Kertoako totuus armeijakaverille?
Törmäsin viikonloppuna baarissa armeijakaveriin ja tämän kainalossa oli samasta kylästä kotoisin oleva kyläpyörä. Armeijakaveri esitteli tämän tyttöystäväkseen ja luulen, että tyttö on salannut menneisyytensä. Tyttö vaikutti vaivaantuneelta, kun huomasi, että tunnen tämän kaverin ja lähtivät melko pian pois kun kyläpyörä veti armeijakaverin omien kaveriensa pöytään. Armeijasta muistan tämän kaverin ujoksi, mutta mukavaksi ja reiluksi tyypiksi, niin tuntuu epäreilulta olla kertomatta totuutta tästä tytöstä. Kannattaako kerto vai ei?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus? Eiköhän se sun totuus ole suurilta osin pelkkää kuulopuhetta. Isot pojat kehuneet keksityillä panojutuillaan ja sinä olet uskonut kaiken. Ja nyt mietit, että pitäiskö näitä kuultuja satuja kertoa eteenpäin. Juu, onhan se tyttö voinut jonkun kanssa sänkyyn mennäkin, mutta ainahan noissa jutuissa liioitellaan. Suurin osa on lopulta pelkkää poikien päiväunta. Kun muut on kertoneet panoistaan niin on pakko itsekin kehittää joku juttu, ettei vaan jää huonommaksi. Huvittavista tässä on se, että sä vissiin olet ne jutut ihan oikeasti uskonut.
Älä hyvä mies niitä eteenpäin enää kerro, itsesi sä vaan nolaat.
Meillä oli yläasteella kaverien kesken vitsi, että millä autolla "Satua" tullaan tänään hakemaan. Melko usein eri auto ja kuski. "Satu" hyppää autoon pikaiset limanvaihdot autossa ja basso rämisten pois koulunpihasta. Bileissä "Satu" otti sängyllisessä huoneessa vastaan tunnista kahteen väsyneitä juhlijoita ja useampiakin per bileet. Tuskin siellä vain nukuttiin.
ApAika heppoisin perustein olet tuomiotasi langettamassa.
Mikä olisi riittävä peruste?
ApKonkretiaa poikaseni. Sun jäljiltä linnassa istuis monta syytöntä. Toivottavasti tytttö tekee susta rikosilmoituksen panettelusta.
Panen pääni pantiksi hänen huorailustaan. Ei hän totuudesta voi tehdä rikosilmoitusta. Turhaan vetoat konkretian puutteeseen.
Ap
Ai, nyt hän on jo huorallutkin. Mitä et voi valalla vannoa, pidä itselläsi. Hyvää loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus? Eiköhän se sun totuus ole suurilta osin pelkkää kuulopuhetta. Isot pojat kehuneet keksityillä panojutuillaan ja sinä olet uskonut kaiken. Ja nyt mietit, että pitäiskö näitä kuultuja satuja kertoa eteenpäin. Juu, onhan se tyttö voinut jonkun kanssa sänkyyn mennäkin, mutta ainahan noissa jutuissa liioitellaan. Suurin osa on lopulta pelkkää poikien päiväunta. Kun muut on kertoneet panoistaan niin on pakko itsekin kehittää joku juttu, ettei vaan jää huonommaksi. Huvittavista tässä on se, että sä vissiin olet ne jutut ihan oikeasti uskonut.
Meillä oli yläasteella kaverien kesken vitsi, että millä autolla "Satua" tullaan tänään hakemaan. Melko usein eri auto ja kuski. "Satu" hyppää autoon pikaiset limanvaihdot autossa ja basso rämisten pois koulunpihasta. Bileissä "Satu" otti sängyllisessä huoneessa vastaan tunnista kahteen väsyneitä juhlijoita ja useampiakin per bileet. Tuskin siellä vain nukuttiin.
ApKoita nyt hei keksiä vähän uskottavampi provo :) että oikein sängyllinen huone ja ja otti vastaan... meni juttu ihan överiksi... uskoo ken tahtoo
Oletko ollut yläasteen tai lukion bileissä? Kodit joista vanhemmat oli reissussa ja kesämökit ja vuokramökit oli näitä bileiden pitopaikkoja. Molemmista löytyy sängyllisiä huoneita missä yövyttiin. "Sadulle" kelpasi myös lukittu vessa. Kuulostaa sellaiselta mitä ei haluaisi uskoa kenestäkään, mutta on valitettavasti totta.
ApOletko sinä nähnyt omin silmin vai kuullut kun "pojat" puhuvat? Itse olen ollut erittäin ikävien (hieman vastaavien) huhujen kohteena. Ja ne ei todellakaan pitäneet paikkaansa. Ensimmäinen poikaystäväni ei meinannut uskoa, että olin hänet tavatessaan neitsyt, 18 vuotias.
Nähnyt useampaan kertaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAika heppoisin perustein olet tuomiotasi langettamassa.
Mikä olisi riittävä peruste?
