisella nimellä.
Ystäväni menetti neitsyytensä vasta yli 20 vuotiaana, mutta tarinat ovat ja pysyy.
Minä en tekisi yhtään mitään. Menneisyydestä on hyvä kertoa jos siihen liittyy vakavia asioita, esim henkilö on pahoinpidellyt pienen lapsen tai tappanut raasti eläimen, mutta ei tälläistä, mikä luultavasti on vuosien varrella paisunut.
Ap kysyy, että pitäisikö kertoa ja ylivoimaisen enemmistön ollessa vastaan päätyy siihen, että pitäisi...
Huomaa että tämä on naisten palsta.
Itse olen tiukkapipo moralisti mutta kylläpä tuli paha olo tämän ap:n viesteistä. Toivottavasti on provo!
En usko että tiedät totuutta tuon tytön elämästä, mutta jos tuo olettamasi olisi totta niin ensimäinen mitä tulee mieleen on, että tyttö ansaitsee kyllä jotain hyvääkin elämäänsä kaiken tuon jälkeen. Kuten hyvän ja rakastavan miehen.
Oot ap oksettava kun pidät naista huonona mennneisyyden takia. Et voi tietää millaiset hänen perheolot yms ovat olleet.
Miksi ajattelet että se on sinun tehtäväsi kertoa tytön menneisyydestä? Asiahan ei sinulle kuulu.
Kirjoitin pitkän viestin armeijakaverille ja laitoin siihen vain tapaukset, jotka itse olen nähnyt ja ollut todistamassa. Lähetin viestin puolen päivän maissa ja ei ole vielä tullut mitään vastausta siihen. Omatunto keveni, kun en salannut tätä.
Ap
Kuulostaa tosi pahasti hyväksikäytetyltä ja henkisesti nujerretulta alaikäiseltä tai sitten vaihtoehtoisesti kamalien juorujen kohteeksi joutuneelta koulukiusatulta tämä tyttö. Tuollaisten kokemusten jälkeen hän todellakin ansaitsee onnensa jos sellaisen on nyt löytänyt ja toivottavasti pääsee traumoistaan yli.
Mene sinä ap sillä välin kotiin vielä kasvamaan ja miettimään ihmisyyttä ja ihmisarvoa. Ja koita samalla lopettaa toisten kiusaaminen ja itsesi korokkeelle nostaminen.