ApKonkretiaa poikaseni. Sun jäljiltä linnassa istuis monta syytöntä. Toivottavasti tytttö tekee susta rikosilmoituksen panettelusta.
Panen pääni pantiksi hänen huorailustaan. Ei hän totuudesta voi tehdä rikosilmoitusta. Turhaan vetoat konkretian puutteeseen.
ApAi, nyt hän on jo huorallutkin. Mitä et voi valalla vannoa, pidä itselläsi. Hyvää loppuelämää.
Sori. Huoraillut väärä sana, kun tuskin ottanut rahaa. Lutkaillut oikeampi sana. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKoita nyt hei keksiä vähän uskottavampi provo :) että oikein sängyllinen huone ja ja otti vastaan... meni juttu ihan överiksi... uskoo ken tahtoo
Oletko ollut yläasteen tai lukion bileissä? Kodit joista vanhemmat oli reissussa ja kesämökit ja vuokramökit oli näitä bileiden pitopaikkoja. Molemmista löytyy sängyllisiä huoneita missä yövyttiin. "Sadulle" kelpasi myös lukittu vessa. Kuulostaa sellaiselta mitä ei haluaisi uskoa kenestäkään, mutta on valitettavasti totta.
ApOletko sinä nähnyt omin silmin vai kuullut kun "pojat" puhuvat? Itse olen ollut erittäin ikävien (hieman vastaavien) huhujen kohteena. Ja ne ei todellakaan pitäneet paikkaansa. Ensimmäinen poikaystäväni ei meinannut uskoa, että olin hänet tavatessaan neitsyt, 18 vuotias.
Minulla on vastaava kokemus todella villien huhujen kohteeksi joutumisesta. Tosiasiassa petikavereita on ollut tähän 40 + ikään tasan 2, eka poikakaverini, jonka kanssa seurustelimme kouluaikana 5 vuotta, mutta hän oli oman kouluni ulkopuolelta, ja toka nykyinen aviomieheni, jonka kanssa olen ollut yhdessä yli 15 vuotta. Huhumylly oli pahimman laatuista koulukiusaamista ja johti monenlaisiin psyyk. ongelmiin vielä pitkälle kouluiän jälkeen.
Ap minusta voit enintään kertoa sen, mitä olet omin silmin nähnyt (et sitä mitä olet kuvitellut jossain huoneessa tapahtuvan tai kuullut kavereiden kertovan). Viisaammin teet kun pidät huolen omista asioistasi. Se että sinulla on joku omasta mielestäsi perusteltu moraalinen ylemmyyskompleksi tuota naista kohtaan ei liity mitenkään siihen, voiko tämä armeijakaverisi olla onnellinen hänen kanssaan vai ei.
En ole uskovainen, mutta Jeesuksella oli tämäntyyliseen tilanteeseen ihan yleisellä moraalitasolla pätevä kommentti valmiina: "Se teistä joka on viaton, heittäköön ensimmäisen kiven." Eli mites on, AP, sinäkö siis olet täydellinen ihminen ja siten oikeutettu jakamaan tuomioita vähempiarvoisillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vastaava kokemus todella villien huhujen kohteeksi joutumisesta. Tosiasiassa petikavereita on ollut tähän 40 + ikään tasan 2, eka poikakaverini, jonka kanssa seurustelimme kouluaikana 5 vuotta, mutta hän oli oman kouluni ulkopuolelta, ja toka nykyinen aviomieheni, jonka kanssa olen ollut yhdessä yli 15 vuotta. Huhumylly oli pahimman laatuista koulukiusaamista ja johti monenlaisiin psyyk. ongelmiin vielä pitkälle kouluiän jälkeen.
Ap minusta voit enintään kertoa sen, mitä olet omin silmin nähnyt (et sitä mitä olet kuvitellut jossain huoneessa tapahtuvan tai kuullut kavereiden kertovan). Viisaammin teet kun pidät huolen omista asioistasi. Se että sinulla on joku omasta mielestäsi perusteltu moraalinen ylemmyyskompleksi tuota naista kohtaan ei liity mitenkään siihen, voiko tämä armeijakaverisi olla onnellinen hänen kanssaan vai ei.
Ok kerron sitten, että "Satu" ajeli vanhempien amispoikien kanssa ja vaihtoi todistetusti limoja koulunpihalla ja vietti suljettujen ovien takana tunteja useiden miesten kanssa ja kerran yksissä bileissä yksi "Sadun" "unikaveri" tuli kesken kaiken bokserisillaan kysymään kumia kaveriltaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole uskovainen, mutta Jeesuksella oli tämäntyyliseen tilanteeseen ihan yleisellä moraalitasolla pätevä kommentti valmiina: "Se teistä joka on viaton, heittäköön ensimmäisen kiven." Eli mites on, AP, sinäkö siis olet täydellinen ihminen ja siten oikeutettu jakamaan tuomioita vähempiarvoisillesi?
En halua tuomita ketään, vaan pelastaa armeijakaverin.
Ap
Ikävää kutinaa tuntevalle ap:lle kyläpyörät ovat valitettavan tuttuja.
Nää vaan tahtoo välillä olla nämä kyläpyörä tai -polkijajutut yliammuttuja legendoja. Luulenpa jossain vaiheessa itsestänikin jotain perättömyyksiä kerrotun (tutut pojat alkoi käyttäytymään hieman "erikoisesti"). No mua tämmöiset pikkukylän jutut huvitti, koska tiesin itse, mitä olen tehnyt ja mitä en. Aloinpa sitten itse levittelemään juttuja tyyliin "Ai se sun siskos poikaystävä, joo tuttu on - no ei vainkaan - paitsi kerran oli jotain - no ei tietenkään". Mielenkiintoisinta oli, että nää pojat olivat valmiita uskomaan kenestä tahansa varatusta pojasta, että mulla oli ollut jotain sutinaa. Osalla voi olla vieläkin epäilyksiä siskojensa/serkkujensa/naapurintyttöjensä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Nää vaan tahtoo välillä olla nämä kyläpyörä tai -polkijajutut yliammuttuja legendoja. Luulenpa jossain vaiheessa itsestänikin jotain perättömyyksiä kerrotun (tutut pojat alkoi käyttäytymään hieman "erikoisesti"). No mua tämmöiset pikkukylän jutut huvitti, koska tiesin itse, mitä olen tehnyt ja mitä en. Aloinpa sitten itse levittelemään juttuja tyyliin "Ai se sun siskos poikaystävä, joo tuttu on - no ei vainkaan - paitsi kerran oli jotain - no ei tietenkään". Mielenkiintoisinta oli, että nää pojat olivat valmiita uskomaan kenestä tahansa varatusta pojasta, että mulla oli ollut jotain sutinaa. Osalla voi olla vieläkin epäilyksiä siskojensa/serkkujensa/naapurintyttöjensä miehistä.
Tässä ei ole kyse keksittyjen juttujen levittämisestä, vaan nämä ovat totta.
Ap
Jos armeijakaverisi on kunnon mies ja pidät hänestä, niin tietysti kerrot. Jollekin kusipäälle entinen kyläpyörä on oiva vaimo.
1/08
Ties vaikka tämä sun armeijakaverisikin on "kyläpyörä"? Ei ne värkit käyttämällä kulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähnyt useampaan kertaan.
Ap
Eli sä olet ollut näissä sängyllisissä huoneissa katsomassa kun tää "satu" ja ne epätoivoiset kaverisi naivat? Sanoisin ettei sulla oikein ole varaa muita tuomita jos itse olet tuollainen pervo. Tietääkö tyttöystäväsi että sä haluat katsella muiden livetouhuja?
Neitsytjankkaajan uusin provo. Annan 0 pistettä.
Ootko ap itse touhuillut tän naisen kanssa ja nyt koet sen takia asiaksesi sekaantua? Muuten kuullostaa oudolta, että kannat huolta jonkun puolitutun ihmissuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaan kertoa menneisyydestä. En itse ainakaan haluaisi deittailla kylän panopuuta.
Hohhoijjaa. Hohhoijjaa. Et pääsis pukille. Veikkaan näin. Ja mikä ihmeen panopuu? Mikä sä olet ihmisiä meRkkaamaan? Jos on ollut sähläkausi tai menokausi elämässä, niin ei se tarkoita koko loppuelämän tapaa. Ihmiset muuttuu ja ajat muuttuu. Sulla on jumi. Tossa mielessä tuppukylässä on ahdasta asua. Leima ottaan vaikka väkisin. Edes jollekin....että voi itse kokea ylemmyyden tunnetta...Ja juorutaan ja keksitään joku pahis, jota on helppo morkata, kun itse on niiiiiin hienoinen pulmunen.
Anna sä aapee ihmisten elää ja oppia. Elä itsekin. Omaa elämääsi. Ei se tyttö ole vahingoittanut sinua. Itseään kenties kylläkin. Suodaan hänellekin mahdollisuus hyvään. Eiks vaan? Suo sinäkin itsellesi mahdollisuus.
Jäi epäselväksi tämä tytön historia,onko hän joku massamurhaaja?
NipsuNapsu kirjoitti:
Ootko ap itse touhuillut tän naisen kanssa ja nyt koet sen takia asiaksesi sekaantua? Muuten kuullostaa oudolta, että kannat huolta jonkun puolitutun ihmissuhteista.
Oot tainnut jättää intin väliin, jos sanot armeijakaveria puolitutuksi.
Blääh mikä provo, joku taas kiihottaa itseään entistä ankeampaan naisvihaan.
Mutta joo; pohditko samalla intensiteetillä puolituttujen naisten varoittelemista tuntemistasi kyläpyörämiehistä?
Oletko sinä nähnyt omin silmin vai kuullut kun "pojat" puhuvat? Itse olen ollut erittäin ikävien (hieman vastaavien) huhujen kohteena. Ja ne ei todellakaan pitäneet paikkaansa. Ensimmäinen poikaystäväni ei meinannut uskoa, että olin hänet tavatessaan neitsyt, 18 vuotias.